Żabka ciągle rośnie

Sieć rośnie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W pierwszych trzech kwartałach 2024 skorygowany wynik EBITDA Grupy Żabka wyniósł 2,52 mld zł i wzrósł o 26 proc. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku. W samym 3. kwartale urósł o 18 proc. w porównaniu z 3. kwartałem 2023. Jak podaje Żabka w komunikacie prasowym - ten wynik firma uzyskała dzięki wzrostowi skali biznesu oraz poprawie efektywności kosztowej. W rezultacie marża skorygowanego wyniku EBITDA po 9 miesiącach 2024 r. wyniosła 12,3 proc., co stanowi wzrost o 0,6 pp. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku.

Liczby rosną

Żabka podkreśla, że wzrosty, jakie osiągnęła przez 9 miesięcy tego roku to efekt rosnącej sprzedaży porównywalnej (LfL), otwierania nowych sklepów oraz rozwoju oferty cyfrowej. Sprzedaż do klientów końcowych wyniosła 20,4 mld zł, co stanowi wzrost o 20,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Przychody wzrosły o 20 proc. i osiągnęły poziom 17,7 mld zł. W samym 3. kwartale br. skorygowany wynik EBITDA wyniósł 1,11 mld zł (wzrost o wspomniane 18 proc.). Sprzedaż do klientów końcowych wyniosła 7,5 mld zł, czyli o 17 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Przychody zwiększyły się o 18 proc., osiągając poziom 6,6 mld zł. Wynik netto w 3. kwartale osiągnął 319 mln zł (wzrost o 42 proc. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku).

– Cieszę się, że nasze pierwsze po IPO (ogłoszenie oferty publicznej na akcje – przyp. red.) wyniki finansowe i operacyjne potwierdzają, że strategia Grupy Żabka jest realizowana zgodnie z celami, jakie sobie założyliśmy i komunikowaliśmy. Przez 9 miesięcy 2024 roku nasz wzrost znacznie przewyższał dynamikę całego detalicznego rynku spożywczego, co znalazło odzwierciedlenie w ponad 20-procentowej dynamice sprzedaży do klienta końcowego i ponad 25-procentowej dynamice skorygowanego wyniku EBITDA – komentuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Plany na przyszłość

Na koniec trzeciego kwartału Żabka miała ponad 10,9 tys. sklepów convenience (także w Rumunii, które działają pod szyldem froo). W ciagu tych trzech kwartałów 2024 roku Grupa otworzyła 892 placówki. W całym 2024 roku Żabka zamierza uruchomić w sumie ok. 1,1 tys. sklepów w Polsce i w Rumunii oraz osiągnąć wzrost sprzedaży w istniejących lokalizacjach w przedziale 7,5-9 proc. Docelowo potencjał polskiego rynku Grupa ocenia na 19,5 tys. placówek. W ciągu najbliższych 5 lat chce otworzyć 4,5 tys. sklepów. Będą powstawać w różnych lokalizacjach, ale najwięcej w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców oraz od 20 do 100 tys. mieszkańców.

Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

WIZYTÓWKA GRUPY ŻABKA

Sieć sklepów convenience. Rozwija się w tempie ponad tysiąca otwarć rocznie.

  • ponad 10,9 tys. sklepów
  • ponad 9 tys. franczyzobiorców
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €