Czy franczyza bankowa nadal się opłaca?
Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
10 lat temu Santander Bank Polska otworzył swoją, wówczas 113, placówkę partnerską w Lidzbarku Warmińskim. Partnerką banku została Małgorzata Rodziewicz, która po latach pracy na etacie postanowiła zaryzykować i otworzyć własną firmę. Co wówczas mówiła o swojej decyzji?
– Działanie na swój rachunek dla mnie – etatowego bankowca – było jak rejs po oceanie… tratwą. Pracując w banku, miałam umowę i pensję, czyli bezpieczeństwo finansowe. Prowadząc działalność gospodarczą, przynajmniej na początku, nie mamy takich gwarancji. Mentalne przestawienie się na zupełnie inne realia jest bardzo stresujące – mówiła Małgorzata Rodziewicz – właścicielka placówki w Lidzbarku Warmińskim.
Aby ograniczyć ryzyko związane z rynkowym debiutem, wybrała otwarcie firmy na zasadach franczyzy. Swoje wieloletnie, bankowe doświadczenie zdecydowała się wykorzystać, podpisując umowę partnerską. Była przekonana o tym, że współpraca z bankiem da jej poczucie bezpieczeństwa.
– We franczyzie wiesz, że wchodzisz w biznes, w którym sam sobie jesteś szefem, jednak na sukcesie tego biznesu zależy nie tylko tobie. Masz za sobą właściciela konceptu franczyzowego, który wspiera cię w dążeniu do sukcesu. W końcu twój sukces będzie też jego sukcesem – tak tłumaczyła swoją decyzję partnerka Santander Bank Polska.
Czy po latach współpracy partnerka banku nadal tak myśli? Czy może zmieniła swoje podejście do konceptu?
– Po 10 latach współpracy z Santander Bank Polska nie zmieniłam zdania. Uważam, iż koncepcja franczyzy w naszym banku jest gwarantem bezpieczeństwa i stabilności w prowadzeniu tego biznesu – mówi Małgorzata Rodziewicz.
Nadal jest zdania, że prowadzenie placówki franczyzowej daje właścicielowi pewność i stabilność. Potwierdzeniem tego jest fakt, że biznes franczyzowy Pani Małgorzaty ciągle się rozwija i rośnie.
– Przez dekadę rozwinęłam swoją placówkę i swoje kompetencje. Jestem bardzo zadowolona. Odnoszę sukcesy, zatrudniam kolejnych pracowników, a w tym roku przenoszę placówkę do większego, wygodniejszego lokalu. Stawiam na rozwój i chcę dostarczać moim klientom najlepszą jakość. Cieszę się z decyzji, którą podjęłam 10 lat temu – twierdzi.
Obecnie sieć partnerska Santander Bank Polska liczy 170 placówek. Stawia na jakość swoich placówek, mobilizuje do rozwoju i dostarcza szeroką gamę produktów. Jeżeli ktoś zastanawia się, czy warto inwestować w swój bank, bank ma kilka argumentów, które mówią, że ten biznes może się opłacać i daje więcej niż etat.
Co daje współpraca franczyzowa z bankiem?
- Niezależność. Bank daje narzędzia i produkty. Ale to franczyzobiorca decyduje, w jaki sposób zorganizuje swoją pracę, jak duży będzie miał zespół i co chce osiągnąć.
- Bezpieczeństwo. Często można usłyszeć, że własna działalność to ryzyko. Trzeba się martwić kosztami np. wynajmu lokalu, ZUS-em czy opłatami za media. To też odpowiedzialność za biznes i pracowników. Ale dzięki umowie partnerskiej jest po prostu łatwiej prowadzić własny biznes. Odpowiedzialność prowadzenia działalności nie znika, jednak mając przy boku solidnego partnera, jest zdecydowanie prościej.
- Profity. Bardzo duży zakres produktów, dla klientów indywidualnych i dla firm sprawia, że biznes bankowy nadal się opłaca. Klienci potrzebują produktów bankowych i chętnie z nich korzystają. Potrzebują również wiedzy doradców, którzy potrafią wytłumaczyć niuanse bankowego świata i doradzić, które rozwiązania są dla klientów najlepsze.
- Jasne zasady. Umowa precyzyjnie reguluje obowiązki i prawa obu stron. Ogranicza ryzyko, przed jakim stoi przedsiębiorca, który musi liczyć tylko na siebie. Dzięki współpracy franczyzobiorca zyskuje wsparcie dużej marki, korzysta z jej rozpoznawalności i reklamy. Korzysta również z całego zaplecza technologicznego i rozwiązań systemowych, jakie bank mu zapewnia. A jaka jest rola partnera? Korzystać z narzędzi, które daje bank, a przede wszystkim wykorzystać własne kompetencje do rozwoju i nawiązywania trwałych relacji z klientami.
Jak mówi partnerka Santander Bank Polska – Małgorzata Rodziewicz: "Tym, co jest najważniejsze w dążeniu do sukcesu to osobiste zaangażowanie partnera w rozwój placówki we wszystkich obszarach działania. Myślę, że 10 lat temu stworzyłam zespół ludzi pełen pasji, zaangażowania i po prostu lubiących swoją pracę. Stworzyliśmy placówkę, która jest ważnym miejscem w naszym mieście, do której przychodzą zadowoleni klienci i korzystają z naszego doświadczenia i produktów. To świadczy o naszym wspólnym sukcesie".
Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do właściela marki Santander Bank.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


