2/3 transakcji w sklepach jest bezgotówkowych
Klienci coraz częściej oczekują wyboru metod płatności. Jak zatem odpowiedzieć na preferencje płatnicze konsumentów i zwiększyć konkurencyjność swojego biznesu?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Już 65% transakcji detalicznych w sklepach i punktach usługowych w Polsce odbywa się bezgotówkowo[1]. Klienci w każdym miejscu i punkcie usługowym chcą mieć wybór metod płatności i świadomie decydować, czy chcą zapłacić gotówką czy kartą. Na znaczeniu zyskują płatności cyfrowe – 60% respondentów biorących udział w badaniu Fundacji Polska Bezgotówkowa przyznało, że w 2023 r. częściej płaciło bezgotówkowo niż w 2022 r. To pokazuje, w jakim kierunku podążają preferencje płatnicze konsumentów, a w ślad za tymi potrzebami powinni podążać także przedsiębiorcy.
Czego oczekują klienci?
W 2023 r. bezgotówkowo najczęściej płacono w sklepach z obuwiem i odzieżą (70%) oraz w sklepach wielkopowierzchniowych - supermarketach i hipermarketach (69%). W księgarniach, kioskach, sklepach papierniczych, drogeriach czy aptekach wolumen płatności bezgotówkowych oscylował wokół 65%. Wielu konsumentów jednak nadal napotyka ograniczenia w dostępie do płatności cyfrowych – terminali brakuje zwłaszcza w mniejszych sklepach i punktach usługowych. Na takiej sytuacji tracą dwie strony – rozczarowany klient porzuca swój koszyk i udaje się w poszukiwanie innego sklepu, a właściciel traci możliwość zarobku.
Dlatego z myślą o właścicielach firm, które nie wprowadziły jeszcze obrotu bezgotówkowego powstał Program Polska Bezgotówkowa w ramach którego przedsiębiorcy mogą wypróbować terminal płatniczy lub terminal w telefonie całkowicie bezpłatnie przez okres 12 miesięcy i zweryfikować, czy takie rozwiązanie sprawdzi się w ich biznesie.
Terminale na wyciągnięcie ręki dla przedsiębiorców
Fundacja przez 12 miesięcy pokrywa koszt finansowania terminali i aplikacji płatniczych na urządzenia mobilne jak również koszty obsługi transakcji (do kwoty 100 tys. zł obrotu rocznego na jeden terminal). Po bezpłatnym okresie testowym, przedsiębiorcy mogą zdecydować się na zatrzymanie terminala na określonych warunkach lub dobrowolnie zrezygnować z jego posiadania.
- Nasza rzeczywistość się zmienia i coraz częściej konsumenci, którzy nie mogą zapłacić tak jak chcą rezygnują z zakupów. W ten sposób firmy tracą nie tylko przychody, ale również klientów. Chcemy to zmienić. Program Polska Bezgotówkowa może ułatwić wielu małym, lokalnym firmom rozwój, wzmacniać ich pozycję rynkową oraz pomóc skutecznie konkurować z innymi – tłumaczy Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Program Fundacji Polska Bezgotówkowa realnie pomógł już ponad 470 tys. przedsiębiorców pokonać barierę kosztową oraz poznawczą związaną z akceptacją płatności bezgotówkowych. Za pomocą terminali tradycyjnych i tych w telefonie, zrealizowano od początku trwania Programu blisko 1,9 mld transakcji płatniczych. Wśród beneficjentów Fundacji są przede wszystkim mali i mikroprzedsiębiorcy.
Chcesz wziąć udział w Programie i otrzymać bezpłatny terminal lub skorzystać z terminala w telefonie? Zgłoś się: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/
[1] POLASIK Research, Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie 2023, raport badawczy, marzec 2024. Badanie przeprowadzone dla Fundacji Polska Bezgotówkowa
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...