Sfinks kusi restauratorów

Taniej przekształcić
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sfinks Polska, właściciel sieci Sphinx, Chłopskie Jadło, The Burgers czy Piwiarnia zapowiada ofensywę, aby zachęcić właścicieli niezależnych restauracji do dołączenia do konceptu Sphinx.

– Restauracje działające pod szyldem Sphinx, które wcześniej były prowadzone przez niezależnych restauratorów, notują znaczące wzrosty przychodów, między 30 a 185 proc. Wejście do sieci, korzystanie z rozpoznawalnej marki i wspólnych działań marketingowym pozwala im na pozyskanie nowych klientów i nawet podwojenie liczby rachunków. Mamy już w naszej grupie takie restauracje. Co więcej, zamierzamy intensyfikować nasze działania w wielu regionach Polski, by pozyskać w ten sposób kolejne lokale dla naszej sieci, tym bardziej że takie przekształcenia przebiegają sprawnie, a restauracje mają krótki czas zwrotu z inwestycji – komentuje Mateusz Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska S.A.

Korzyści w grupie

Jak podkreśla franczyzodawca, przekształcenie istniejącej restauracji na lokal pod marką Sphinx wiąże się ze znacznie niższymi nakładami niż uruchomienie jej od zera. Wynikają one z konieczności adaptacji lokalu do standardów marki i zależą od stanu lokalu i jego wyposażenia. Czas zwrotu z takiej inwestycji wynosi ok. 12-18 miesięcy.

– Dzięki działaniu we wspólnej grupie przekształcona restauracja może korzystać z niższych cen zakupowych, pozwalających na obniżenie tzw. foodcostu o co najmniej 10 proc. Działanie pod silną, znaną marka ułatwia pozyskiwanie gości i wpływa na wzrost częstotliwości wizyt lojalnych klientów, także dzięki korzystaniu z programu lojalnościowego Aperitif, zrzeszającego ponad 650 tys. osób – wylicza Mateusz Cacek. – Restaurator może też liczyć na wsparcie w zakresie przygotowania menu i zarządzania ceną, pozyskiwania finansowania czy ograniczania ryzyka związanego z częstymi zmianami prawa

Sfinks zamierza też w dalszym ciągu rozwijać się poprzez uruchamianie nowych restauracji w modelu franczyzowym. Otworzył już w tym roku restauracje Sphinx w Toruniu na Starym Mieście oraz w Gliwicach, gdzie powrócił po kilkuletniej nieobecności. Na zaawansowanym etapie przygotowań są trzy kolejne lokale, w drugiej połowie roku otworzą się dwie dodatkowe restauracje w parkach handlowych.

Nie tylko restauracje

Na ten rok Sfinks zaplanował też rozwój sieci poprzez otwieranie nowych lokali, w tym tzw. marek parasolowych, jak The Burgers, która powstała w czasach pandemii. Teraz operator rozszerza menu tej sieci o dania inne niż burgery, chce też otwierać lokale o większej powierzchni. Wzrostowi sprzedaży ma również służyć dodanie do nazwy członu by Sphinx. W najbliższych tygodniach mają ruszyć kolejne dwa lokale The Burgers by Sphinx: w Gorzowie Wielkopolskim i podpoznańskich Komornikach. Sfinks planuje też rozwój konceptu Sphinx Coctail Bar. Po sukcesie lokalizacji w Jarocinie planowane jest uruchomienie kolejnego lokalu na Śląsku. Gastronomiczny operator pracuje również nad zasadami licencjonowana hoteli i restauracji hotelowych pod szyldem Sphinx.

– Po sukcesie sprzedażowym pierwszego Hotelu Sphinx w Żabiej Woli koło Warszawy intensywnie pracujemy nad przygotowaniem programu licencyjnego dla hoteli, gdyż może się to stać dla nas niezwykle atrakcyjnym kierunkiem rozwoju i źródłem skokowego zwiększenia przychodów dla właścicieli obiektów hotelowych – mówi Mateusz Cacek.

W I kw. 2024 Sfinks Polska zwiększył przychody ze sprzedaży gastronomicznej o 7,4 proc, do 47,48 mln zł, niemal podwoił skonsolidowany zysk operacyjny do poziomu 3,39 mln zł i wypracował zysk netto o wartości 192 tys. zł, przy zwiększeniu skonsolidowanego wyniku EBITDA o blisko 50 proc., do 6,77 mln zł. To przychody wszystkich lokali działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks Polska, z wyłączeniem sieci Piwiarnia.

 

WIZYTÓWKA SFINKS POLSKA

Operator gastronomiczny, zarządzający 104 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski. W portfolio jej marek są restauracje Sphinx (casual dining), gastro puby Piwiarnia , restauracje Chłopskie Jadło i Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne w dowozie m.in. SPHINX, The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma.

  • 69 restauracji Sphinx
  • 30 pubów Piwiarnia
  • 2 restauracje chłopskie Jadło
  • 3 lokale The Burgers
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €