Mrówka dla zaangażowanych

Mniejsze rynki
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak oceniacie Państwo ten rok pod względem tempa rozwoju sieci oraz przychodów?

Po ośmiu miesiącach tego roku łączna sprzedaż centrali PSB, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, wzrosła we wszystkich grupach asortymentowych o 10 proc. Sprzedaż całej sieci PSB za pierwsze siedem miesięcy 2024 roku odnotowała wzrost o 3 proc. Grupa PSB zrzesza obecnie 407 małych i średnich rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 287 składach budowlanych, w 373 sklepach PSB Mrówka oraz w 78 PSB Profi. W 2024 roku uruchomiliśmy 16 marketów, a do końca roku planujemy jeszcze kilka otwarć

Starannie dobieracie lokalizacje pod swoje markety?

Skupiamy się na otwieraniu marketów w miejscowościach powiatowych i gminach. Choć nasze marki są również obecne w aglomeracjach i dużych ośrodkach miejskich. W 85 proc. powiatów w Polsce jest co najmniej jedna placówka PSB. Teraz wprowadzamy do naszego portfolio nowy format, który już pojawia się na rynku, czyli Mrówka Express. Są to sklepy kompaktowe, oferujące bazowy asortyment z zakresu DIY (zrób to sam), przeznaczone do mniejszych miejscowości i na obrzeżach dużych miast.

Czy franczyzobiorca przejmuje gotowy sklep, czy buduje nowy od podstaw?

Najczęściej partner buduje sklep od podstaw, rzadziej adaptuje budynek pozyskany na rynku wtórnym. Wysokość nakładów niezbędnych do uruchomienia Mrówki jest zależna od wielu parametrów, ale to co najmniej kilka milionów złotych. Koszty inwestycji przy markecie PSB Mini Mrówka czy Mrówka Express są natomiast znacznie niższe. Dla każdej nowej lokalizacji przygotowywana jest indywidualna kalkulacja, prezentująca wskaźniki finansowe obliczone z uwzględnieniem takich indywidualnych cech inwestycji, jak tytuł prawny do nieruchomości, jej lokalizacja, wielkość lokalu, otoczenie konkurencyjne czy aktualny stan techniczny budynku i jego wyposażenie. Natomiast Grupa PSB nie pobiera od partnerów opłaty wstępnej. Opłata licencyjna jest zależna od formatu sklepu i jest ponoszona w cyklu miesięcznym. O jej wysokości rozmawiamy już podczas indywidualnych spotkań z przyszłymi franczyzobiorcami. Zapewniam jednak, że w rachunku wyników naszych partnerów ta pozycja jest bardzo mało istotna.

Jakie są wasze wymagania w stosunku do kandydatów na franczyzobiorców?

Poszukujemy franczyzobiorców w lokalizacjach gwarantujących możliwość oddziaływania na co najmniej 15 tys. mieszkańców. Franczyzobiorca musi dobrze znać lokalny rynek i mieć doświadczenie w handlu. Musi mieć także stabilną sytuację finansową oraz zdolność do uzyskania kredytu inwestycyjnego i obrotowego. Oczekujemy zaangażowania w prowadzenie sklepu PSB Mrówka, umiejętności dostosowania się do obowiązujących w sieci zasad współpracy oraz gotowości do realizacji przyjętej strategii działania. Zainteresowanie naszymi markami jest bardzo duże. Co roku otrzymujemy zgłoszenia od kilkuset potencjalnych franczyzobiorców, co przekłada się na kilkadziesiąt otwarć rocznie.

Na jakie przychody można liczyć w tym biznesie?

Przeciętna Mrówka realizuje obrót roczny na poziomie ok. 11 mln zł. Ale w naszej sieci nie brakuje też sklepów z obrotem na dużo wyższym poziomie.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA PSB MRÓWKA

Sieć marketów z branży dom i ogród. Marka należy do Grupy PSB.

  • 373 markety
  • średni obrót roczny ok. 11 mln zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €