Będzie więcej franczyzowych pizzerii?

Pizza w dostawie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pizza Factory ma 13 pizzerii, z czego trzy otwarto w ciągu ostatniego roku. Wśród nowych franczyzobiorców marki są Michał i Iwona Hmura, którzy dołączyli do sieci otwierając w marcu pizzerię w Płocku.

– Zanim podjęliśmy ostateczną decyzję, dokładnie przeanalizowaliśmy koncept i opinie o firmie. Przekonały nas m.in. rozsądne opłaty franczyzowe, duża pomoc ze strony centrali, lista sprawdzonych dostawców, dobre ceny produktów – wylicza Michał Hmura. – Dodatkowym atutem był niski wkład własny, niezbędny do rozpoczęcia działalności.

Inwestycja w lokal w Płocku wyniosła 50 tys. zł. Pizzeria nie tylko realizuje zamówienia w dostawie (w czym specjalizuje się marka Pizza Factory), ale posiada też salę konsumpcyjną na 14 osób. Jest zlokalizowana na dworcu PKP.

– Już po miesiącu od otwarcia widać było, że lokal cieszy się dużym zainteresowani – podkreśla Michał Hmura. – Nasza pizza wyróżnia się cienkim ciastem i wysokiej jakości składnikami. Nie używamy szynki konserwowej, a oryginalne sery sprowadzamy tylko od sprawdzonych dostawców.

Michał Hmura ma już plany na rozwój. Po wakacjach chce otworzyć drugi lokal w Płocku, a w przyszłym roku pizzerię w Sierpcu.

Na różne rynki

Dłuższy staż w sieci ma Grzegorz Zakrzewski, który prowadzi pizzerię Pizza Factory w Giżycku od ponad roku.

– Wcześniej prowadził ją mój krewny, ale ze względu na problemy zdrowotne musiał niestety zrezygnować z działalności – wyjaśnia Grzegorz Zakrzewski. – Nie miałem doświadczenia w gastronomii, ale obserwowałem ten lokal przez dwa lata i wiedziałem, że to dobry biznes.

Marka Pizza Factory jest dobrze rozpoznawalna w Giżycku, bo funkcjonuje na tutejszym rynku już od siedmiu lat. Grzegorz Zakrzewski wprowadził jednak pewne zmiany w działalności lokalu, m.in. wymienił personel. Obecnie pizzeria zatrudnia osiem osób: czterech pracowników kuchni i czterech kierowców. Sam właściciel też dostarcza zamówienia.

– W Giżycku jest ok. 20 pizzerii, więc konkurencja jest naprawdę duża. Dlatego trzeba się wyróżniać – mówi Grzegorz Zakrzewski. – Latem, kiedy jest sezon turystyczny, mamy duży ruch, ale zimą obroty spadają. Dlatego dbamy o stałych klientów i oferujemy im atrakcyjne promocje.

Pizza Factory stawia głównie na lokale działające w dostawie, ale jest otwarta na różne formy współpracy. Sieć działa już w miastach powyżej 10 tys. mieszkańców.

– Początkowo obawiałem się, czy mniejsze miejscowości będą dobrymi rynkami dla naszych pizzerii – nie ukrywa Waldemar Mazur, franczyzodawca Pizza Factory. – Okazało się jednak, że w takich miastach konkurencja jest niewielka, albo wręcz żadna.

Minimalizować koszty

Franczyzodawca Pizza Factory zapewnia licencjobiorcom szerokie wsparcie: pomoc w znalezieniu lokalu, projekt technologiczny, szkolenia, wsparcie przy otwarciu i w pierwszych dniach funkcjonowania pizzerii.

– Zoptymalizowaliśmy koszty wejścia do sieci, właściwie obniżając je do minimum – podkreśla Waldemar Mazur. – Pomagamy znaleźć lokal, który wymaga jak najmniejszych nakładów finansowych. Możemy też pomóc w pozyskaniu zewnętrznych funduszy na uruchomienie biznesu.

Jeśli chodzi o inwestycję, franczyzodawca szacuje, że remont lokalu może się zamknąć w kwocie od 5 do 20 tys. zł, a na zakup sprzętu trzeba przeznaczyć od 25 do 49 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 6 tys. zł netto, a miesięczna opłata franczyzowa 1,2 tys. zł netto.

Do końca tego roku Pizza Factory chce mieć sieć liczącą 20 placówek.

 

WIZYTÓWKA PIZZA FACTORY

Sieć pizzerii specjalizująca się w dostawie. Marka istnieje od 2009 roku, obecnie ma 13 lokali. Chce rozbudowywać sieć w miastach liczących od 10 tys. mieszkańców.

  • inwestycja w remont lokalu: 5-20 tys.
  • inwestycja w sprzęt: 25-49 tys.
  • opłata wstępna: 6 tys. netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €