Usługi kurierskie wciąż mają potencjał
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
Czy rynek kurierski wciąż jest rozpędzony?
To rynek, który rozwija się dynamicznie. Tak jest od kilku lat. Nawyki zakupowe Polaków zmieniają się, coraz chętniej korzystają oni z zakupów online. E-commerce rośnie w siłę. Przy tym branża kurierska nie tylko się powiększa, ale też rozwija nowe funkcjonalności związane z kompleksową obsługą klienta. Ma ona wiele do zaoferowania klientom.
Jak się rozwija Epaka.pl?
Jesteśmy nie tylko siecią niemal 400 stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek w całej Polsce, ale też nowoczesną platformą wysyłkową i infolinią, za pośrednictwem której klient może w łatwy i szybki sposób zamówić kuriera. Wysyłka w oddziale stacjonarnym, poprzez formularz na naszej stronie lub zamówienie telefoniczne – te trzy kanały dają klientowi możliwość wyboru najwygodniejszej formy wysłania paczki.
A jak zainteresowanie otwieraniem punktów pod szyldem Epaka.pl?
Współpraca na zasadzie franczyzy cieszy się coraz większym zainteresowaniem, zarówno ogólnie na rynku, jak też w naszej branży. To się przekłada pozytywnie na rozwój naszej sieci franczyzowej oraz plany rozwoju firmy. Obecnie wdrożyliśmy nowy design formularza zamówienia online, aby klienci w sposób łatwy i intuicyjny mogli zamawiać kuriera do domu, firmy lub z nadaniem w naszym oddziale stacjonarnym. Nieprzypadkowy jest również #miejtozgłowy – hasło naszej kampanii reklamowej. Właśnie to chcemy zapewniać klientom – maksymalną dostępność i wygodę przy wysłaniu i odbiorze przesyłek.
Jak nawiązać współpracę z Epaka.pl?
Nasza oferta zakłada współpracę franczyzową w dwóch formatach. Pierwszy to prowadzenie samodzielnego punktu nadań i odbioru przesyłek kurierskich. Jest to opcja dla miast powyżej 10 tys. mieszkańców. Z kolei projekt epaka.pl mini to dodatek do już prowadzonej działalności, polecany w mniejszych miejscowościach. Inwestycja wstępna w przypadku samodzielnego punktu nadań i odbioru przesyłek kurierskich epaka.pl to koszt 5 tys. zł (pakiet Start), 9 tys. zł (pakiet Standard) lub 16 tys. zł netto (Pakiet Premium). W zależności od ilości wyposażenia fizycznego, jakim dysponuje franczyzobiorca, może wybrać pakiet startowy dopasowany do swoich potrzeb i zasobów. Warunki wejścia z nami we współpracę są elastyczne.
W przypadku wyboru pakietu premium przyjeżdżamy do nowego oddziału z całością wyposażenia fizycznego i aranżujemy lokal, łącznie z montażem reklamy zewnętrznej, która projektowana jest indywidualnie dla danego lokalu.
Niezależnie od wyboru wysokości pakietu wstępnego, każdy nasz partner przechodzi indywidualne dwudniowe stacjonarne szkolenie wstępne. Nie tylko część teoretyczną, ale też szczególnie istotną część praktyczną. Podczas szkolenia pokazujemy, jak wygląda prowadzenie takiego punktu nadań i odbioru przesyłek kurierskich, uczymy standardów obsługi klienta, udzielamy wskazówek, jak funkcjonalnie zaaranżować oddział aby usprawnić sobie codzienną pracę, etc.
Koszt wstępny w przypadku epaka.pl mini, czyli dodatku do już prowadzonej działalności wynosi 499 zł netto. W tej kwocie zawiera się podstawowe wyposażenie oraz szkolenie online.
Kto jest najlepszym kandydatem do współpracy?
Zapraszamy osoby aktywne, zaangażowane i świadome tego, jak ogromne znaczenie ma wysoka jakość obsługi klienta, szczególnie w dobie dostępności usług w internecie. To biznes dla osób, które z zaangażowaniem będą samodzielnie pracować w punkcie nadań i odbioru przesyłek kurierskich, szczególnie w pierwszych miesiącach działalności punktu.
Jakie macie plany na ten rok?
Chcemy powiększyć sieć stacjonarnych punktów nadań i odbioru przesyłek. Mamy ambicję, żeby nasza marka była obecna we wszystkich większych miastach w Polsce.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA SIECI EPAKA
Sieć oferująca usługi kurierskie
- Prawie 400 punktów
- Inwestycja na start – 5 tys. zł w pakiecie start albo 9 tys. zł w pakiecie standard
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


