Sieci w natarciu
Żabka ma rekordową liczbę franczyzobiorców, inne sieci franczyzowe też nie spoczywają na laurach. Przegląd tygodnia 22-28 czerwca.
Sieć Gruby Benek otworzyła nowy lokal w Łodzi, na osiedlu Retkinia. Jego właścicielem jest franczyzobiorca, który już prowadzi jedną pizzerię tej marki.
– Rozwój biznesu naszych franczyzobiorców w ramach sieci cieszy nas szczególnie – mówi Natalia Kępka, członek zarządu Spółki. – Lokal znajduje się przy jednej z głównych ulic w centrum osiedla, jest dobrze skomunikowany z okolicą, a to oznacza szybkie dostawy.
Gruby Benek to ogólnopolska sieć pizzerii, działająca od ponad 20 lat. Zrzesza kilkadziesiąt lokali prowadzonych przez franczyzobiorców. Podstawą oferty lokali sieci jest autorska pizza w amerykańskim stylu, w menu są także burgery oraz dania kurczakiem w panierce.
Muszkieterowie rosną
Bricomarché ma już 210 sklepów. Najnowszy został otwarty w Brwinowie, w województwie mazowieckim, w formule „Pod Znak”. Oznacza to, że nowo powstały sklep dołączył do sieci Grupy Muszkieterów i funkcjonuje teraz pod szyldem Bricomarché.
Właścicielem sklepu jest Tomasz Jokiel, lokalny przedsiębiorca, który dostosował lokal do standardów sieci. Przyłączenie „Pod Znak” to najbardziej zaawansowana formuła współpracy, jaką proponuje Grupa Muszkieterów właścicielom placówek handlowych. Przyłączenie placówki do sieci Bricomarché zapewnia przedsiębiorcy dostęp do know-how Grupy, a także pełen pakiet usług obejmujących m.in. optymalizację logistyczną, kampanie marketingowe, szeroką gamę produktów oraz wsparcie doświadczonych ekspertów z branży DIY.
– Współpraca z doświadczonym i renomowanym partnerem daje mi dużą szansę na osiągnięcie sukcesu na rynku. Jako właściciel punktu Bricomarché w Brwinowie czuję się pewniej, będąc częścią tak cenionej marki. Dzięki współpracy z Grupą Muszkieterów dostosowuję mój biznes do sprawdzonego modelu handlowego, jednocześnie zachowując dużą elastyczność i autonomię. Fakt, że mój sklep jest już 14. punktem Bricomarché w województwie mazowieckim, świadczy o zaufaniu, jakim cieszymy się wśród klientów – ocenia Tomasz Jokiel, właściciel punktu Bricomarché w Brwinowie.
9 tys. franczyzobiorców
Właśnie tylu ma sieć Żabka. Dziewięciotysięcznym franczyzobiorcą został Jakub Uberman, który prowadzi sklep w liczącej mniej niż 4 tys. mieszkańców Kosinie (woj. podkarpackie). Do tej pory wspierał żonę w prowadzeniu salonu kosmetycznego. Wcześniej był także menedżerem sprzedaży i przedstawicielem handlowym w firmie z branży rolniczej.
– Dołączenie do Żabki było dla mnie oczywistym wyborem, przede wszystkim ze względu na wszechstronne wsparcie, jakie sieć oferuje na każdym etapie prowadzenia sklepu. Możliwość rozwoju oraz sprawdzony model biznesowy były kluczowe w mojej decyzji. Dodatkowo rozpoznawalność marki Żabka daje mi pewność, że przyciągnę szerokie grono lojalnych klientów od samego początku – mówi Jakub Uberman.
W zeszłym roku sieć Żabka uruchomiła ponad 1 tys. nowych sklepów, z czego 130 w miejscowościach liczących poniżej 50 tys. mieszkańców. Przedsiębiorcy rozwijający swój biznes z Żabką w małych miejscowościach i na terenach wiejskich mogą liczyć na dodatkowe wsparcie sieci. Jednym z oferowanych rozwiązań jest program „Auto na start”, który zapewnia samochód umożliwiający dojazd do placówki. Program ten jest skierowany do przedsiębiorców prowadzących sklepy w miejscowościach liczących do 30 tys. osób lub mieszkających na co dzień w innych lokalizacjach. Dodatkowym benefitem jest pakiet relokacyjny, czyli comiesięczne wsparcie finansowe dla franczyzobiorców, którzy decydują się na przeprowadzkę, aby otworzyć sklep w miejscowości do 50 tys. mieszkańców.
– Przedsiębiorcy prowadzący swoje sklepy z logo Żabka odgrywają kluczową rolę w rozwoju naszej sieci. Stale wzbogacamy ofertę, dostosowując ją do potrzeb klientów również z małych miejscowości, którzy coraz bardziej cenią sobie czas oraz wygodę. Jednocześnie rozwijamy nasz model biznesowy o kompleksowe szkolenia, nowoczesne narzędzia do zarządzania sklepem oraz pakiet benefitów. Franczyza to najlepsza szkoła przedsiębiorczości, a naszym celem jest wspieranie franczyzobiorców w rozwoju ich biznesów – komentuje Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Gastronomia na lotnisku
Lagardère Travel Retail rozwija ofertę gastronomiczną na łódzkim lotnisku. Na liście punktów prowadzonych przez operatora w porcie lotniczym pojawiły się w czerwcu aż dwa brandy – 1Minute Smacznego! oraz bar Lokal +48. Obsługują pasażerów w ramach jednej, wspólnej przestrzeni z uzupełniającą się ofertą. Na powierzchni ponad 160 mkw. zostało udostępnionych 50 miejsc siedzących dla pasażerów. W otwartej kuchni à la foodtruck w obecności klientów przygotowywane są szybkie posiłki ze świeżych produktów: pizza wypiekana na miejscu w profesjonalnym piecu, kanapki, frytki i hot-dogi w amerykańskim stylu.
– Cieszy mnie, że lotnisko w Łodzi zyskało nowoczesną strefę food hall, integrującą elementy sklepu convenience i przestrzeni barowej, a my po raz kolejny skutecznie wpisaliśmy się w oczekiwania naszego partnera i potrzeby klientów. Zarówno 1Minute Smacznego!, jak i Lokal +48 to nasze autorskie koncepty, powstałe z myślą o lokalizacjach travelowych. W sumie w portfolio mamy dziś blisko 40 brandów dedykowanych dla różnych segmentów rynku, w tym dworców, stacji metra, szpitali i obiektów handlowych. Wśród nich jest m.in.: Inmedio, Relay, So Coffee, Paul czy, w ramach masterfranczyzy, Costa Coffee. Rozwijamy je w taki sposób, aby precyzyjnie, a przy tym elastycznie adresować potrzeby każdej lokalizacji – mówi Andrzej Miłaszewicz, dyrektor zarządzający ds. operacji i rozwoju w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Lokal +48 to koncept barowy zaprojektowany w duchu sense-of-place specjalnie dla rynku travel retail. Oferuje szeroki wybór alkoholi polskiego pochodzenia, na bazie których obsługa przygotowuje klasyczne i autorskie koktajle. To dopiero trzeci bar pod tym stosunkowo młodym brandem w portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce. Pierwszy działa od wakacji 2023 roku na warszawskim lotnisku Chopina, drugi – od kilku miesięcy w porcie lotniczym w Lublinie.
– W 1Minute Smacznego! przygotowaliśmy dla łódzkich pasażerów szeroką ofertę gastronomiczną, która nawiązuje do kultury foodtrucków, a przy tym opiera się wyłącznie na świeżych produktach i posiłkach przygotowywanych na miejscu. To jest właśnie wyróżnik tego konceptu: szybko dostępny, a przy tym dobry i jakościowy produkt. W części convenience pasażerowie znajdą także kompleksową ofertę produktów spożywczych niezbędnych podczas podróży. Lokal+48 to z kolei koncept korzystający z bogactwa polskiej tradycji produkcji trunków. Nawiązuje do polskości już na poziomie nazwy, w której znajdziemy numer kierunkowy do naszego kraju. Pasażerom daje możliwość eksplorowania polskich smaków, nie tylko tych ikonicznych, ale także mało znanych, a wywodzących się od rodzimych producentów – mówi Magdalena Charczuk, dyrektor ds. marketingu i innowacji w Lagardère Travel Retail w Polsce.
Lagardère Travel Retail w Polsce prowadzi na łódzkim lotnisku również wolnocłowy sklep Aelia Duty Free, Aelia Beauty, sklep prasowy Relay oraz dwa sklepy convenience 1Minute.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

