Jakość przyciąga

– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Sezon na lody już wystartował?
Sezon lodowy startuje zazwyczaj w kwietniu. W tym roku tuż po niespotykanie ciepłej Wielkanocy zaczęły spływać do nas zamówienia na lody. Choć oczywiście są lodziarnie, które głównie ze względu na lokalizację, zaczynają sezon później. Np. punkt w Olsztynie nastawia się głównie na wakacje i jest otwarty w czerwcu, lipcu i sierpniu.
Polski rynek lodowy jest mocno konkurencyjny. Czym się na nim wyróżniacie?
Przede wszystkim jesteśmy firmą rodzinną, z długoletnią tradycją. Firmę założył mój dziadek, a teraz prowadzi ją już trzecie pokolenie. Z pokolenia na pokolenie przekazywane są receptury lodów, które cały czas robimy metodą rzemieślniczą. Nie używamy barwników ani sztucznych esencji. Jeśli robimy np. lody truskawkowe, to ma w nich być jak najwięcej truskawek. Oczywiście w przypadku rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga ludzi, nawet jeśli cena jest wyższa.
Z racji na to, że jesteśmy firmą rodzinną, staramy się takie standardy przenosić też na współpracę z franczyzobiorcami. Podchodzimy do nich w sposób indywidualny i partnerski. Rozmawiamy o tym, czego potrzebują, np. negocjujemy ceny czy wprowadzamy smaki, o które proszą, poświęcamy na szkolenia tyle czasu, ile jest im potrzebne, aby czuli się pewnie.
W jakim modelu można otworzyć lodziarnię pod szyldem Lody Piccolo?
Największą popularnością cieszą się przyczepy gastronomiczne. Można je u nas kupić lub wynająć, przy czym to wynajem jest wiodącą formą. To bardzo bezpieczne rozwiązanie, zwłaszcza dla osób, które startują w biznesie. Koszt najmu to 3 tys. zł netto miesięcznie, jeśli zdecydujemy się na opcję bez urządzeń. Przyczepa ma wówczas wszystkie instalacje, nie ma natomiast urządzeń typu konserwator do lodów, ekspres do kawy czy gofrownica. Najem tego wyposażenia wynosi od 500 zł do ponad 1 tys. zł, w zależności od tego, na które urządzenia się zdecydujemy.
Można też kupić od nas przyczepę, za cenę ok. 100 tys. zł netto. Ostateczny koszt zależy od wyposażenia, jakie skonfiguruje dla siebie franczyzobiorca. Jest również opcja otwarcia z nami lodziarni stacjonarnej. Można także wstawić kontener z naszymi lodami do już działających lokali gastronomicznych, jako urozmaicenie oferty.
A jakie są opłaty związane z franczyzą?
Nie pobieramy ani opłaty wstępnej, ani żadnych opłat miesięcznych. Jednak punkty franczyzowe mogą zaopatrywać się w lody wyłącznie u nas.
Możecie je dostarczyć na terenie całej Polski?
Tak. Najwięcej lodziarni mamy obecnie w okolicach Warszawy, ale funkcjonują też punkty w Olsztynie czy w Imielinie niedaleko Katowic. Logistycznie jesteśmy przygotowani na dostawy na terenie całego kraju. Oczywiście na dłuższych trasach zapewne będzie obowiązywało jakieś minimum logistyczne, aby transport był opłacalny.
Warto wspomnieć, że nasza oferta jest bardzo bogata. Mamy ponad 60 smaków lodów, wprowadzamy nowości, zmiany w zależności np. od pory roku, czyli mamy pakiet wiosenny czy letni. Franczyzobiorcy mają więc z czego wybierać i jednocześnie mogą dostosować swoje lodowe menu do upodobań lokalnego rynku.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA AUTORSKICH LODÓW PICCOLO
Sieć franczyzowych lodziarni. Pierwsza powstała w Warszawie w 1974 roku. W ofercie jest ponad 60 smaków lodów. Franczyzobiorca może kupić lub wynająć przyczepę lodową albo otworzyć lodziarnię stacjonarną.
- 15 lodziarni
- cena najmu przyczepy: od 3 tys. zł netto miesięcznie
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...