Słodycze z całego świata

Najlepsze lokalizacje
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Pierwszy sklep ze słodyczami z wielu zakątków świata, pod szyldem Candy Pop, ruszył 9 lat temu na Litwie. Pomysł od razu się sprawdził, więc firma zaczęła rozwijać sieć.

Liczy się zaangażowanie

Do tej pory wszystkie sklepy były własne. Na Litwie, Łotwie i w Estonii firma ma ich już w sumie 33. Od niedawna pojawiają się także lokale franczyzowe. Pierwsze dwa zaczęły działać na Litwie.

W Polsce pierwszy sklep własny Candy Pop ruszył pod koniec lipca 2023 r.  Teraz jest ich kilka w dużych miastach.

– Zależało nam na pojawieniu się na polskim rynku, ponieważ w porównaniu do Litwy, Łotwy i Estonii jest on bardzo duży i daje ogromne możliwości. Chcemy się rozwijać we franczyzie, ponieważ dzięki temu będziemy mogli sprawniej otwierać sklepy w każdym zakątku Polski – mówi  Adam Małojec, country manager w Candy Pop.

Dodaje, że firmie zależy na franczyzobiorcach, którzy się realnie zaangażują i z czasem będą prowadzić więcej niż jedną placówkę.

Placówki Candy Pop działają głównie w galeriach handlowych. Firma kładzie duży nacisk na to, żeby sklepy przyciągały uwagę. Dlatego stawia na mocne kolory, takie jak połączenie czerwieni z niebieskim, oświetlenie oraz dekoracje.

– Obok takich sklepów nie można przejść obojętnie. A klienci jak już do nas zajrzą, to często z nami zostają – przekonuje Adam Małojec.

Wystrój nie jest jednak najważniejszym elementem.

– Przede wszystkim wyróżnia nas oferta. Oferujemy produkty, które są trudno dostępne w innych sklepach. Wiele jest u nas słodyczy, których nigdzie nie można znaleźć. Mamy też własną markę i swoje produkty – mówi Adam Małojec.

Candy Pop ogranicza udział pośredników. Słodycze ściąga bezpośrednio z krajów, z których pochodzą i ich producentów. W ofercie firmy można znaleźć chociażby gumy Donald, znane z lat 80 i 90. Zniknęły one z rynku dawno temu, ale producent wznowił ich produkcję.

– Minimalizowanie udziału pośredników sprawia, że mamy bardziej atrakcyjne ceny i łatwiejszy dostęp do wielu produktów i rozwiązań – zapewnia Adam Małojec.

Przede wszystkim galerie handlowe

Inwestycja we współpracę z Candy Pop to minimalnie około 50 tys. euro.

– Wiele zależy od tego, jaki lokal uda się znaleźć. Jego umiejscowienie oraz metraż muszą zostać dostosowane do otoczenia, naszych wymagań a także umożliwić wyeksponowanie dużej ilości asortymentu, ponieważ za tym idzie też rentowność – mówi Adam Małojec.

Najlepiej, żeby sklep znajdował się w galerii handlowej, ale ruchliwe ulice też wchodzą w grę.

– Na Litwie mamy sklepy, które bardzo dobrze funkcjonują nawet w małych miejscowościach – mówi Adam Małojec.

Generalnie sklep sprawdzi się w mieście z liczbą mieszkańców, minimum 50 tys.

– W takich miastach obroty bywają porównywalne ze sklepami działającymi w aglomeracjach – mówi Adam Małojec.

Oprócz inwestycji w lokal, firma pobiera także wstępną opłatę franczyzową. W zamian franczyzobiorca dostaje pełny know-how i wsparcie na każdym etapie biznesu. W trakcie współpracy obowiązuje opłata rzędu 10 proc. obrotu i 1-1,5 proc. opłaty marketingowej. Na zwrot z inwestycji potrzeba około dwóch lat.

Franczyzodawca dostarcza pełny asortyment, dzięki czemu partnerzy nie muszą się martwić o zatowarowanie, import i opłaty celne.

– Bierzemy też udział w całym procesie przygotowywania sklepu – od stworzenia projektu, przez prace budowlane, po szkolenie pracowników. Doradzamy, jak wyposażyć i wykończyć sklep, pomagamy zamawiać niezbędne wyposażenie i dekoracje, uczymy też jak pracować w takiej placówce – mówi Adam Małojec.

Franczyzodawca pomaga ustalić odpowiednie ceny produktów. Wie ile klienci są w stanie zapłacić i za co. Partnerzy zarabiają na marżach.  Współpracę nawiązać może każdy, choć doświadczenie w branży handlowej jest mile widziane.

WIZYTÓWKA CANDY POP

Sieć sklepów ze słodyczami

  • Około 33 sklepy na Litwie, Łowie, w Estonii i w Polsce
  • Kwota inwestycji od 50 tys. euro
  • Opłaty rzędu 10 proc. od obrotu i 1-1,5 proc. opłaty marketingowej.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €