Biznes z niską inwestycją na start

Do wyboru, do koloru
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sprzedaż lodów uchodzi za prosty biznes. Jak twierdzi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery, firmy zarządzającej m.in. marką Lodolandia & Kołacz na Okrągło, jest to poniekąd prawda, ale jednak jest to biznes złożony. Nie powinno się patrzeć na niego z perspektywy klienta, który widzi wyłącznie moment końcowy.

– W biznesie lodowym istotne znaczenie ma to, czego nie widać, czyli całe zaplecze. Pokazujemy franczyzobiorcom, jak prowadzić biznes pod kątem menedżersko-operacyjnym, jak zarządzać całością, kontrolować koszty stałe, food cost, godziny zatrudnienia pracowników i wiele innych czynników, które mają istotny wpływ na całokształt. Nasi franczyzobiorcy odpowiedzialni są nie tylko za sprzedaż lodów, ale za cały biznes, za wszystko, co składa się na jego poprawne działanie. Trzeba dopiąć wszystkie elementy, by inwestycja przynosiła oczekiwane efekty – twierdzi Krzysztof Olesiak.

Biznes całoroczny

Koncept Lodolandia & Kołacz na Okrągło to koncept, który funkcjonuje cały rok. W okresie wiosenno-letnim w ofercie są lody, gofry, granita, bubble tea, zimne desery i napoje, a jesienią i zimą kołacze, churrosy i gorące napoje. Już kolejny sezon partnerem sieci jest Costa Coffee, która działa jako dodatkowy impuls zakupowy wśród klientów. Sprzedaż kawy generuje franczyzobiorcom dodatkowy miesięczny utarg wyższy o 20 do 40 proc.

– Costa Coffee to znana marka wśród kaw i cieszy się dużą popularnością. Firma podpisuje umowy współpracy tylko z dużymi podmiotami, a więc osoby działające pojedynczo nie mają właściwie szans na współpracę z kawową siecią – przekonuje Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer.

Sweet Gallery tworzy zaplecze merytoryczne, które jest fundamentem i budulcem biznesu franczyzowego. Franczyzobiorcy nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii. Każdy zostaje gruntownie przeszkolony tak, by po szkoleniu samodzielnie prowadzić swój biznes. Firma organizuje szkolenia, które podzielone są na dwa bloki. Pierwszy obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego zarządzania punktem, czyli umiejętności przygotowywania wszystkich pozycji z menu. Jest to wiedza, którą franczyzobiorca przekazuje następnie swoim pracownikom. Ponadto licencjobiorca poznaje zasady obsługi klienta. Drugi blok szkoleniowy dotyczy wiedzy na temat biznesu w szerokim aspekcie. Jest to m.in. zarządzanie punktem, czyli pełną jego organizacją, kosztami i finansami, układaniem planu pracy poszczególnych pracowników i nadzorowanie wydajności pracy w stosunku do natężenia ruchu w punkcie.

Po zaliczonym szkoleniu franczyzobiorca ma obowiązek przekazania niezbędnej wiedzy swoim pracownikom. Korzystają oni ze specjalnych platform szkoleniowych, które zawierają szeroką wiedzę na temat biznesu, ale to franczyzobiorca wdraża im umiejętności praktyczne. Platforma szkoleniowa zawiera kilkugodzinne szkolenie, złożone z filmów, które prezentują zasady obsługi klientów oraz przygotowywania wszystkich pozycji z menu. Na koniec całego szkolenia, po zdanym egzaminie, pracownik otrzymuje certyfikat. Szkolenie jest obowiązkowe dla każdej osoby pracującej w punkcie.

Każdy franczyzobiorca ma swojego opiekuna biznesowego, z którym jest w stałym kontakcie. Pracują wyłącznie w terenie, regularnie spotykając się z franczyzobiorcami. Rozmawiają z licencjobiorcami o prowadzonym biznesie i szukają rozwiązań, które mogłyby jeszcze bardziej udoskonalić pracę punktu. Dzięki temu łatwiej wychwycić i wyeliminować błędy, które mogą narazić franczyzobiorcę na straty.

Ile kosztuje biznes?

Koszt inwestycji w pojedynczy punkt Lodolandia & Kołacz na Okragło wynosi ok. 35 tys. zł, natomiast reszta kwoty jest leasingowana. Franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony punkt gotowy do rozpoczęcia sprzedaży. Jest też druga forma wejścia w biznes, która polega na wynajmie przyczepy, z którego można zrezygnować po zakończeniu sezonu wiosenno-letniego.

Firma samodzielnie wyszukuje lokalizacje pod punkty, które powstają najczęściej przy centrach handlowych, blisko głównego wejścia, na skwerach, w parkach oraz w małych miejscowościach już od 3 tys. mieszkańców. Prowadzenie biznesu Lodolandia & Kołacz na Okrągło można łączyć z inną działalnością biznesową lub pracą na etacie. Pozwala na to system, który rejestruje wszystkie transakcje oraz aktualny stan kasy. Dodatkowym elementem są kamery, dzięki którym widać sytuację w punkcie. Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, partner nie może jednak opierać biznesu wyłącznie na zdalnym zarządzaniu. – Nie można tracić biznesu z oczu. W przeciwnym razie nie osiągniemy możliwie najwyższych zysków. Natomiast oczywiście można zarządzać biznesem na odległość.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €