Azjatyckie combo

Więcej to lepiej
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marki Sushi Kushi i Ramen Shop od wielu lat funkcjonują na polskim rynku gastronomicznym. Pierwsza ma 24 lokale, druga 18. Większość działa we franczyzie. Obydwa koncepty specjalizują się w kuchni japońskiej. Teraz franczyzodawca wprowadza na rynek trzecią markę – Kiss Kimchi, z kuchnią koreańską.

– Zdecydowaliśmy się na to z kilku kluczowych powodów – wyjaśnia Andrzej Pelc-Gonera, CEO Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi. – Przede wszystkim kuchnia koreańska posiada ogromny potencjał, który już niedługo będzie porównywalny z tym prezentowanym przez kuchnię japońską. Polska od kilku lat doświadcza rosnącego zainteresowania kuchnią azjatycką, co widać po sukcesie naszych dotychczasowych konceptów. Wprowadzenie kuchni koreańskiej jest naturalnym krokiem w poszerzaniu naszej oferty gastronomicznej i zaspokajaniu rosnącego popytu. Koreańska kuchnia jest znana ze swojego zdrowego podejścia, bogactwa smaków i różnorodności potraw, co wpisuje się w aktualne trendy żywieniowe. Co więcej, popularność kultury koreańskiej, w tym muzyki K-pop i dram koreańskich, do których odwołania widać chociażby w projektach wizualnych, znacząco przyczyniła się do wzrostu zainteresowania kuchnią koreańską na całym świecie, w tym również w Polsce.

Pojedynczo lub razem

Kiss Kimchi będzie rozwijane jako samodzielna marka, z możliwością niezależnego funkcjonowania. Podobnie jak w przypadku Sushi Kushi i Ramen Shop do wyboru jest kilka formatów. Może to być model express, przygotowany z myślą o dużych miastach, nastawiony na dowóz. Jest też format restauracyjny, otwierany w średnich i dużych miastach, ze zdecydowanie większą salą konsumpcyjną i liczbą stolików. Już niedługo będzie można otworzyć każdą z marek także w specjalnie zaprojektowanych do tego kontenerach. Jednak zdaniem franczyzodawcy najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie otwarcie Kiss Kimchi w modelu combo, czyli w połączeniu z Sushi Kushi lub Ramen Shop.

– Taki model już sprawdził nam się w przypadku Sushi Kushi i Ramen Shop, dlatego planujemy kontynuować tę strategię także z Kiss Kimchi, aby zaoferować jeszcze bogatszą gamę azjatyckich smaków w jednym miejscu – uzasadnia Andrzej Pelc-Gonera. –  Od czasu wprowadzenia modelu combo w 2021 roku, w przypadku dwóch naszych pierwszych marek, większość franczyzobiorców decyduje się właśnie na takie rozwiązanie. Model combo pozwala na efektywne zarządzanie zasobami oraz zwiększa różnorodność oferty w jednym miejscu, co jest atrakcyjne zarówno dla klientów, jak i dla franczyzobiorców.

Combo jest tańsze

Minimalna kwota inwestycji we franczyzę którejś z marek to 250 tys. zł. Pozwala to na otwarcie w pełni funkcjonującej restauracji, dostosowanej do standardów sieci. We wspomnianych kosztach mieszczą się także projekty architektoniczne, technologiczne i budowlane, adaptacja lokalu oraz szkolenia dla właścicieli i pracowników.

– Ostateczna wysokość inwestycji oczywiście zależy od stanu potencjalnego lokalu i poziomu jego dostosowania do rygorystycznych wymogów sanitarnych dla gastronomii – zastrzega Andrzej Pelc-Gonera.

Jeśli zdecydujemy się na model combo, czyi połączenie kilku marek pod jednym dachem, pozwoli nam to na zoptymalizowanie wydatków inwestycyjnych.

– Cały model combo został zaprojektowany w taki sposób, aby był bardziej interesującą opcją dla naszych inwestorów, niż otwieranie dwóch osobnych lokali – podkreśla franczyzodawca. – Takie rozwiązanie pozwala na zaoszczędzenie około 30 proc., w porównaniu z otwieraniem dwóch osobnych restauracji.
Wstępna opłata licencyjna w każdym z brandów wynosi 30 tys. zł i jest ona wliczona w minimalny koszt otwarcia lokalu. Opłata miesięczna to 3 tys. zł.

Recepta na biznes

Franczyzobiorcy Sushi Kushi, Ramen Shop i Kiss Kimchi mogą liczyć na wsparcie centrali, obejmujące przetestowany model biznesowy, gotowe instrukcje i receptury oraz pomoc prawną, marketingową, projektową i technologiczną na każdym etapie prowadzenia lokalu.

– Otrzymują szkolenia, dostęp do wiedzy, nadzór nad kosztami i nowoczesne rozwiązania IT wspomagające zarządzanie biznesem – wylicza Andrzej Pelc-Gonera.

Centrala zapewnia także wsparcie w zakresie tworzenia nowych receptur, negocjacji z dostawcami, bieżącą pomoc w zakresie rozwiązywania problemów związanych z prowadzeniem restauracji.

– Jeśli chodzi o nasze plany rozwojowe, to najpierw chcemy się skupić na strategicznych miejscach w naszym kraju. Naszym celem są wszystkie miasta powyżej 60 tys. mieszkańców lub te z dużym potencjałem turystycznym – dodaje franczyzodawca.

WIZYTÓWKA SUSHI KUSHI, RAMEN SHOP, KISS KIMCHI

Franczyzowe koncepty z kuchnią japońską i koreańską. Każdą z marek można prowadzić niezależnie lub łączyć ze sobą.

  • 24 lokale Sush Kushi
  • 18 lokali Ramen Shop
  • minimalna kwota inwestycji 250 tys.
Monika Wojniak-Żyłowska
Autor
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

Inne koncepty z branży gastronomia

Am Am Kebab

Am Am Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Bafra Kebab

Bafra Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 35 000 zł
Berlin Döner Kebap

Berlin Döner Kebap

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 250 000 zł
Bestpresso

Bestpresso

Automaty vendingowe do kawy i przekąsek

Price icon 200 000 zł
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
Bike Café

Bike Café

Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie

Price icon 5 000 zł
BuBu Bubble Tea

BuBu Bubble Tea

Bary z bubble tea

Price icon 25 000 zł
Burger King®

Burger King®

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 3 000 000 zł
Cafe Słodziak

Cafe Słodziak

Kawiarnie

Price icon 19 000 zł
Chinkalnia

Chinkalnia

Restauracje gruzińskie

Price icon 250 000 zł
Cochise Burger

Cochise Burger

Burgerownie

Price icon 100 000 zł
Cofix Poland

Cofix Poland

Kawiarnie

Price icon 250 000 zł
Costa Coffee

Costa Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Cukrem i Solą

Cukrem i Solą

Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą

Price icon 30 000 zł
Da Grasso

Da Grasso

Pizzerie

Price icon 250 000 zł
DG Restauracje

DG Restauracje

Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach

Price icon 100 000 zł
Dobra Pączkarnia

Dobra Pączkarnia

Cukiernie

Price icon 150 000 zł
Domino’s Pizza

Domino’s Pizza

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
Doskoi

Doskoi

Restauracje japońskie

Price icon 150 000 zł
Express Pizza American Style

Express Pizza American Style

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
FABBRICA Italian Comfort Food

FABBRICA Italian Comfort Food

Restauracje włoskie

Price icon 300 000 zł
Fit Cake

Fit Cake

Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy

Price icon 50 000 zł
Fruitisimo

Fruitisimo

Bary z sokami

Price icon 170 000 zł
Gruby Benek

Gruby Benek

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
Islak Burger

Islak Burger

Burgerownie

Price icon 4 999 zł
KawoWiniarnia

KawoWiniarnia

Kawiarnie-winiarnie

Price icon 39 000 zł
Koku Sushi

Koku Sushi

Restauracje sushi

Price icon 160 000 zł
Krowa Mać Burgers

Krowa Mać Burgers

Burgerownie

Price icon 150 000 zł
Kurcze Pieczone

Kurcze Pieczone

Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu

Price icon 30 000 zł
Le Pain Quotidien

Le Pain Quotidien

Piekarnie-restauracje

Price icon 1 062 500 zł
Lody Bonano

Lody Bonano

Lodziarnie

Price icon 25 000 zł
Lviv Croissants

Lviv Croissants

Piekarnie typu fast-food z croissantami

Price icon 250 000 zł
Maxipizza

Maxipizza

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
McDonald’s

McDonald’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 2 000 000 zł
Migavka

Migavka

Restauracje comfort food

Price icon 120 000 zł
 Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Kluby z alkoholem i przekąskami

Price icon 100 000 zł
Mniami Ice Cream

Mniami Ice Cream

Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami

Price icon 7 000 zł
Mokra Włoszka

Mokra Włoszka

Pizzerie

Price icon 300 000 zł
Mr. Kebab

Mr. Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 50 000 zł
New York Pizza Department

New York Pizza Department

Pizzerie

Price icon 65 000 zł
Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Restauracje-kluby eventowe

Price icon 1 000 000 zł
Night Burger

Night Burger

Burgerownie

Price icon 110 000 zł
OJOO

OJOO

Kawiarnie samoobsługowe

Price icon 42 500 zł
Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Mobilne cukiernie

Price icon 25 000 zł
PapaGyros

PapaGyros

Grecki street food

Price icon 50 000 zł
Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnia Wódki i Piwa

Agencje płatnicze

Price icon 0 zł
Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Kawiarnie

Price icon 800 000 zł
Pizza Hut

Pizza Hut

Pizzerie

Price icon 800 000 zł
Pizzeria Stopiątka

Pizzeria Stopiątka

Pizzerie

Price icon 180 000 zł
Przybij Piątaka

Przybij Piątaka

Puby

Price icon 100 000 zł
Sahar Kebab

Sahar Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sayuri Sushi

Sayuri Sushi

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
So Coffee

So Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Stava

Stava

Dostawa posiłków i zakupów

Price icon 300 000 zł
Sulaiman Kebab

Sulaiman Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sushi Bistro

Sushi Bistro

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
Sushi Poke Go

Sushi Poke Go

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
SushiRoll Bistro

SushiRoll Bistro

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
The Real Pizza Company

The Real Pizza Company

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
The White Bear Coffee

The White Bear Coffee

Kawiarnie

Price icon 200 000 zł
Tibesti 2Go

Tibesti 2Go

Pizzerie

Price icon 90 000 zł
T-Pizza

T-Pizza

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
United Chicken

United Chicken

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 80 000 zł
Wendy’s

Wendy’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 50 000 000 zł
Willisch

Willisch

Lodziarnie

Price icon 89 000 zł
ZapieCKanki

ZapieCKanki

Bary z zapiekankami

Price icon 50 000 zł
ŻarWok

ŻarWok

Restauracje chińsko-amerykańskie

Price icon 70 000 zł