Furgonetka rośnie na wiosnę
Chętnych do otwierania punktów pod szyldem Furgonetka przybywa. Co firma oferuje partnerom?
Obecnie w sieci Furgonetka, oferującej usługi kurierskie, działa ponad 680 punktów.
– Zainteresowanie współpracą z nami stale rośnie, szczególnie na wiosnę. O tej porze roku przybywa najwięcej chętnych – mówi Oskar Aszendorf, menedżer sprzedaży w Furgonetce.
Dwie opcje
Firma szuka partnerów w miastach z liczbą mieszkańców powyżej 20 tys. Szczególnie poszukiwani są partnerzy z Wrocławia, Krakowa i Trójmiasta. Tam działają punkty partnerskie, ale brakuje dedykowanych. Ciasno jest natomiast w Warszawie, gdzie działa ich już kilka.
– Nie mamy konkretnych planów odnośnie liczby punktów, które w tym roku do nas dołączą, ale chcielibyśmy go zakończyć z około 1 tys. placówek – mówi Oskar Aszendorf.
Furgonetka oferuje dwa rodzaje współpracy. Jeden z nich to punkt partnerski. Jest on idealny dla przedsiębiorców, którzy prowadzą już jakiś biznes i chcą wzbogacić swoją ofertę o przesyłki kurierskie. Punkty partnerskie skupiają się głównie na obsłudze nadań i odbiorów paczek z gotową etykietą, zwrotów itp. Koszt zakupu pakietu startowego to 399 zł netto. Jeśli partner chce dodatkowo obsługiwać paczki bez etykiety, czyli takie, które trzeba zważyć, zmierzyć i wprowadzić zamówienie do systemu, jest to możliwe, jednak musi we własnym zakresie zaopatrzyć się w wagę.
Kolejna forma to dedykowany punkt Furgonetka. Jest to propozycja dla osób, które chcą w całości skupić się na obsłudze przesyłek kurierskich pod marką Furgonetka. Aby rozpocząć działalność jako Furgonetka Punkt, wystarczy prowadzić działalność gospodarczą, dysponować lokalem o powierzchni minimum 25 mkw. i mieć 8049 zł netto na jednorazowy zakup pakietu startowego.
Najliczniej otwierają się punkty partnerskie, ze względu na niską inwestycję. Punktów dedykowanych jest w całej sieci kilkadziesiąt.
– Zdarza się, że przychody generowane przez przesyłki kurierskie dorównują zarobkom macierzystej działalności albo nawet je przewyższają. Wtedy właściciel decyduje o przekształceniu się w punkt dedykowany – mówi Oskar Aszendorf.
Cenniki dla punktów partnerskich są mniej atrakcyjne niż dla dedykowanych. W przypadku tych drugich prowizja za obsługę paczki bez etykiety sięga średnio 9 zł, a jeśli w grę wchodzą dodatkowe usługi, to może wynosić nawet 15-20 zł. W sieci działają punkty, które wysyłają miesięcznie nawet 9 tys. paczek bez etykiety. To, ile można zarobić, zależy od zaangażowania partnera, lokalnej promocji.
– Na pewno nie jest to biznes dla każdego – zastrzega Oskar Aszendorf.
Branża z potencjałem
Biznes kurierski, rozpędzony w czasie pandemii, cały czas rośnie.
– Rozwijamy się i będziemy się rozwijać, podobnie jak rynek zakupów internetowych. Sklepów w sieci powstaje coraz więcej, za tym idzie większe zainteresowanie wysyłkami. Ponadto oferujemy większy ruch w drugą stronę – czyli zwroty. To jest coraz częściej oferowana usługa przez sklepy internetowe – mówi Oskar Aszendorf.
Przy tym jego zdaniem wciąż w wielu przypadkach człowiek potrzebuje kontaktu z drugim człowiekiem, więc punkty z obsługą stacjonarną mają rację bytu.
W ostatnim czasie Furgonetka zintegrowała swoje usługi z DPD, w zakresie obsługi paczek z gotową etykietą. W najbliższym czasie planuje inwestować w akcje, które zwiększą świadomość na temat sieci. W planach ma także dołączenie Poczty Polskiej do obsługi gotowych etykiet.
– Chcemy też rozwinąć nasz biznes o obsługę gotowych etykiet dla innych przewoźników. Generalnie skupiamy się na usprawnieniu obsługi i ułatwianiu pracy naszym partnerom, ale jednocześnie rozwijamy sieć – mówi Oskar Aszendorf.
WIZYTÓWKA SIECI FURGONETKA
Sieć oferująca usługi kurierskie.
- 680 punktów
- kwota inwestycji: 399 zł w przypadku punktu partnerskiego i 8049 zł dla punktów dedykowanych
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

