Kuchnia koreańska we franczyzie
Franczyzodawca Sushi Kushi i Ramen Shop uruchamia nowy koncept franczyzowy. Lokale Kiss Kimchi będą serwować kuchnię koreańską.
Z analizy specjalizującej się w dostawach jedzenia firmy Wolt wynika, że kuchnia koreańska szturmem wbija się na polski rynek. Liczba zamówień koreańskich dań rok do roku wzrosła w aplikacji Wolt o 81 proc. A to oznacza, że obecnie – wraz z japońskim ramenem – dania koreańskie są zamawiane trzy razy częściej niż te z innych regionów świata.
Fascynacja Polaków kuchnią koreańską jest odzwierciedleniem trendów, które zaobserwować można w innych europejskich krajach. Z danych Wolt wynika, że podobnie jest w Szwecji, gdzie wzrost zamówień dań koreańskich wzrósł o 72 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Wzrost popularności smaków z Korei zauważył też franczyzodawca marek specjalizujących się w kuchni japońskiej – Sushi Kushi i Ramen Shop.
– Kilka lat temu postawiliśmy na ramen i mieliśmy rację. Teraz, obserwując trendy w krajach zachodnich i zainteresowanie Polaków nie tylko kuchnią koreańską, ale też podróżami w ten rejon świata jesteśmy pewni, że nasz nowy koncept, który wprowadzamy na rynek, także świetnie się przyjmie – mówi Radosław Szwugier, odpowiedzialny za rozwój franczyzy Sushi Kushi i Ramen Shop, a teraz także Kiss Kimchi.
Lokal w modułach
Koncept Kiss Kimchi właśnie debiutuje na polskim rynku. Pierwsze lokale prawdopodobnie otworzą się we wrześniu. Franczyzobiorcy mogą zdecydować się na format modułowy. - Taki lokal można postawić dosłownie z dnia na dzień, wystarczy dysponować działka w odpowiedniej lokalizacji – zapewnia Radosław Szwugier.
Moduły są wyposażone we wszystko, co potrzebne do prowadzenia lokalu gastronomicznego, w tym w klimatyzację. Można je dowolnie dobierać. Powierzchnia zaczyna się od 35 mkw. Jak mówi franczyzodawca, lokale będą stawiać przede wszystkim na dostawy, więc taka powierzchnia w zupełności wystarczy. Latem można na zewnątrz dostawić ogródek gastronomiczny.
– Co istotne, do powierzchni 70 mkw. konstrukcja nie wymaga pozwolenia na budowę, wystarczy zgłoszenie – dodaje Radosław Szwugier. – Mamy partnera, który produkuje dla nas moduły. System modułowy ma wiele przewag nad lokalem stacjonarnym. Choćby taki, że lokal można w razie potrzeby przenieść w inne miejsce. Można go też powiększać, w miarę rozwoju biznesu.
Drugą opcją jest otwarcie klasycznej stacjonarnej restauracji. Ten model jest przeznaczony dla miast do 300 tys. mieszkańców i dla topowych lokalizacji – przy rynkach, głównych deptakach.
– Po pandemii klienci znów wracają do restauracji, lubią usiąść przy stoliku – zauważa Radosław Szwugier. – Dlatego chcemy otwierać teraz także duże lokale, z możliwością organizowania uroczystości rodzinnych, eventów. Niedawno sam otworzyłem taki w Kaliszu, o powierzchni 220 mkw. To połączenie Sushi Kushi i Ramen Shop.
Azjatycki miks
Koszt inwestycji w Kiss Kimchi w formacie modułowym to ok. 5 tys. zł za 1 mkw. Przy stacjonarnej restauracji inwestycja w lokal o powierzchni 80 mkw. to wydatk ok. 350 tys. zł.
– Zawsze szacujemy koszty inwestycji przed podpisaniem umowy najmu lokalu – zapewnia Radosław Szwugier.
Franczyzodawca dostarcza do lokali produkty, które przygotowuje we własnym zakładzie produkcyjnym. Kuchnia Kiss Kimchi opiera się na półproduktach, co znacznie ułatwia i przyspiesza przygotowywanie i wydawanie dań.
– Dzięki temu nie ma też potrzeby zatrudnienia wykwalifikowanego kucharza, a rynek pracy, jak wiadomo, jest bardzo trudny – dodaje Radosław Szwugier.
Franczyzodawca podkreśla, że wszystkie trzy koncepty można ze sobą łączyć i miksować.
– Zachęcamy naszych franczyzobiorców, aby budowali jak najszerszą ofertę, tworząc takie food markety. Jeden nasz franczyzobiorca już zdecydował się, aby naprzeciwko już istniejącej stacjonarnej restauracji w przyszłym roku postawić modułową – zdradza nasz rozmówca.
WIZYTÓWKA KISS KIMCHI
Lokale z kuchnią koreańską. Koncept należy do tego samego franczyzodawcy, który rozwija też restauracje z kuchnią japońską - Sushi Kushi oraz Ramen Shop by Sushi Kushi.
- 4 lokale w przygotowaniu
- inwestycja w format modułowy – 5 tys. zł za 1 mkw.
- miesięczna opłata franczyzowa 3 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


