Winny biznes
Prowadzenie sklepu z winami czy winiarni wydaje się biznesem tylko dla wtajemniczonych. Czy naprawdę tak jest? O tajnikach winnego świata opowiada Aleksandra Kowalska, właścicielka Passion du Vin i CityWine.
Firmę, zajmującą się importem win do postkuministycznej wówczas Polski założyli 36 lat temu rodzice Aleksandry Kowalskiej.
– Oni tak naprawdę zajęli się jako pierwsi w Polsce sprzedażą win premium na naszym rynku – podkreśla Aleksandra Kowalska, która dziś zarządza Passion du Vin i CityWine.
Przez lata rynek wina w Polsce się rozwinął. Czy łatwo wejść w ten świat i założyć sklep z winami , winiarnię czy winebar?
Sekrety wina
– Całej wiedzy możemy nauczyć się sami. Z książek, z Youtube'a, najchętniej oczywiście polecam zagraniczne konta, ale tak naprawdę literatury na ten temat jest bardzo dużo – mówi Aleksandra Kowalska.
Jednak nie ukrywa, że nie każdy może się sprawdzić w tym biznesie.
– Na początek najlepiej zacząć pracować u kogoś i zobaczyć czy na pewno nam się to podoba. (…) Jeżeli nie lubisz kontaktu z ludźmi i sprzedaży, to nie odnajdziesz się w tej branży – podkreśla nasza rozmówczyni. – Jeżeli chcesz prowadzić firmę ogólnopolską, no to wina w magazynie masz za grube miliony. To jest towar, który musisz kupić, musisz go zapewnić swoim klientom (…). , jego płynność. Natomiast jeżeli chciałabyś prowadzić tylko mały sklepik z winem, zaopatrywać się lokalnie, czy to w Polsce od importerów takich jak my i hurtowników, czy też samemu w jakiś mały import prowadzić, to na pewno są to znacznie mniejsze pieniądze
Z rozmowy Aleksandry Wiśniewskiej z Aleksandrą Kowalską dowiecie się też:
- Jak się pracuje w firmie rodzinnej?
- Jakie pozwolenia są niezbędne, aby otworzyć sklep z winem?
- Gdzie szukać dobrych win?
- Czy sklep z winem to duża inwestycja?
- Jak poszerzać wiedzę o winach?
- Jak sprawdzić, czy prowadzenie takiej działalności to na pewno biznes dla nas?
Więcej ciekawych pomysłów na biznes znajdziecie na naszym kanale Franchising-PL. Zachęcamy do subskrybowania.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


