Otwieramy sklep ze słodyczami

Nowy gracz
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Skąd pochodzi Candy Pop i dlaczego pojawiło się w Polsce?

Firma pochodzi z Litwy. W Polsce pojawiła się w minionym roku. Zależało nam na pojawieniu się na polskim rynku, ponieważ w porównaniu do Litwy, Łotwy i Estonii jest on bardzo duży i daje nam ogromne możliwości.

Jak duża jest sieć Candy Pop? Skąd pomysł na rozwój we franczyzie?

Do tej pory wszystkie nasze sklepy były własne. Na Litwie, Łotwie i Estonii mamy już w sumie 33. Od niedawna pojawiają się także lokale franczyzowe. Pierwsze dwa zaczęły działać na Litwie.

W Polsce pierwszy sklep własny Candy Pop ruszył pod koniec lipca 2023 roku. Teraz jest ich kilka w dużych miastach – w Warszawie, Łodzi i Poznaniu. Tutaj też chcemy się rozwijać we franczyzie, ponieważ dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski. Obecnie toczy się kilka rozmów odnośnie otwarcia placówek na południu i wschodzie kraju.

Kto może zostać franczyzobiorcą Candy Pop?

Zależy nam na franczyzobiorcach, którzy się realnie zaangażują i z czasem będą prowadzić więcej niż jedną placówkę. Nastawiamy się na długofalową współpracę. Może ją nawiązać każdy, choć doświadczenie w branży handlowej jest mile widziane.

Ile trzeba zainwestować i kiedy można liczyć na zwrot z inwestycji?

Inwestycja we współpracę z Candy Pop to minimalnie około 50 tys. euro. Najlepiej, żeby sklep znajdował się w galerii handlowej, ale ruchliwe ulice też wchodzą w grę. Generalnie sklep sprawdzi się w mieście z liczbą mieszkańców rzędu minimum 50 tys.

Oprócz inwestycji w lokal pobieramy także wstępną opłatę franczyzową. W zamian franczyzobiorca dostaje pełne know-how i wsparcie na każdym etapie biznesu. W trakcie współpracy obowiązuje opłata rzędu 10 proc. od obrotu i 1-1,5 proc. opłaty marketingowej. Na zwrot z inwestycji potrzeba około dwóch lat.

Czym się wyróżnia Candy Pop?

Kładziemy duży nacisk na to, żeby sklepy przyciągały uwagę. Dlatego stawiamy na mocne kolory, takie jak połączenie czerwieni z niebieskim, oświetlenie oraz dekoracje. Obok takich sklepów nie można przejść obojętnie. Ale przede wszystkim wyróżnia nas oferta. Oferujemy produkty, które są trudno dostępne w innych sklepach. Wiele jest u nas słodyczy, których nigdzie nie można znaleźć. Ściągamy je z kilkunastu krajów. Mamy też własną markę i swoje produkty.

Do tego ograniczamy udział pośredników. Słodycze ściągamy bezpośrednio z krajów, z których pochodzą i ich producentów. W naszej ofercie można znaleźć, chociażby gumy Donald, znane z lat 80 i 90. Zniknęły one z rynku dawno temu, ale producent wznowił ich działalność. Minimalizowanie udziału pośredników sprawia, że mamy bardziej atrakcyjne ceny i łatwiejszy dostęp do wielu produktów i rozwiązań.

Czy sklepy ze słodyczami mają potencjał rozwoju w Polsce?

Tak, tym bardziej że nie oferujemy produktów luksusowych, tylko dla każdego. Konkurencji niby jest dużo, ponieważ słodycze można kupić wszędzie. Ale tak naprawdę jeśli chodzi o sklepy stricte ze słodyczami, to nie mamy bezpośredniego konkurenta. Nasz asortyment jest unikatowy i zupełnie inny niż w innych sklepach działających w tej branży. Często trafiają do nas klienci szukający smaków, na które trafiły w różnych krajach. I z dużym prawdopodobieństwem znajdą je właśnie u nas.

 

WIZYTÓWKA CANDY POP

Sieć sklepów ze słodyczami.

  • Około 33 sklepy na Litwie, Łotwie, w Estonii i w Polsce
  • Kwota inwestycji od 50 tys. euro
  • Opłaty rzędu 10 proc. od obrotu i 1-1,5 proc. opłaty marketingowej

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €