Żabka ciągle rośnie
Żabka przygotowuje się do otwarcia sklepu z numerem 11 tys. i podlicza wyniki finansowe.
W pierwszych trzech kwartałach 2024 skorygowany wynik EBITDA Grupy Żabka wyniósł 2,52 mld zł i wzrósł o 26 proc. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku. W samym 3. kwartale urósł o 18 proc. w porównaniu z 3. kwartałem 2023. Jak podaje Żabka w komunikacie prasowym - ten wynik firma uzyskała dzięki wzrostowi skali biznesu oraz poprawie efektywności kosztowej. W rezultacie marża skorygowanego wyniku EBITDA po 9 miesiącach 2024 r. wyniosła 12,3 proc., co stanowi wzrost o 0,6 pp. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku.
Liczby rosną
Żabka podkreśla, że wzrosty, jakie osiągnęła przez 9 miesięcy tego roku to efekt rosnącej sprzedaży porównywalnej (LfL), otwierania nowych sklepów oraz rozwoju oferty cyfrowej. Sprzedaż do klientów końcowych wyniosła 20,4 mld zł, co stanowi wzrost o 20,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku. Przychody wzrosły o 20 proc. i osiągnęły poziom 17,7 mld zł. W samym 3. kwartale br. skorygowany wynik EBITDA wyniósł 1,11 mld zł (wzrost o wspomniane 18 proc.). Sprzedaż do klientów końcowych wyniosła 7,5 mld zł, czyli o 17 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Przychody zwiększyły się o 18 proc., osiągając poziom 6,6 mld zł. Wynik netto w 3. kwartale osiągnął 319 mln zł (wzrost o 42 proc. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku).
– Cieszę się, że nasze pierwsze po IPO (ogłoszenie oferty publicznej na akcje – przyp. red.) wyniki finansowe i operacyjne potwierdzają, że strategia Grupy Żabka jest realizowana zgodnie z celami, jakie sobie założyliśmy i komunikowaliśmy. Przez 9 miesięcy 2024 roku nasz wzrost znacznie przewyższał dynamikę całego detalicznego rynku spożywczego, co znalazło odzwierciedlenie w ponad 20-procentowej dynamice sprzedaży do klienta końcowego i ponad 25-procentowej dynamice skorygowanego wyniku EBITDA – komentuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
Plany na przyszłość
Na koniec trzeciego kwartału Żabka miała ponad 10,9 tys. sklepów convenience (także w Rumunii, które działają pod szyldem froo). W ciagu tych trzech kwartałów 2024 roku Grupa otworzyła 892 placówki. W całym 2024 roku Żabka zamierza uruchomić w sumie ok. 1,1 tys. sklepów w Polsce i w Rumunii oraz osiągnąć wzrost sprzedaży w istniejących lokalizacjach w przedziale 7,5-9 proc. Docelowo potencjał polskiego rynku Grupa ocenia na 19,5 tys. placówek. W ciągu najbliższych 5 lat chce otworzyć 4,5 tys. sklepów. Będą powstawać w różnych lokalizacjach, ale najwięcej w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców oraz od 20 do 100 tys. mieszkańców.
Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
WIZYTÓWKA GRUPY ŻABKA
Sieć sklepów convenience. Rozwija się w tempie ponad tysiąca otwarć rocznie.
- ponad 10,9 tys. sklepów
- ponad 9 tys. franczyzobiorców
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


