Sportowiec biznesmen
– W sporcie i biznesie musisz wiedzieć, czego chcesz, jaki jest twój cel – mówi Piotr Rasiński, kulturysta i franczyzobiorca Xtreme Fitness Gyms.
Piotr Rasiński jest sportowcem i przedsiębiorcą – trenuje kulturystykę i prowadzi prężną firmę. Swoją przygodę z własną działalnością zaczynał 16 lat temu jako franczyzobiorca Żabki. Jest nim do dzisiaj – prowadzi trzy dobrze prosperujące sklepy tej marki w Warszawie. Trzy lata temu postanowił połączyć sportową pasję z kolejnym biznesem.
– Kulturystykę trenuję od 30 lat. To ważna część mojego życia – mówi Piotr Rasiński. – Zawsze chciałem mieć swoją siłownię, ale wiele razy na własne oczy widziałem, ile takich biznesów powstaje, a potem upada. Dlatego postanowiłem zainwestować w biznes pod marką doświadczonego franczyzodawcy, Xtreme Fitness Gyms. Wpływ na moją decyzję miał również fakt, że współtwórcą tej firmy jest Łukasz Dojka, dobrze znany w świecie kulturystyki i biznesu.
Przedsiębiorca dodaje, że bardzo wierzy w biznes w branży fitness. Mówi, że ten rynek bardzo dynamicznie się rozwija, bo wraz z zamożnością społeczeństwa rośnie jego świadomość w zakresie aktywności, dbania o swoją kondycję fizyczną i dobrostan psychiczny. A to bezpośrednio przekłada się na wzrost zapotrzebowania na usługi fitness.
Styl życia
Piotr Rasiński wszedł we franczyzę Xtreme Fitness Gyms ze wspólniczką, Magdą Cholewską. Nie musieli szukać lokalu, gdyż franczyzodawca miał już upatrzoną lokalizację w Płocku, w którym wcześniej działały dwa inne kluby fitness. Na pytanie, czy nie bali się otwierać klubu w miejscu, w którym dwa inne upadły, Piotr Rasiński mówi krótko – nie.
– Przyglądam się tej franczyzie od dłuższego czasu i wiem, że wszystkie istniejące kluby marki są rentowne, a franczyzobiorcy chętnie otwierają kolejne – wyjaśnia. – Wiedziałem też, z jaką starannością firma wybiera lokalizacje i jaki ma model biznesowy. Uznałem, że z ich doświadczeniem i moją determinacją ryzyko niepowodzenia jest naprawdę niewielkie.
Klub Piotra Rasińskiego i Magdy Cholewskiej ruszył w marcu 2022 roku i już po trzech miesiącach osiągnął rentowność. Franczyzobiorca mówi, że lokalny rynek czekał na tę markę, bo ona daje znacznie więcej niż miejsce do aktywności fizycznej. Oferuje aplikację dla użytkowników, system treningów, diety. Przede wszystkim jednak jest określonym stylem i jakością życia.
– Współczesny klub fitness jest znacznie bardziej skomplikowanym przedsięwzięciem, niż mogłoby się wydawać – mówi Rasiński. – Poza salą i urządzeniami do ćwiczeń najważniejsze jest stworzenie miejsca, w którym klubowicze będą czuli się dobrze. U nas poprawią swoją kondycję i dobrostan psychiczny, ale też spędzą czas w otoczeniu ludzi wyznających podobne wartości.
Siła wsparcia
Wspólnicy, Piotr i Magda, choć razem prowadzą firmę, nie wchodzą sobie w drogę w codziennej pracy i wyraźnie dzielą między sobą obowiązki.
– Magda dba o wszystkie sprawy pracownicze: zatrudnienie, szkolenia i rozwój. Zajmuje się również fitnessową częścią biznesu oraz społecznością zbudowaną wokół klubu. Ja pilnuję standardów i kwestii związanych ze sprzętem. Zajmuję się również finansami i księgowością.
Zapytany o wsparcie, jakie otrzymał od organizatora systemu, Piotr Rasiński mówi, że dostał każdą potrzebną pomoc: od projektu lokalu, przez wykonawstwo, analizę lokalnego rynku, strategię marketingową, wsparcie przedsprzedaży abonamentów oraz dostęp do systemów i narzędzi wspierających zarządzanie klubem.
Wspomina też, że franczyzodawca bardzo dba, żeby jego franczyzobiorcy poznali podstawy biznesu i systematycznie rozwija ich wiedzę o prowadzeniu firmy – Xtreme Fitness Gyms pilnuje, żeby młodzi, niedoświadczeni przedsiębiorcy nie popełniali błędów, których można uniknąć. – Łatwiej uczyć się z podręcznika operacyjnego i szkolenia niż na własnych błędach, bo to one kosztują najwięcej – mówi franczyzobiorca.
Co bardzo ważne, franczyzobiorcy mają realny wpływ na kształt funkcjonowania nie tylko zarządzanych przez siebie klubów, ale również całej sieci. Świadczy o tym m.in. utworzona przez Xtreme Fitness Gyms Rada Franczyzobiorców, której jednym z przedstawicieli jest właśnie Piotr Rasiński.
Sportowiec w biznesie
Piotr Rasiński mówi, że w prowadzeniu biznesu bardzo pomaga mu sport, bo każdy sportowiec ma umysł nastawiony ma konkretny cel, a naturalnymi cechami sportowca są determinacja i konsekwencja. Bardzo ważne cechy w biznesie.
– W naszej dyscyplinie nigdy nie jesteśmy do końca zadowoleni. Tu zawsze można coś poprawić, ale wymaga to wytrwałości i pamiętania, co chce się osiągnąć. W biznesie mam podobnie, dlatego jestem przygotowany do długiego marszu i wiem, że prędzej czy później osiągnę swój cel.
Piotr Rasiński prowadzi obecnie dwie firmy, intensywnie trenuje, startuje w zawodach, ma rodzinę. Zapytany, jak godzi prowadzenie biznesu z treningami i życiem rodzinnym, mówi, że wszystko zależy od organizacji czasu i dobrego planowania.
– Nie brakuje mi czasu na nic, ale też pilnuję, żeby go nie tracić na sprawy nieistotne – mówi przedsiębiorca. – Dawno już przekonałem się, że nie zrobię wszystkiego sam. Dlatego otaczam się ludźmi, którym ufam i na których mogę polegać, bo są profesjonalni, zaangażowani i uczciwi. Poza tym wiem, że bez dobrego, profesjonalnego zespołu nie będę mógł się rozwijać. Marzy mi się kilkanaście klubów Xtreme Fitness Gyms w regionie Warmii i Mazur. Tak naprawdę to już bardziej plan niż marzenie. Mamy podpisane umowy i harmonogram działań. Robimy to – dodaje.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


