Salon fryzjerski Haircut Express

– Chcemy naszym franczyzobiorcom jak najbardziej ułatwić i usprawnić zarządzanie biznesem – mówi Andrzej Kostiuk z Haircut Express.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Na wizytę w waszym salonie fryzjerskim nie muszę się wcześniej umawiać. Jak to możliwe?
To prawda, klienci mogą przychodzić do naszych salonów w dowolnym dniu i o dowolnej porze. Rzadko muszą czekać dłużej niż 10-15 minut, bo liczba fryzjerów w salonach jest dostosowana do poziomu zainteresowania klientów. Wszystko dzięki temu, że mocno stawiamy na technologię. Stworzyliśmy autorski system CRM, który nie tylko ułatwia zarządzanie salonem, ale także eliminuje konieczność korzystania z zewnętrznych platform, takich jak Booksy. Dzięki temu nasi partnerzy zyskują pełną niezależność, oszczędzając jednocześnie od 10 do 25 proc. prowizji od obrotu, które w innym przypadku trafiałyby do pośredników. W salonach są samoobsługowe terminale, pozwalające klientom na płatności gotówką lub kartą. Wirtualny administrator odnotowuje też, który fryzjer wykonywał usługę. Dodatkowo salony są monitorowane. Chcemy naszym franczyzobiorcom jak najbardziej ułatwić i usprawnić zarządzanie biznesem.
Ale przecież np. panie lubią mieć stałego fryzjera, który wie, jak dobrać im kolor czy jakie strzyżenie jest dla nich najlepsze.
Zatrudniamy fryzjerów z minimum dwuletnim doświadczeniem, którzy potrafią naprawdę wszystko zrobić. Choć nie ukrywam, że trudno jest takich znaleźć. Oferujemy usługi dla pań, panów i dla dzieci. Jednak faktycznie, większość naszych klientów stanowią mężczyźni, dużo jest też dzieci w wieku do 15 lat. Młode kobiety raczej nas nie odwiedzają. Natomiast panie w wieku 35 plus owszem. Przychodzą do nas ze swoimi dziećmi i korzystają z usługi fryzjerskiej w tym samym czasie, gdy na sąsiednim fotelu obsługiwana jest ich pociecha. Mamy też sporo klientek w wieku 45 plus. Wszystkie te dane zbieramy z naszych terminali. Dzięki temu możemy dostosować naszą strategię marketingową do interesujących nas grup docelowych.
W jakich lokalizacjach sprawdza się wasz biznes?
Chcemy otwierać salony w lokalizacjach, które zapewnią minimum 1 tys. klientów miesięcznie. Dlatego celujemy w miasta liczące od 60 tys. mieszkańców. Mniejsze nie zagwarantują odpowiednich obrotów. Na początku otwieraliśmy salony tylko w Warszawie (dziś mamy tu 17 własnych i pięć franczyzowych, wkrótce otworzy się szósty), a dwa lata temu rozpoczęliśmy ekspansję w innych polskich miastach. Dziś nasza marka jest też w Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu, Łodzi czy w Siedlcach.
Jaki trzeba mieć budżet na start?
Inwestycja w salon to ok. 40 tys. euro. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 25 tys. zł. Chcemy naszym franczyzobiorcom jak najbardziej ułatwić i usprawnić zarządzanie biznesem. Franczyzobiorca powinien zatrudnić personel, komunikować się z zespołem, przez cały czas trwania umowy zajmować się rozliczaniem pensji, ewidencją urlopów. Powinien prowadzić lokalny marketing (ogólnopolskim zajmuje się centrala), pilnować poziomu jakości usług, rozliczać podatki (może korzystać z usług zewnętrznej księgowej), pilnować stanu zatowarowania. Na początku zarządzaniu salonem franczyzobiorca musi poświęcić jakieś 7-8 dni w miesiącu, po kilka godzin dziennie. Po roku, gdy nabierze wprawy, wystarcza już 2-3 dni w miesiącu.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA HAIRCUT EXPRESS
Sieć salonów fryzjerskich
-
30 salonów
- inwestycja ok. 40 tys. euro
- jednorazowa opłata wstępna 25 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...