Azjatyckie combo

Otwierając kilka marek gastronomicznych pod jednym dachem można sporo zaoszczędzić na inwestycji. Taką możliwość daje franczyzodawca Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Marki Sushi Kushi i Ramen Shop od wielu lat funkcjonują na polskim rynku gastronomicznym. Pierwsza ma 24 lokale, druga 18. Większość działa we franczyzie. Obydwa koncepty specjalizują się w kuchni japońskiej. Teraz franczyzodawca wprowadza na rynek trzecią markę – Kiss Kimchi, z kuchnią koreańską.
– Zdecydowaliśmy się na to z kilku kluczowych powodów – wyjaśnia Andrzej Pelc-Gonera, CEO Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi. – Przede wszystkim kuchnia koreańska posiada ogromny potencjał, który już niedługo będzie porównywalny z tym prezentowanym przez kuchnię japońską. Polska od kilku lat doświadcza rosnącego zainteresowania kuchnią azjatycką, co widać po sukcesie naszych dotychczasowych konceptów. Wprowadzenie kuchni koreańskiej jest naturalnym krokiem w poszerzaniu naszej oferty gastronomicznej i zaspokajaniu rosnącego popytu. Koreańska kuchnia jest znana ze swojego zdrowego podejścia, bogactwa smaków i różnorodności potraw, co wpisuje się w aktualne trendy żywieniowe. Co więcej, popularność kultury koreańskiej, w tym muzyki K-pop i dram koreańskich, do których odwołania widać chociażby w projektach wizualnych, znacząco przyczyniła się do wzrostu zainteresowania kuchnią koreańską na całym świecie, w tym również w Polsce.
Pojedynczo lub razem
Kiss Kimchi będzie rozwijane jako samodzielna marka, z możliwością niezależnego funkcjonowania. Podobnie jak w przypadku Sushi Kushi i Ramen Shop do wyboru jest kilka formatów. Może to być model express, przygotowany z myślą o dużych miastach, nastawiony na dowóz. Jest też format restauracyjny, otwierany w średnich i dużych miastach, ze zdecydowanie większą salą konsumpcyjną i liczbą stolików. Już niedługo będzie można otworzyć każdą z marek także w specjalnie zaprojektowanych do tego kontenerach. Jednak zdaniem franczyzodawcy najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie otwarcie Kiss Kimchi w modelu combo, czyli w połączeniu z Sushi Kushi lub Ramen Shop.
– Taki model już sprawdził nam się w przypadku Sushi Kushi i Ramen Shop, dlatego planujemy kontynuować tę strategię także z Kiss Kimchi, aby zaoferować jeszcze bogatszą gamę azjatyckich smaków w jednym miejscu – uzasadnia Andrzej Pelc-Gonera. – Od czasu wprowadzenia modelu combo w 2021 roku, w przypadku dwóch naszych pierwszych marek, większość franczyzobiorców decyduje się właśnie na takie rozwiązanie. Model combo pozwala na efektywne zarządzanie zasobami oraz zwiększa różnorodność oferty w jednym miejscu, co jest atrakcyjne zarówno dla klientów, jak i dla franczyzobiorców.
Combo jest tańsze
Minimalna kwota inwestycji we franczyzę którejś z marek to 250 tys. zł. Pozwala to na otwarcie w pełni funkcjonującej restauracji, dostosowanej do standardów sieci. We wspomnianych kosztach mieszczą się także projekty architektoniczne, technologiczne i budowlane, adaptacja lokalu oraz szkolenia dla właścicieli i pracowników.
– Ostateczna wysokość inwestycji oczywiście zależy od stanu potencjalnego lokalu i poziomu jego dostosowania do rygorystycznych wymogów sanitarnych dla gastronomii – zastrzega Andrzej Pelc-Gonera.
Jeśli zdecydujemy się na model combo, czyi połączenie kilku marek pod jednym dachem, pozwoli nam to na zoptymalizowanie wydatków inwestycyjnych.
– Cały model combo został zaprojektowany w taki sposób, aby był bardziej interesującą opcją dla naszych inwestorów, niż otwieranie dwóch osobnych lokali – podkreśla franczyzodawca. – Takie rozwiązanie pozwala na zaoszczędzenie około 30 proc., w porównaniu z otwieraniem dwóch osobnych restauracji.
Wstępna opłata licencyjna w każdym z brandów wynosi 30 tys. zł i jest ona wliczona w minimalny koszt otwarcia lokalu. Opłata miesięczna to 3 tys. zł.
Recepta na biznes
Franczyzobiorcy Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi mogą liczyć na wsparcie centrali, obejmujące przetestowany model biznesowy, gotowe instrukcje i receptury oraz pomoc prawną, marketingową, projektową i technologiczną na każdym etapie prowadzenia lokalu.
– Otrzymują szkolenia, dostęp do wiedzy, nadzór nad kosztami i nowoczesne rozwiązania IT wspomagające zarządzanie biznesem – wylicza Andrzej Pelc-Gonera.
Centrala zapewnia także wsparcie w zakresie tworzenia nowych receptur, negocjacji z dostawcami, bieżącą pomoc w zakresie rozwiązywania problemów związanych z prowadzeniem restauracji.
– Jeśli chodzi o nasze plany rozwojowe, to najpierw chcemy się skupić na strategicznych miejscach w naszym kraju. Naszym celem są wszystkie miasta powyżej 60 tys. mieszkańców lub te z dużym potencjałem turystycznym – dodaje franczyzodawca.
WIZYTÓWKA SUSHI KUSHI, RAMEN SHOP, KISS KIMCHI
Franczyzowe koncepty z kuchnią japońską i koreańską. Każdą z marek można prowadzić niezależnie lub łączyć ze sobą.
- 24 lokale Sush Kushi
- 18 lokali Ramen Shop
- minimalna kwota inwestycji 250 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...