Zyski z koktajlbaru
Czy na przyrządzaniu kolorowych drinków można zrobić biznes? Historia Przemysława Bociana i Jakuba Kozłowskiego, właścicieli koktajlbaru Kita Koguta w Warszawie pokazuje, że jak najbardziej.
Przemysław Bocian i Jakub Kozłowski ponad 10 lat temu otworzyli swój pierwszy bar. – Nie traktowaliśmy tego do końca jak biznes, który ma nam dawać pieniądze. Po prostu to było nasze marzenie, które chcieliśmy zrealizować – opowiadają właściciele warszawskiego koktajlbaru Kita Koguta. – Pieniądze były gdzieś na drugim planie i wszystko, co mieliśmy, inwestowaliśmy w rozwój. Po trzech latach otworzyliśmy drugi bar. Swoją drogą goście się z nas trochę podśmiewali, że otworzyliśmy sobie sami konkurencję pod nosem, bo znajdował się 50 metrów obok. Później, po trzech latach, otworzyliśmy jeszcze jeden. Gdyby nie to, że ta branża daje możliwości zarobienia pieniędzy i można się w tym odnaleźć, to pewnie byśmy nie inwestowali w kolejne otwarcia.
Otwieramy koktajlbar
Otwarcie baru wymaga znalezienia odpowiedniej lokalizacji, spełnienia kilku wymogów formalnych, zdobycia koncesji na podawanie alkoholu. Trzeba dbać o gości i o ofertę.
– Nasz dzień pracy wygląda tak, że i pracujemy na mopie, i potrafimy odbębnić zmianę na zmywaku, być na barze, na sali, a w międzyczasie podpisywać kontrakty, odbywać spotkania i wymyślać, jak tu się zabezpieczyć na przyszłość – opowiadają Przemysław Bocian i Jakub Kozłowski. – Pracujemy w branży usługowej, na którą wpływ ma bardzo wiele rzeczy. Wszystko to, co się dzieje wokół, i w sferze politycznej, i społecznej ma bardzo duży wpływ na to, co dzieje się w lokalach gastronomicznych. Trzeba na to po prostu reagować i wychodzić do przodu, cały czas szukać nowych rozwiązań.
O tajnikach prowadzenia koktajlbaru Agnieszka Bąbik rozmawia z właścicielami Kity Koguta. Dowiecie się m.in.:
- Czy każdy barman marzy o otwarciu własnego baru?
- Jak zostać dobrym barmanem?
- Czy trudno otworzyć bar i jakich formalności to wymaga?
- Ile trzeba zainwestować w otwarcie baru?
- Jakie alkohole powinny się znaleźć w koktajlbarze i co najchętniej piją Polacy?
- Kto wymyśla barowe drinki?
- Jak radzić sobie z sezonowością w tym biznesie?
- Co jest najtrudniejsze w pracy w gastronomii?
- Ile można zarobić na prowadzeniu baru?
Kolejne pomysły na biznes znajdziecie na naszym kanale Franchising-PL. Nie zapomnijcie zasubskrybować go na YouTube.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej