Kosmetyki z Francji
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
W 1959 roku w Bretanii młody Yves Rocher stworzył na poddaszu rodzinnego domu pierwszy kosmetyczny specyfik, maść na bazie ziarnopłonu. Produkt szybko zyskał uznanie klientów i zaczęły spływać zamówienia. Tak narodziła się kosmetyczna marka Ives Rocher, dzisiaj znana na całym świecie.
– To wyjątkowy koncept, który zakłada wytwarzanie kosmetyków z poszanowaniem natury i ekologii – podkreśla Agnieszka Romanowska, retail manager Yves Rocher w Polsce.
Od ponad 60 lat kosmetyki są wytwarzane są we Francji. Obecnie działają tam trzy zakłady produkcyjne. W Polsce marka jest obecna od początku lat 90. Dziś ma sklepy w 33 miastach.
W sumie jest ich 68, z czego 31 to sklepy partnerów franczyzowych, a 37 – własne.
– Rynek kosmetyczny w Polsce wciąż rozwija się dynamicznie i wykazuje duży potencjał wzrostu – ocenia Agnieszka Romanowska. – W Polsce, jak i globalnie, konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na skład i pochodzenie kosmetyków, wybierając produkty naturalne, ekologiczne, a przede wszystkim wysokiej jakości. Taka sieć sklepów kosmetycznych jak Yves Rocher, która stawia na wyjątkową jakość i jest ekspertem w botanicznej pielęgnacji, może bardzo dobrze odpowiedzieć na te rosnące potrzeby.
Dwa modele współpracy
Sklepy Yves Rocher otwierają się głównie w centrach handlowych, choć kilka działa też w lokalizacjach przyulicznych. Marka wybiera duże miasta, powyżej 100 tys. mieszkańców. Oferuje dwa modele współpracy. Pierwszy to tzw. franczyza niepełna. Franczyzobiorca działa w lokalu, którego najemcą jest Yves Rocher Polska Sp. z o.o.
– Jest to rodzaj współpracy odpowiedni dla lokali w centrach handlowych – wyjaśnia Agnieszka Romanowska. – Koszty, które ponosi franczyzobiorca, obejmują zakup towaru oraz opłatę licencyjną. Natomiast my całkowicie wyposażamy sklep.
Drugi model to franczyza pełna, przeznaczona dla sklepów w lokalizacjach przyulicznych. Partner dysponuje własnym lokalem lub sam go wynajmuje. Inwestuje w przygotowanie i wyposażenie sklepu, zatowarowanie i oczywiście wpłaca opłatę licencyjną.
– Jeśli franczyzobiorca posiada swój lokal, musimy wspólnie sprawdzić rokowania danej lokalizacji, czy spełnia nasze wymogi i czy będzie atrakcyjna dla klientów – podkreśla Agnieszka Romanowska.
Istnieje też możliwość przejęcia we franczyzę już istniejącego sklepu własnego marki.
Inwestycja w sam towar, przy małym sklepie, to koszt rzędu 120-140 tys. zł. W przypadku pełnej franczyzy wydatki należy powiększyć o remont lokalu i zakup mebli, czyli ok. 200 tys. zł.
Zaangażowany franczyzobiorca
Kandydat na franczyzobiorcę Yves Rocher musi oczywiście dysponować odpowiednim kapitałem. Ale to nie wszystko.
– Zwracamy uwagę na zaangażowanie, doświadczenie w branży retail, umiejętność zarządzania i gotowość do przestrzegania wytycznych i standardów marki – wylicza Agnieszka Romanowska. – Oczekujemy również stabilności finansowej, aby zapewnić ciągłość prowadzenia działalności zwłaszcza w początkowym okresie, gdy sklep nie generuje jeszcze maksymalnych zysków.
Według centrali, zwrotu z inwestycji można spodziewać się po ok. 1,5 roku działalności.
– Mamy sprawdzone know-how, ten model biznesowy działa już ponad 60 lat, a od ponad 30 lat w Polsce – podkreśla Agnieszka Romanowska. – Oferujemy kompleksowe szkolenie zespołu i ciągłe doszkalanie, zarówno z wiedzy o produktach, jak i z zakresu technik sprzedaży, szeroko pojęte wsparcie marketingowe, operacyjne i logistyczne. Gwarantujemy także regularne wizyty, spotkania biznesowe i wsparcie kierownika regionalnego.
WIZYTÓWKA YVES ROCHER
Francuska marka kosmetyków. Rozwija sieć sklepów stacjonarnych. Proponuje dwa modele współpracy franczyzowej.
- 68 sklepów w Polsce
- inwestycja od 120 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

