Przepis na kebab

Dwa modele
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Franczyzodawca Carat Kebab przekonuje, że kebaby sprzedawane pod tą marką różnią się znacznie od tych, do jakich zostali przyzwyczajeni polscy konsumenci.

– Przede wszystkim serwujemy kebab nie w tortilli, ale w cienkim lawaszu, przygotowanym tylko z trzech składników (mąka, woda i sól) – wyjaśnia Łukasz B. Błażejewski, franczyzodawca Carat Kebab. – A grube ciasto to u nas nie żadna bułka, tylko turecki chleb na zakwasie, z ciasta, które garuje przez 24 godziny i jest wytrawione przez drożdże.

Druga główna składowa kebabu to mięso. W Carat Kebab to mięso wołowo-baranie, rzemieślniczo przygotowywane w kuchni centralnej.

– To nie jest łój czy przyprawy imitujące baraninę, ale prawdziwe płaty mięsa – podkreśla Łukasz B. Błażejewski. – Na każdym jest nasza etykieta. Mamy też kebaby z kurczakiem, a dla wegan z roślinnym zamiennikiem o smaku kurczaka. Kolejnym naszym wyróżnikiem jest fakt, że nie dajemy do naszych kebabów kapusty, jak to robi praktycznie cała konkurencja. W żadnym innym kraju się tego zresztą nie robi, tylko w Polsce. My używamy sałaty lodowej. Serwujemy też świeże, codziennie przygotowywane sosy, na bazie jogurtu i świeżych ziół.

Stacjonarnie lub mobilnie

W menu Carat Kebab jest 7 rodzajów kebabów. Oprócz wersji klasycznych są też oryginalne receptury, jak np. kebab z sosem chili-mango czy chili-malina.

– Jako pierwsi wprowadziliśmy do stałej oferty kebab z sosem ze świeżego mango. Dopiero po nas zrobił to np. Filip Chajzer. Natomiast sos chili-malina, który w naszej ofercie jest od kilku lat, od kilku tygodni dostępny jest też w jednym ze znanych szczecińskich kebabów – mówi Łukasz B. Błażejewski.

Carat Kebab chce rozwijać swoją sieć w formacie lokali stacjonarnych oraz food trucków. Te ostatnie można traktować jako biznes sezonowy lub całoroczny, choć franczyzodawca rekomenduje, aby jednak prowadzić działalność przez cały rok.

– W zależności od sezonu można zmieniać lokalizację – dodaje Łukasz B. Błażejewski.

Inwestycja w lokal stacjonarny mieści się zazwyczaj w widełkach 76-180 tys. zł netto – w zależności od stanu technicznego lokalu. Ta kwota zawiera też zatowarowanie. Food truck kosztuje ok. 115 tys. zł netto. W każdym przypadku można skorzystać z kredytu lub leasingu. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 7 tys. zł netto. Bieżąca opłata franczyzowa jest liczona w procentach od obrotu.

– Nasze lokale realizują też dostawy. Opracowaliśmy specjalną technologię ich pakowania. Używamy do tego pojemników, które pozwalają zachować kebab w takim stanie, w jakim został przygotowany w lokalu – zapewnia Łukasz B. Błażejewski.

Dwa to lepiej niż jeden

Franczyzodawca Carat Kebab zachęca, aby nie ograniczać się do jednej marki i otwierać lokale, które łączą różne oferty gastronomiczne.

– Mamy w ofercie inne marki, które można połączyć z Carat kebab. To burgerownie Meet & Fit – Burgers oraz Frentzza – Pizza & Friends, serwująca pizzę. Takie połączenie pozwala na dywersyfikację oferty oraz zwiększenie zysków – dodaje Łukasz B. Błażejewski.

 

WIZYTÓWKA CARAT KEBAB

Sieć lokali z rzemieślniczym kebabem.

  • inwestycja od 76 do 180 tys. zł netto
  • opłata wstępna 7 tys. zł netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €