Kosmetyki z Francji

Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
W 1959 roku w Bretanii młody Yves Rocher stworzył na poddaszu rodzinnego domu pierwszy kosmetyczny specyfik, maść na bazie ziarnopłonu. Produkt szybko zyskał uznanie klientów i zaczęły spływać zamówienia. Tak narodziła się kosmetyczna marka Ives Rocher, dzisiaj znana na całym świecie.
– To wyjątkowy koncept, który zakłada wytwarzanie kosmetyków z poszanowaniem natury i ekologii – podkreśla Agnieszka Romanowska, retail manager Yves Rocher w Polsce.
Od ponad 60 lat kosmetyki są wytwarzane są we Francji. Obecnie działają tam trzy zakłady produkcyjne. W Polsce marka jest obecna od początku lat 90. Dziś ma sklepy w 33 miastach.
W sumie jest ich 68, z czego 31 to sklepy partnerów franczyzowych, a 37 – własne.
– Rynek kosmetyczny w Polsce wciąż rozwija się dynamicznie i wykazuje duży potencjał wzrostu – ocenia Agnieszka Romanowska. – W Polsce, jak i globalnie, konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na skład i pochodzenie kosmetyków, wybierając produkty naturalne, ekologiczne, a przede wszystkim wysokiej jakości. Taka sieć sklepów kosmetycznych jak Yves Rocher, która stawia na wyjątkową jakość i jest ekspertem w botanicznej pielęgnacji, może bardzo dobrze odpowiedzieć na te rosnące potrzeby.
Dwa modele współpracy
Sklepy Yves Rocher otwierają się głównie w centrach handlowych, choć kilka działa też w lokalizacjach przyulicznych. Marka wybiera duże miasta, powyżej 100 tys. mieszkańców. Oferuje dwa modele współpracy. Pierwszy to tzw. franczyza niepełna. Franczyzobiorca działa w lokalu, którego najemcą jest Yves Rocher Polska Sp. z o.o.
– Jest to rodzaj współpracy odpowiedni dla lokali w centrach handlowych – wyjaśnia Agnieszka Romanowska. – Koszty, które ponosi franczyzobiorca, obejmują zakup towaru oraz opłatę licencyjną. Natomiast my całkowicie wyposażamy sklep.
Drugi model to franczyza pełna, przeznaczona dla sklepów w lokalizacjach przyulicznych. Partner dysponuje własnym lokalem lub sam go wynajmuje. Inwestuje w przygotowanie i wyposażenie sklepu, zatowarowanie i oczywiście wpłaca opłatę licencyjną.
– Jeśli franczyzobiorca posiada swój lokal, musimy wspólnie sprawdzić rokowania danej lokalizacji, czy spełnia nasze wymogi i czy będzie atrakcyjna dla klientów – podkreśla Agnieszka Romanowska.
Istnieje też możliwość przejęcia we franczyzę już istniejącego sklepu własnego marki.
Inwestycja w sam towar, przy małym sklepie, to koszt rzędu 120-140 tys. zł. W przypadku pełnej franczyzy wydatki należy powiększyć o remont lokalu i zakup mebli, czyli ok. 200 tys. zł.
Zaangażowany franczyzobiorca
Kandydat na franczyzobiorcę Yves Rocher musi oczywiście dysponować odpowiednim kapitałem. Ale to nie wszystko.
– Zwracamy uwagę na zaangażowanie, doświadczenie w branży retail, umiejętność zarządzania i gotowość do przestrzegania wytycznych i standardów marki – wylicza Agnieszka Romanowska. – Oczekujemy również stabilności finansowej, aby zapewnić ciągłość prowadzenia działalności zwłaszcza w początkowym okresie, gdy sklep nie generuje jeszcze maksymalnych zysków.
Według centrali, zwrotu z inwestycji można spodziewać się po ok. 1,5 roku działalności.
– Mamy sprawdzone know-how, ten model biznesowy działa już ponad 60 lat, a od ponad 30 lat w Polsce – podkreśla Agnieszka Romanowska. – Oferujemy kompleksowe szkolenie zespołu i ciągłe doszkalanie, zarówno z wiedzy o produktach, jak i z zakresu technik sprzedaży, szeroko pojęte wsparcie marketingowe, operacyjne i logistyczne. Gwarantujemy także regularne wizyty, spotkania biznesowe i wsparcie kierownika regionalnego.
WIZYTÓWKA YVES ROCHER
Francuska marka kosmetyków. Rozwija sieć sklepów stacjonarnych. Proponuje dwa modele współpracy franczyzowej.
- 68 sklepów w Polsce
- inwestycja od 120 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...