Gospodarka na wojnie

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wszyscy zastanawiają się nad tym, czy sankcje nałożone przez świat na Rosję po wybuchu wojny w Ukrainie przynoszą realne efekty. Według twórców kanału Kremlinka Show, zdecydowanie tak. Analizowali tę sytuację podczas swojego wykładu na wiosennych Targach Franczyza (wszelkie dane, cytowane w tym tekście, są aktualne na datę targów, czyli marzec 2024 – przyp.red.)

– Jeżeli chodzi o gaz rurociągowy, Rosja swego czasu była mocarstwem, można powiedzieć. I głównym odbiorcą gazu rurociągowego była Europa (…) W tym momencie Rosja wysyła do Europy około 0,1 tego, co wysyłała przed wojną – mówią Mateusz Lech i Paweł Jeżowski. – Jeżeli chodzi o węgiel, sytuacja jest bardzo prosta. To jest pięta achillesowa Rosjan. Europa jest zamknięta, Azja kupuje z bardzo dużymi upustami. Wszystkie spółki węglowe rosyjskie jadą na olbrzymich stratach.

Chiński smok w akcji

Drugi wątek to sprawa Chin – czyli w jaki sposób chiński smok chce wykorzystać gospodarczo wojnę w Ukrainie. I jaki to ma wpływ na rynek europejski, w tym polski.

– Chiny muszą w tym roku postawić na eksport, żeby rozhulać swoją gospodarkę. Aby to zrobić, ich produkty muszą być bardzo konkurencyjne – twierdzą twórcy Kremlinka Show. – Najlepszym rynkiem są Stany Zjednoczone i Unia Europejska. Więc jeżeli ktoś w tym momencie prowadzi biznes z Chinami, to może się liczyć z ciekawymi ofertami. (…) Jest to też oczywiście zagrożenie. Bo jeżeli produkujecie, no to musicie się liczyć z tym, że pojawi się jakiś analog chiński, który może być tańszy, może być lepszy, może być gorszy, no ale musicie jak gdyby brać to pod uwagę, że Chiny będą mocno stawiały na eksport.

Z wykładu Mateusza Lecha i Pawła Jeżowskiego dowiecie się też:

  • Jak wygląda rosyjski import do krajów europy czy Azji?
  • W jaki sposób obchodzi się nałożone na Rosję sankcje i co to jest import równoległy?
  • Czy Rosja chce wprowadzić autarkię?
  • Rosyjska ropa i gaz – kto je kupuje, a kto ich nie chce?
  • Jak Chiny zyskają na wojnie?
  • Czy Europa powinna się bać zalewu chińskich produktów i czy UE nie doceniła Chin?

Na każdych Targach Franczyza można posłuchać różnie ciekawych wykładów, w ramach Seminariów Własnego Biznesu, które towarzysza imprezie targowej. Podobnie będzie już wkrótce, podczas jesiennej edycji Targów Franczyza, w dn. 24-26 października, w Pałacu Kultury i Nauki. Bilety są dostępne na stronie bilet.franczyza.pl, będzie też można kupić je w kasach, przy wejściu na targi. Wejściówka obejmuje też wstęp na seminaria.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €