Nowości na lato

Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych w maju 2024 r. obroty najemców w centrach handlowych były o 5,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych. Najlepsze wyniki odnotowały najmniejsze centra - o 8,2 proc. W największych galeriach ten wzrost wyniósł 6 proc. W obiektach średniej wielkości obroty zwiększyły się o 4,9 proc. Podobny wynik odnotowały duże Jeśli chodzi o branże, to najlepiej radziła sobie kategoria zdrowie i uroda (wzrost o 14,6 proc.), artykuły, później artykuły wyposażenia domu (8,5 proc.) oraz odzież i akcesoria (6,8 proc.). Współczynnik konwersji dla wszystkich kategorii najemców w centrach handlowych, czyli średnie wydatki klienta w przeliczeniu na pojedynczą wizytę w galerii, był w maju 2024 r. o 6 proc. wyższy niż w tym samym okresie 2023 r.
Półrocze w KOKU Sushi
W pierwszym półroczu 2024 sieć KOKU Sushi odnotowała wzrost obrotów i liczby paragonów na poziomie 20 proc. r/r. Od początku roku powiększyła się też o dwa nowe lokale – we Wrocławiu oraz w Nysie. Obecnie sieć liczy 48 restauracji, ale na tym nie koniec, bowiem planowane są już kolejne otwarcia.
– Trwają też prace nad zupełnie nowym konceptem franczyzowym, odświeżonym zarówno pod względem menu, jak i samego designu. Pierwszy tego typu lokal powstanie już w sierpniu w Białymstoku. Po testach efektywności koncept trafi do oferty franczyzowej i będzie dostępny dla wszystkich partnerów zainteresowanych rozwijaniem swojego biznesu pod szyldem KOKU Sushi – zapowiada Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci.
KOKU Sushi zostało także sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk dla Rynku Franczyzy. Inwestuje też w rozwój swoich pracowników, m.in. poprzez studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Franczyzą w Szkole Głównej Handlowej.
– Rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy i zachęcamy do niego zarówno właścicieli restauracji, jak i ich zespoły. Zależy nam nie tylko na ekspansji franczyzy, ale także na podnoszeniu swoich kompetencji, tak aby oferować partnerom jeszcze lepsze rozwiązania i kompleksowo wspierać ich w rozwijaniu biznesów – przekonuje Magdalena Matejczuk, manager sieci i tegoroczna absolwentka tychże stuiów.
KOKU Sushi mocno postawiło także na marketing – jako jedyna sieć niekorporacyjna po raz drugi wzięła udział w kampanii telewizyjnej Pyszne.pl. Współpracowała także z platformą oraz Playstation przy premierze gry Rise of Ronin.
KOKU Sushi unowocześnia też swoje menu.
– W KOKU Sushi nie boimy się nieoczywistych rozwiązań i lubimy zaskakiwać naszych gości. Tak było, gdy wprowadziliśmy do karty chicken sushi, a teraz hot-dogi. Co ciekawe, te nowości zawsze cieszą się największą popularnością, co jasno pokazuje, że Polacy są otwarci na nowe smaki i oryginalne połączenia – dodaje Mariusz Olechno, współwłaściciel sieci.
Dla KOKU Sushi pierwsze półrocze 2024 obfitowało również w szereg działań na rzecz lokalnych społeczności. Z okazji Dnia Ziemi wspólnie z Posadzimy.pl sieć posadziła ponad 500 nowych drzew. W ramach akcji „Misja: kolonie” na obóz sportowy wyjechało też dwoje podopiecznych białostockiego domu dziecka. Pieniądze na ten cel zostały zebrane przy wsparciu gości KOKU Sushi Białystok.
– Przez cały czerwiec we wszystkich restauracjach w stolicy Podlasia można było znaleźć specjalną wkładkę w menu z trzema różnej wielkości zestawami PROMO do wyboru. Za każde zamówione danie przekazywaliśmy 10 zł na kolonie organizowane przez Piotra Sawickiego – członka polskiej kadry narodowej w karate kyokushin, mistrza świata z Tokio z 1997. Dzięki temu dzieciaki mogły nie tylko przeżyć niezapomniane wakacje, ale także ćwiczyć swoje umiejętności sportowe pod okiem mistrza – tłumaczy Piotr Olechno.
Podobną akcję zorganizowali właściciele restauracji KOKU Sushi w Jastrzębiu-Zdroju. Za sprawą zaangażowania gości udało się podarować dzieciom z lokalnego domu dziecka kieszonkowe na kolonie. KOKU Sushi wspierało także lokalne drużyny sportowe, m.in. Jagiellonię Białystok, która w czerwcu zdobyła tytuł Mistrza Polski.
Salad Story odświeża menu na lato
Istniejąca od 2007 roku sieć restauracji Salad Story serwuje zdrowe i szybkie posiłki. Od lata goście mają do dyspozycji nowe, poszerzone menu. Pierwsza zmiana to cztery nowe wrapy. Kolejną zmianą jest sześć nowych wersji bowli. Do menu została wprowadzona została także zupełnie nowa kategoria - przekąski. Menu poszerza się również o nowe smaki zup. Wprowadzona została również nowa sezonowa oferta "Lato w Azji". Letnie menu inspirowane jest w dużej mierze kuchnią koreańską, obfituje w różnorodne sałatki, bowle i wrapy, które łączą w sobie orientalne składniki. Wśród nich można znaleźć soczyste krewetki, które również poza ofertą letnią zostaną w menu na stałe. Niektóre sałatki, będące na stałe w menu, zostały odświeżone, tak aby wpisać się w tematykę oferty. Do menu trafiły również nowe orzeźwiające napoje.
Nowy market Chorten
Grupa Chorten uruchomiła kolejny sklep, w miejscowości Dobrzyniewo Duże na Podlasiu. Mrket ma 500 mkw. powierzchni. Oferuje produkty ogólnospożywcze, a także drobne artykuły gospodarstwa domowego, środki do czyszczenia czy kosmetyki. Wyróżnikiem placówki jest rozbudowany dział mięsno-wędliniarski i garmażeryjny. Sklep dysponuje blisko 30 miejscami parkingowymi.
– Bardzo się cieszymy z wysokiej frekwencji na otwarciu. Mamy świetny zespół, który ciężko pracował, by dopiąć wszystko przed otwarciem i obserwuję, że klienci są zadowoleni zarówno z oferty, jak i ciekawi nowego sklepu – mówi Dariusz Pakuła, współwłaściciel nowego marketu.
Chorten w Dobrzyniewie Dużym będzie czynny od poniedziałku do soboty w godzinach 6-21, a w niedziele handlowe od godz. 9 do 17.
– To sklep, który możemy nazwać wzorcowym, jeśli chodzi o standardy, jakie chcielibyśmy oferować konsumentom. Nowoczesność, wygoda, dobre ceny, szeroki wybór, profesjonalna obsługa i polski biznes, w kontrze do zagranicznych dyskontów – tak można w skrócie opisać ten market – podkreśla Sylwia Władyko, wiceprezes Grupy Choten.
W samym województwie podlaskim, skąd wywodzi się Grupa Chorten, jest już ponad 300 jej sklepów partnerskich, a w całym kraju to blisko 2,7 tys. punktów handlowych.
Popeyes w Poznaniu
Popeyes szykuje się do otwarcia swojej pierwszej restauracji w stolicy Wielkopolski. Lokal mieści się w poznańskiej galerii handlowej Posnania i zostanie otwarty 1 sierpnia. Będzie to jednocześnie 7. restauracja w Polsce. Pozostałe znajdują się we Wrocławiu, Szczecinie i Warszawie.
Niedawno, bo 7 lipca Popeyes świętował swoje pierwsze urodziny w Polsce. Wywodząca się z Nowego Orleanu w Luizjanie marka ma obecnie ponad 4,2 tys. restauracji w ponad 30 krajach. Ich flagowym daniem jest kurczak marynowany przez 12 godzin, w chrupiącej panierce i z przyprawami wywodzącymi się z Luizjany.
– Poznań to jedno z ważniejszych miast na gastronomicznej mapie Polski, w którym od samego początku planowaliśmy się pojawić. To właśnie o restaurację w Poznaniu najczęściej pytali także internauci na naszych profilach społecznościowych, tym bardziej cieszymy się, że już 1 sierpnia będziemy mogli dla nich otworzyć nasze drzwi. Jak zawsze z okazji otwarcia w nowym mieście przygotowaliśmy dla gości szereg niespodzianek – mówi Kamila Węcka, marketing manager Popeyes w Polsce.
Te niespodzianki m.in. trzy roczne vouchery na darmowe kanapki Chicken Sandwich.
Popeyes jest spółką zależną Restaurant Brands International Inc. ("RBI"), jednej z największych na świecie firm zajmujących się restauracjami szybkiej obsługi z ponad 40 miliardami dolarów rocznej sprzedaży w całym systemie i około 30000 restauracji w ponad 100 krajach. RBI jest właścicielem czterech najbardziej znanych i kultowych marek restauracji szybkiej obsługi na świecie - BURGER KING®, TIM HORTONS®, POPEYES® i FIREHOUSE SUBS®. Markę Popeyes do Polski wprowadza firma Rex Concepts.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...