GoDan z nową strategią
– Polacy wydają coraz więcej na akcesoria z branży party – mówi Adam Kowalski, dyrektor generalny i wiceprezes spółki GoDan.
Co nowego w GoDan?
Mimo dynamicznych zmian na rynku, spowodowanych pandemią i sytuacją geopolityczną, nasza firma stale odnotowuje wzrosty. Jesteśmy też w trakcie transformacji naszej sieci franczyzowej. Dzieje się u nas dużo, m.in. zatrudniliśmy nowego menedżera ds. rozwoju sieci. Co jednak najważniejsze, zmieniamy strategię rozwojową. Skupiamy się na dwóch filarach: rozbudowie tradycyjnych sklepów franczyzowych pod naszym szyldem oraz wprowadzeniu franczyzy w formacie shop in shop. Ten ostatni model umożliwia wprowadzenie asortymentu GoDan party do oferty istniejących sklepów, np. z zabawkami, papierniczych czy księgarni. Stworzyliśmy także komórkę odpowiedzialną za kompleksową obsługę naszych partnerów franczyzowych w zakresie dostaw helu. Zapewniamy hel w bardzo konkurencyjnych cenach, a oprócz tego niezbędny sprzęt, szkolenia, organizujemy całą logistykę oraz dedykowany serwis. Dzięki temu nasi partnerzy mogą skupić się na rozwoju swoich biznesów, mając pewność, że są w pełni wspierani przez naszą firmę.
Wracając do formatu shop on shop. Czy sklepy z wymienionych branż będą zainteresowane waszą ofertą? Przecież w wielu z nich i tak są akcesoria z segmentu party.
Owszem, w wielu sklepach można znaleźć produkty party, jednak często jest to przypadkowo dobrany asortyment, który nie gwarantuje optymalnego poziomu sprzedaży. My oferujemy nie tylko produkty, ale również kompleksowe wsparcie, które pozwala naszym partnerom biznesowym wykorzystać pełen potencjał działalności. Pomagamy w doborze zestawu produktów, które zawsze cieszą się popytem i są kluczowe dla oferty party. Dodatkowo uczymy jak wykorzystywać sezony, takie jak komunie, Halloween czy karnawał, aby maksymalizować zyski. Zresztą bez względu na formę franczyzy – czy to sklep tradycyjny czy shop in shop – każdy franczyzobiorca otrzymuje od nas pełne wsparcie. Nasze szkolenia opierają się na realnych sytuacjach rynkowych. Jesteśmy w stanie zapewnić konkurencyjną przewagę na rynku i umożliwić franczyzobiorcom osiągnięcie sukcesu w branży party.
Polacy chętnie kupują imprezowe akcesoria?
Tak, wydajemy na nie coraz więcej. Standardowy urodzinowy balon z cyfrą jest prezentem już nie tylko dla dzieci, ale i dla dorosłych. A to produkt wysokomarżowy, marża sięga od 50 do nawet 70 proc. Poza tym jest coraz więcej okazji, na które Polacy chcą mieć dekoracje czy gadżety. Jeszcze niedawno nie wiedzieliśmy, czym jest „baby shower” czy „gender reveal party”, a teraz te uroczystości stają się popularne już nie tylko w świecie celebrytów. I ten trend będzie rósł.
Na rynku jest wciąż miejsce na wasze sklepy?
Zdecydowanie tak. Analizowaliśmy każdy powiat i odkryliśmy „białe plamy”, gdzie jeszcze nas nie ma, a jest potencjał rynkowy. Na niektórych obszarach to potencjał dla punktów shop in shop, na innych widzimy potrzebę otwarcia samodzielnych sklepów franczyzowych. W miastach powiatowych upadło w ostatnim czasie wiele biznesów, jest dużo pustych lokali, w związku z czym spadły ceny najmu. Dziś otwarcie biznesu jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Zwłaszcza jeśli jest to biznes sieciowy. A franczyza GoDan nie wymaga dużych nakładów. Nasza strategia rozwojowa zakłada dwukrotne powiększenie sieci franczyzowej w ciągu 36 miesięcy, co świadczy o naszej pewności co do potencjału rynkowego i możliwości rozwoju.
A ile wynosi inwestycja?
Na wynajęcie lokalu dla potrzeb małego sklepu z asortymentem party wystarczy często 1-2 tys. zł miesięcznie. Przy modelu shop in shop franczyzobiorca musi natomiast tylko wygospodarować miejsce w istniejącym sklepie. Jeśli na zatowarowanie wydamy 30-35 tys. zł, pozwoli nam to zaopatrzyć sklep na naprawdę bardzo dobrym poziomie. My jako centrala dobieramy produkty, dostarczamy asortyment w najlepszych możliwych cenach. Podpowiadamy, w jakich proporcjach dobrać poszczególne kategorie produktowe. Oferujemy specjalne promocje dla naszych partnerów oraz przeprowadzamy szkolenia z różnych obszarów. Jako jedyni na rynku dostarczamy nie tylko balony, ale również hel i reduktory, co stanowi istotny filar sprzedaży detalicznej. Nasza franczyza nie ogranicza się jednak jedynie do handlu, ale również oferuje usługi. Franczyzobiorcy mają możliwość uczestnictwa w profesjonalnych szkoleniach z wykonywania dekoracji i kompozycji balonowych, co pozwala im rozszerzyć działalność o usługi dekoratorskie na różnego rodzaju imprezy okolicznościowe i eventy.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA GODAN
Marka dostarczająca akcesoria zabawowe na przyjęcia. Działa w Polsce od ponad 30 lat. Oprócz akcesoriów z segmentu party sklepy tej marki oferują też usługi pompowania balonów helem oraz tworzenia dekoracji balonowych.
- ponad 110 sklepów
- inwestycja w zatowarowanie: 30-35 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. dziecięce
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


