Salon optyczny na licencji

Dwa lata na rynku
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Właściciele marki Veni Vidi od lat są związani z branżą optyczną. Postanowili jednak, że ich salony optyczne będą różnić się od tych, które działają na rynku. W jaki sposób?

– Przede wszystkim zapewniamy klientom kompleksową opiekę i pod tym kątem solidnie szkolimy obsługę sklepów – podkreśla Przemysław Bolek, współwłaściciel marki Veni Vidi. – W naszych salonach badania przeprowadzają okuliści lub optometryści z ukończonymi specjalistycznymi studiami, a nie osoby po kursach. Mamy też bardzo szeroką ofertę produktową. Przy czym nie sięgamy po marki modowe, jak np. Gucci czy Prada. Skupiamy się na specjalistycznych markach zajmujących się wyłącznie produkcją oprawek. Są do produkty z górnej półki, ponieważ pozycjonujemy nasze sklepy jako salony premium.

Dla zaangażowanych i inwestorów

Pierwszy salon Veni Vidi powstał w 2022 roku w Tarnowie. Dziś działa też jedna placówka franczyzowa, w Mielcu.

– Od początku założyliśmy, że kolejne salony chcemy otwierać we franczyzie – mówi Przemysław Bolek.

Franczyza marki Veni Vidi przeznaczona jest zarówno dla osób, które mają doświadczenie w branży i chcą osobiście prowadzić salony, jak i dla tych, którzy chcą być wyłącznie inwestorami. - W tym drugim przypadku to my, jako centrala, zajmujemy się zarządzaniem placówką – dodaje współwłaściciel Veni Vidi.

Marka nastawia się na rozwój w miastach liczących od 60 tys. mieszkańców.

– Największe miasta są tez najtrudniejszymi rynkami, ze względu na dużą konkurencje i roszczeniowość klientów – uważa Przemysław Bolek. – Natomiast jest wiele miast w przedziale 60-100 tys. mieszkańców, w których może i jest dużo salonów optycznych, ale nie z półki premium. A klienci szukają takiej właśnie oferty.

Strategia rozwojowa marki zakłada, że minimalna odległość między salonami powinna wynosić 50 km. Na miasto 100-tysięczne wystarczy jeden salon.

Ile na start?

Na salon optyczny potrzebny jest lokal o powierzchni ok. 100 mkw. Powinien być utrzymany w standardzie, określonym przez sieć. Czyli np. musi się w nim znaleźć gablota w kształcie okularów czy wielkie skrzydła z okularów przeciwsłonecznych, ułożone na ścianie z okularów przeciwsłonecznych, zaprojektowane specjalnie dla Ven Vidi. Koszt inwestycji to – według danych franczyzodawcy – ok. 400-500 tys. zł. Na meble należy przeznaczyć ok. 100 tys. zł, podobną kwotę na niezbędny sprzęt, natomiast zatowarowanie to wydatek rzędu 200-300 tys. zł. Można skorzystać z leasingu, co obniży koszty inwestycji na wejściu. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 35 tys. zł netto.

Przygotowanie salonu do otwarcia trwa ok. trzech miesięcy. W tym czasie franczyzodawca organizuje też szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników. Przygotowuje spis potrzebnych w salonie sprzętów i rekomendowanych dostawców, choć franczyzobiorca nie musi z tych rekomendacji korzystać. Centrala pomaga także skompletować pierwsze zatowarowanie, dobierając marki i produkty do lokalnego rynku.

– Przed otwarciem przygotowujemy też każdy rynek do pojawienia się naszego salonu – informuje Przemysław Bolek. – Wspólnie z franczyzobiorcą prowadzimy kampanie marketingowe, aby zaistnieć w świadomości klientów.

Centrala prowadzi stronę internetową marki, Instagrama i Tik Tok. Natomiast franczyzobiorca jest odpowiedzialny za prowadzenie konta na Facebooku.

Zwierzęta mile widziane

Miesięczna opłata na rzecz centrali we franczyzie Veni Vidi wynosi 5 proc. od obrotu,po przekroczeniu 50 tys. zł tegoż obrotu. Jeli salon ma niższe obroty, to opłata wynosi 2 tys. zł.

– Ale obrót miesięczny na poziomie poniżej 50 tys. zł oznacza, że salon jest nierentowny – dodaje Przemysław Bolek.

Jak twierdzi franczyzodawca, salon powinien zacząć na siebie zarabiać po 3 miesiącach działalności.

W nazwie Veni Vidi brakuje – znanego z powiedzenia Juliusza Cezara – trzeciego członu: Vici.

– Chcemy stworzyć fundację, która będzie pomagała zwierzętom i będzie się nazywała właśnie Vici – zdradza Przemysław Bolek. – Będzie utrzymywana z opłat franczyzowych.

Zwierzęta to jeszcze jeden wyróżnik marki. Do wszystkich salonów klienci będę mogli przyjść z psami. A w tych już działających można na co dzień zastać psy, należące do ich właścicieli

 

WIZYTÓWKA VENI VIDI

Salony optyczne. Marka istnieje od 2022 roku, chce rozwijać się tylko poprzez franczyzę. Pozycjonuje swoje sklepy jako salony premium.

  • 1 salon własny, 1 franczyzowy
  • opłata wstępna 35 tys. zł netto
  • inwestycja 400-500 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €