Rozwój pomimo wyzwań

Sprzedaż rośnie
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Transport, spedycja i logistyka to branża, która w ostatnim czasie musi się zmagać z wieloma wyzwaniami. Ewa Kozłowska, expansion manager w Northgate Logistics zapewnia jednak, że firma dobrze odnajduje się w zmiennym otoczeniu rynkowym, przede wszystkim dlatego, że nie zawiera długofalowych umów tylko działa na rynku spotowym, czyli kupuje tu i teraz.

– Dzięki takiemu modelowi potrafimy bardzo płynnie dostosowywać się do sytuacji i osiągać zyski mimo zawirowań na rynkach – mówi Ewa Kozłowska.

Sprzedaż rośnie

Northgate Logistics co roku notuje wzrost sprzedaży. Liczba zleceń w 2023 roku względem roku 2022 wzrosła aż o 42 proc.

– Sektor usług spedycyjnych będzie się rozwijał niezależnie od warunków geopolitycznych czy gospodarczych. Społeczeństwo nie zrezygnuje z dobrobytu i konsumpcji z własnej woli. Te czynniki napędzają i będą napędzać potrzeby organizacji usług transportowych – twierdzi Ewa Kozłowska.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Dodaje, że pomimo cyfryzacji wielu procesów, klienci wybierają spedycję ze względu na  umiejętność organizacji  przewozu na wielu rynkach międzynarodowych. 

Przy tym konkurencja na rynku spedycyjnym jest bardzo duża.

– Jednak rynek spedycji jest ogromny i z pewnością miejsca na nowe placówki na nim nie brakuje – mówi Ewa Kozłowska.

Northgate oferuje szeroki wachlarz usług, który uwzględnia każdy rodzaj transportu: drogowy, morski, kolejowy czy intermodalny. Firma zapewnia, że dopasowuje swoje rozwiązania do potrzeb nawet tych najbardziej wymagających.

– Nasi partnerzy nie muszą inwestować  we flotę ciężarówek. Ich rolą nie będzie bowiem samodzielne świadczenie usług spedycyjnych, ale ich organizacja z pomocą wyselekcjonowanych i sprawdzonych podwykonawców. Głównym wydatkiem i zadaniem franczyzobiorcy jest wyposażenie biura i zatrudnienie pracowników – wyjaśnia Ewa Kozłwska.

Telefon i e-mail

Podstawą działalności biura franczyzowego jest budowanie portfela klientów oraz obsługa zleceń w oparciu o zewnętrznych przewoźników. Współpraca z klientami opiera się głównie na kontaktach telefonicznych i mailowych. W tym biznesie najlepiej sprawdzają się osoby komunikatywne, które mają predyspozycje do pracy w sprzedaży oraz umiejętności zarządzania zespołem.

Northgate Logistics zarabia na marży, czyli różnicy pomiędzy ceną, jaką proponuje klient za przewóz towaru, a tym, co firma oferuje przewoźnikowi za realizację zlecenia.

– Zrezygnowaliśmy z opłaty franczyzowej oraz zmieniliśmy zasadę podziału marży na korzyść partnera. Obecnie dzielimy się z franczyzobiorcami marżą w proporcji 60 proc. dla partnera a 40 proc. dla organizatora systemu. Spodziewane przychody to około 16 tys. zł miesięcznie. Po odjęciu kosztów franczyzobiorcy powinno zostać 5,5 tys. zł dochodu przed opodatkowaniem. Przy tym symulacja dotyczy pierwszych miesięcy działalności, w których nowy franczyzobiorca od zera buduje swój portfel klientów – informuje Ewa Kozłowska.

Obecnie w sieci działa 5 placówek własnych, znajdujących się w Pruszczu Gdańskim, Gdyni, Świdnicy, Ząbkowicach Śląskich i Wrocławiu. Natomiast punktów  franczyzowych jest osiem. Znajdują się one w Kielcach, Bydgoszczy, Oławie, Białymstoku, Wejherowie, Gliwicach, Redzie i Nowej Rudzie. W ubiegłym roku otworzyły się cztery placówki partnerskie. W takim tempie firma chciałaby się nadal rozwijać.

WIZYTÓWKA NORTHGATE LOGISTICS

Sieć oferująca usługi spedycji

  • 5 placówek własnych i 8 franczyzowych
  • Spodziewane przychody – 16 tys. zł miesięcznie

ZOBACZ W KATALOGU

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €