Kebab po polsku

Kebab w sieci
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kebab to jedno z ulubionych dań Polaków. Marka Prosiak Polski Kebab&Fast Food postanowiła wykorzystać ten trend – ale w nieco zmodyfikowanej wersji.

– W naszych kebabach używamy wieprzowiny, a konkretnie karkówki. Mamy też wersję drobiową – wyjaśnia Marcin Ragus, franczyzodawca Prosiak Polski Kebab.

Z większym doświadczeniem

Prosiak Polski Kebab pojawił się na rynku w 2019 roku. To kolejne już podejście marki do franczyzy.

– Dwa lata temu, kiedy pierwszy raz ruszyliśmy z poszukiwaniem franczyzobiorców, odzew był całkiem spory. Ale mieliśmy wówczas tylko jeden własny lokal i stwierdziliśmy, że chcemy jeszcze rozbudować nasz know how i poszerzyć rynkowe doświadczenie – mówi Marcin Ragus. – Teraz mamy lokale w różnych lokalizacjach, w jednym nawet jest oferta łączona: kebab i pizzeria.

Dziś marka ma trzy lokale własne: dwa w Pruszkowie i jeden w warszawskiej dzielnicy Ursus. Dwa są w lokalizacji przyulicznej, jeden mieści się w galerii handlowej. Teraz Prosiak Polski Kebab szuka franczyzobiorców, którzy otworzyliby kolejne lokalizacje.

Prosiak Polski Kebab proponuje da formaty działalności – albo lokal stacjonarny, albo przyczepę gastronomiczną. Jeśli chodzi o przyczepę, franczyzobiorca kupuje ją we własnym zakresie, a franczyzodawca doradza, jak powinna zostać wyposażona, przekazuje kontakty do dostawców sprzętu.

– Nie trzeba jednak kupować wcale nowego sprzętu, można pracować na używanym – podkreśla Marcin Ragus. – Sam zaczynałem z używanym sprzętem. I wiem, że czasami nowe urządzenia psują się szybciej, niż używane porządnej produkcji. Można też sprzęt wziąć w leasing.

Minimalna inwestycja w przyczepę gastronomiczną to ok. 50 tys. zł. Natomiast – według szacunków franczyzodawcy – na otwarcie lokalu stacjonarnego trzeba przeznaczyć przynajmniej 30 tys. zł.

Szkolenie i wsparcie

Na początek koncept najchętniej otworzyłby punkty franczyzowe w Warszawie i okolicy. Franczyzobiorcy przejdą szkolenie w punktach własnych marki. Przedstawiciel franczyzodawcy przyjedzie też do nich na otwarcie i zostanie przez tydzień.

– Czuwamy nad pracownikami, pomagamy przy sprzedaży i obsłudze klientów, reagujemy, jeśli pojawią się jakieś problemy – zapewnia Marcin Ragus. – Wiem, że pierwsze dni po otwarciu wiążą się ze sporym stresem, dlatego chcemy wesprzeć franczyzobiorców zwłaszcza w tym okresie.

Do wszystkich punktów będą dostarczane z centrali sosy i mięso.

– To podstawa zapewnienia dobrej jakości naszych produktów – dodaje franczyzodawca.

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Prosiak Polski Kebab&Fast Food wynosi 10 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od obrotu. A ile można zarobić?

– W naszym punkcie na warszawskim Ursusie obroty sięgają nawet do 60 tys. zł. A jest czynny tylko od poniedziałku do piątku, po 9 godzin dziennie – informuje Marcin Ragus.

 

WIZYTÓWKA PROSIAK POLSKI KEBAB&FAST FOOD

Polska sieć kebabowni. Marka istnieje od 2019 roku. Serwuje kebaby z mięsem wieprzowym oraz drobiowym.

  • 3 lokale własne
  • jednorazowa opłata wstępna 10 tys. zł netto
  • franczyzowa opłata miesięczna 5 proc. od obrotu
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €