Z korporacji do franczyzy

Rynki dla nowych
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sylwia Żynda przez kilkanaście lat pracowała w dziale HR korporacji z branży motoryzacyjnej. Ale kiedy urodziła troje dzieci, jej spojrzenie na pracę się zmieniło.

– Niby pracowałam na etacie, ale tak naprawdę mój czas pracy był nieograniczony. Wiele robiłam po godzinach, nocami – opowiada Sylwia Żynda. – Poczułam, że muszę to zmienić, przewartościować swoje życie. Chciałam zacząć robić coś, na co będę miała wpływ.

Wybór franczyzodawcy

Jako że Sylwia Żynda zawsze lubiła pracę z ludźmi, kontakt z nimi, postanowiła poszukać branży, w której będzie miała taką możliwość. Postawiła na nieruchomości.

– Na studiach obserwowałam ten rynek, choć zawodowo nigdy nie miałam z nim do czynienia – dodaje.

Skontaktowała się – jak mówi – z każdą firmą, która oferuje franczyzę w tej branży. Po wszystkich rozmowach wybrała Freedom Nieruchomości.

– Błyskawicznie reagowali na wszystkie moje pytania, dostałam świetnie przygotowane materiały, widziałam, że wszystkie procedury są usystematyzowane. Po pracy w korporacji taki profesjonalizm miał to dla mnie duże znaczenie – podkreśla Sylwia Żynda. – Czułam się z tym bezpiecznie, wiedziałam, że w trudnych sytuacjach będę mogła liczyć na wsparcie.

Po podpisaniu umowy franczyzowej dała sobie kilka miesięcy na to, aby nauczyć się branży. Dopiero po tym czasie otworzyła biuro Freedom Nieruchomości w Poznaniu. Start, jak przyznaje, nie był prosty, ale też nie za trudny.

– Rynek był wówczas spokojny. Każdą nieruchomość trzeba było przygotować bardzo dobrze marketingowo do sprzedaży – wspomina Sylwia Żynda. – Wtedy też klienci nie rozumieli jeszcze istoty umów na wyłączne pośrednictwo.

Sprzedaż i najem

Franczyzobiorczyni budowała bazę nieruchomości i jednocześnie rekrutowała agentów, przygotowywała ich do pracy. Przez kolejne 6 lat dużo się działo w branży, ale biuro Sylwii Żyndy okrzepło na rynku. Specjalizuje się w sprzedaży (mieszkania, domy, działki, grunty pod większe inwestycje), w mniejszym zakresie pośredniczy też w najmie nieruchomości.

– Obecnie mamy w bazie ok. 80 nieruchomości na sprzedaż i ok. 15 klientów kupujących. Liczba transakcji bywa różna. Są miesiące, kiedy jest ich 5-7, a są i takie, że finalizujemy 10-11 umów – dodaje franczyzobiorczyni.

Freedom Nieruchomości świadczy głównie usługi w zakresie pośrednictwa w najmie i sprzedaży nieruchomości na rynku wtórnym. Część biur specjalizuje się też w sprzedaży inwestycji deweloperskich.

– Jako sieć jesteśmy również dobrym partnerem dla deweloperów, ponieważ dzięki dużej strukturze jesteśmy w stanie oferować sprzedaż ich nieruchomości, wykorzystując efekt skali – komentuje Agnieszka Dąbrowska, dyrektor franczyzy Freedom Nieruchomości. – Niewątpliwą zaletą takiej organizacji jak nasza jest fakt, że możemy działać na terenie całego kraju.

Freedom ma obecnie ponad 80 placówek. Nowych franczyzobiorców poszukuje w miastach z co najmniej 30 tys. mieszkańców.

– Na etapie rozmów z kandydatami analizujemy lokalny rynek pod kątem ilości ofert nieruchomości do sprzedaży oraz transakcji – informuje Agnieszka Dąbrowska.

W tej pracy sprawdzą się osoby, które mają doświadczenie w sprzedaży, potrafią systematycznie pracować, chcą się uczyć.

– Ponieważ branża nieruchomości to nie tylko sprzedaż, ale również wiedza z zakresu prawno-organizacyjnych aspektów transakcji na rynku nieruchomości – dodaje Agnieszka Dąbrowska.

Wszystko zaplanowane

Koszt inwestycji w biuro pod szyldem Freedom Nieruchomości zależy od miasta i od tego, jak duży zespół sprzedażowy zamierza zbudować franczyzobiorca. Może zawierać się w widełkach 70-150 tys. zł.

– Każdorazowo omawiamy z partnerem koszty inwestycji. Dla każdej lokalizacji przygotowujemy szczegółowy biznesplan, który pokazuje zarówno wydatki niezbędne do otwarcia biura, jak i koszty, które partner ponosi w pierwszych i kolejnych miesiącach działalności – informuje Agnieszka Dąbrowska. – Przedstawiamy także symulację, na podstawie której możemy określić kiedy w biurze pojawią się pierwsze przychody i zaplanować przyszłe dochody w zależności od stopnia rozbudowania oddziału. Wskazujemy również aktywności, jakie należy wykonywać, żeby dany przychód wygenerować.

W zależności od wielkości miasta opłata za przystąpienie do sieci wynosi od 12 do 30 tys. zł. Stała opłata miesięczna jest pobierana w formie zryczałtowanej i jest to od 1,7 do 4 tys. zł, plus koszty narzędzi dla agentów nieruchomości.
Średnie przychody biura – według informacji od centrali - to 80-100 tys. zł miesięcznie.

– Biuro nieruchomości uzyskuje przychody z wynagrodzenia za świadczenie usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Dlatego są one mocno skorelowane z bazą ofert nieruchomości (liczba i segment - domy, działki, mieszkania), liczbą agentów pracujących w oddziale oraz cenami na danym rynku – dodaje dyrektor franczyzy Freedom Nieruchomości.

 

WIZYTÓWKA FREEDOM NIERUCHOMOŚCI

Sieć biur nieruchomości, specjalizująca się w sprzedaży i najmie.

  • ponad 80 biur
  • opłata wstępna od 12 do 30 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €