Licencja na biuro podróży
Czy opłaca się dzisiaj otworzyć biuro podróży? Sieć Wakacje.pl przekonuje, że popyt na usługi agentów turystycznych wciąż jest bardzo duży.
Szczyt sezonu urlopowego już za nami, ale sieć Wakacje.pl nie ustaje w rozwoju. Obecnie pod tą marką działa 308 salonów sprzedaży, w tym dwa własne. Od początku tego roku sieć uruchomiła dwa biura, a w planach są kolejne otwarcia.
– Z jednej strony można odnieść wrażenie, że rynek jest nasycony, jeśli chodzi o biura podróży. Z drugiej strony jednak ciągle widać na mapie białe plamy – zauważa Małgorzata Pruszkowska, menedżer regionalny Wakacje.pl. – To miejsca, w których klientom poszukującym bezpośredniego kontaktu z doradcą wakacyjnym trudno jest znaleźć salon w swojej okolicy. A nadal gros osób ceni sobie możliwość porozmawiania ze sprzedawcą o ofercie. Zazwyczaj taką potrzebę zgłaszają ci, którzy wybierają się na zagraniczne wczasy po raz pierwszy, choć nie brakuje i doświadczonych turystów, którzy po prostu preferują tę formę zakupu wyjazdu.
W grupie siła
Wakacje.pl najchętniej otwierają biura w centrach i parkach handlowych, marketach z pasażami sklepów oraz w galeriach. Choć marka nie unika też popularnych ulic o dużym natężeniu ruchu pieszego i samochodowego. Dostępne formaty to standardowe lokale stacjonarne oraz pawilony handlowe. Koszt inwestycji to jednorazowa opłata licencyjna, która wynosi 15 tys. zł netto oraz wydatki na obrandowanie i wyposażenie biura, które franczyzodawca szacuje na ok. 20 tys. zł. Kandydat na franczyzobiorcę marki nie musi mieć wykształcenia ani doświadczenia branżowego – choć będzie ono na pewno atutem podobnie, jak wcześniejsza praca w sprzedaży i obsłudze klienta. Do sieci mogą dołączyć także osoby, prowadzące niezrzeszone biura podroży.
– Na razie trudno mówić o masowości, ale faktycznie otrzymujemy coraz więcej zapytań od takich osób – mówi Małgorzata Pruszkowska. – Rozpoznawalność marki Wakacje.pl, ogólnopolska reklama, nowoczesne narzędzia – to tylko część korzyści wynikających z przynależności do naszej sieci sprzedaży. I coraz częściej agenci zaczynają to dostrzegać. Tu świetnie sprawdza się powiedzenie „w grupie siła”.
Jakie są korzyści z franczyzy w tej branży?
– Pełne know-how, szkolenia, prosty i ujednolicony system prowizyjny, bonusy za wyniki sprzedażowe, dofinansowanie marketingowe, ogólnopolska reklama, nowoczesne narzędzia do ofertowania, obsługi i kontaktu z klientem i helpdesk przeznaczony tylko do obsługi sieci franczyzowej to największe korzyści, jakie oferujemy naszym partnerom – wylicza Małgorzata Pruszkowska. – Do tego dochodzi bieżące wsparcie i mnóstwo drobnych szczegółów, które trudno wymienić, a które są istotne dla płynnej i udanej współpracy.
Zarobek na prowizji
Franczyzodawca nie zdradza, jakie są średnie miesięczne przychody salonów. Agenci turystyczni zarabiają na prowizji od sprzedaży – ten sam model obowiązuje w sieci franczyzowej. Poza sprzedażą wczasów biura oferują ubezpieczenia i parkingi przy lotniskach – za sprzedaż tych produktów franczyzobiorcy również otrzymują wynagrodzenie. Jest ono wypłacane po uiszczeniu przez klienta pełnej należności, zgodnie ze stawką należną franczyzobiorcy w danym roku. Franczyzodawca Wakacje.pl zapewnia jednocześnie, że sezonowość w branży turystycznej jest coraz mniej odczuwalna.
– Czas największej sprzedaży to okres przedwakacyjny i same wakacje, ale również wczesna rezerwacja w początkach jesieni na zimę, a zimą na lato. W tym kontekście możemy powiedzieć, że zainteresowanie utrzymuje się przez cały rok – podkreśla Małgorzata Pruszkowska. – Z ogólnopolskich badań marketingowych zleconych przez Wakacje.pl wynika, że ponad 30 proc. osób wyjeżdżających na urlop zorganizowany zamierza w tym roku podróżować minimum dwa razy. A są tacy, którzy deklarują, że wyjazdów będzie jeszcze więcej.
WIZYTÓWKA WAKACJE.PL
Franczyzowa sieć biur podróży.
- liczba placówek: 308
- opłata wstępna 15 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży Podróże i wypoczynek
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


