Restauracja z kuchnią gruzińską

Chinkalnia otworzyła w tym roku już trzy nowe restauracje. Z jaką inwestycją muszą się liczyć franczyzobiorcy marki?
Chinkalnia to sieć restauracji z kuchnią gruzińską. Funkcjonują nie tylko w Polsce – w pięciu krajach Europy Środkowo-Wschodniej jest ich już ponad 90. Nad Wisłą marka ma obecnie 26 lokali.
– W tym roku otworzyliśmy trzy nowe: w Częstochowie, Białymstoku i Gdańsku-Wrzeszczu – informuje Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju Chinklani. – Niestety, musieliśmy też zamknąć jedną restaurację, na Warszawskim Ursynowie, z powodu nietrafionej lokalizacji.
Marka wchodzi też na kolejne zagraniczne rynki. Właśnie dopina umowę franczyzową w Pradze, przygotowuje się do otwarcia restauracji na Cyprze.
– Badamy również możliwości rozwoju w innych krajach – dodaje Piotr Greczanowski.
W poszukiwaniu lokalizacji
Jak mówi Piotr Greczanowski, zainteresowanie franczyzą Chinkalni jest duże.
– Blokuje nas niestety słaba dostępność lokali, które odpowiadałyby naszym kryteriom – wyjaśnia menedżer ds. rozwoju Chinkalni. – Mamy określone wymagania jeśli chodzi o lokalizację. Muszą to być lokale przy deptakach, głównych ulicach miast, rynkach, na starówkach. Na „już” szukamy np. lokalu w Rzeszowie, Łodzi, Lublinie, Poznaniu.
Lokal powinien mieć wielkość od 100 do 180 mkw. Potrzebne jest miejsce na ogródek letni, musi być też możliwość uzyskania koncesji na alkohol. Średnia wysokość inwestycji to 300 tys. zł.
– Przez cały proces otwarcia prowadzimy franczyzobiorców za rękę – zapewnia Piotr Greczanowski. – Doradzamy w wyborze lokalizacji, gdzie kupić wyposażenie, sprzęt, podpowiadamy, jakich formalności trzeba dopełnić. Na otwarcie przyjeżdża ekipa z naszej centrali. Szkolimy cały personel, wspieramy w pierwszych dniach działalności. Zapewniamy bieżące wsparcie w prowadzeniu biznesu, analizujemy koszty, doradzamy w zakresie marketingu, prowadzimy social media. Stawiamy na partnerskie relacje, nie wprowadzamy korporacyjnych zasad współpracy.
Gruzińskie jest popularne
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi od 35 tys. zł. Opłata miesięczna to 3 proc. brutto od obrotu. A jak jest z zyskami?
– Koszty stałe mają duży wpływ na dochodowość lokali – nie ukrywa Piotr Greczanowski. – Ceny prądu, wzrosty płacy minimalnej, a co za tym idzie koszty wynagrodzeń dla pracowników, czynsze... Rosną obroty restauracji, ale też rosną ceny menu. Jednak nasze lokale o ugruntowanej pozycji świetnie sobie radzą.
Piotr Greczanowski zauważa, że na polskim rynku wzrosła konkurencja, jeśli chodzi o restauracje z kuchnią gruzińską.
– Kiedyś zwykle byliśmy pierwsi i długo jedyni w danym mieście. Teraz w samej Warszawie jest chyba około 20 lokali z gruzińskim menu – mówi menedżer ds. rozwoju Chinkalni. – Nie bez znaczenia była tu emigracja mieszkańców Ukrainy po wybuchu wojny. W tamtym okresie obroty naszych lokali gwałtownie wzrosły. Teraz trochę się to zmniejszyło, bo jednak część osób wróciła na Ukrainę, część wyjechała dalej na zachód.
WIZYTÓWKA CHINKALNI
Sieć restauracji z kuchnią gruzińską. Działa w pięciu krajach europy Środkowo-Wschodniej. Planuje też wejście m.in. na rynek czeski i cypryjski.
- 26 lokali w Polsce
- średnia wysokość inwestycji 300 tys. zł
- opłata wstępna od 35 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej