Salon fryzjerski Haircut Express
– Chcemy naszym franczyzobiorcom jak najbardziej ułatwić i usprawnić zarządzanie biznesem – mówi Andrzej Kostiuk z Haircut Express.
Na wizytę w waszym salonie fryzjerskim nie muszę się wcześniej umawiać. Jak to możliwe?
To prawda, klienci mogą przychodzić do naszych salonów w dowolnym dniu i o dowolnej porze. Rzadko muszą czekać dłużej niż 10-15 minut, bo liczba fryzjerów w salonach jest dostosowana do poziomu zainteresowania klientów. Wszystko dzięki temu, że mocno stawiamy na technologię. Stworzyliśmy autorski system CRM, który nie tylko ułatwia zarządzanie salonem, ale także eliminuje konieczność korzystania z zewnętrznych platform, takich jak Booksy. Dzięki temu nasi partnerzy zyskują pełną niezależność, oszczędzając jednocześnie od 10 do 25 proc. prowizji od obrotu, które w innym przypadku trafiałyby do pośredników. W salonach są samoobsługowe terminale, pozwalające klientom na płatności gotówką lub kartą. Wirtualny administrator odnotowuje też, który fryzjer wykonywał usługę. Dodatkowo salony są monitorowane. Chcemy naszym franczyzobiorcom jak najbardziej ułatwić i usprawnić zarządzanie biznesem.
Ale przecież np. panie lubią mieć stałego fryzjera, który wie, jak dobrać im kolor czy jakie strzyżenie jest dla nich najlepsze.
Zatrudniamy fryzjerów z minimum dwuletnim doświadczeniem, którzy potrafią naprawdę wszystko zrobić. Choć nie ukrywam, że trudno jest takich znaleźć. Oferujemy usługi dla pań, panów i dla dzieci. Jednak faktycznie, większość naszych klientów stanowią mężczyźni, dużo jest też dzieci w wieku do 15 lat. Młode kobiety raczej nas nie odwiedzają. Natomiast panie w wieku 35 plus owszem. Przychodzą do nas ze swoimi dziećmi i korzystają z usługi fryzjerskiej w tym samym czasie, gdy na sąsiednim fotelu obsługiwana jest ich pociecha. Mamy też sporo klientek w wieku 45 plus. Wszystkie te dane zbieramy z naszych terminali. Dzięki temu możemy dostosować naszą strategię marketingową do interesujących nas grup docelowych.
W jakich lokalizacjach sprawdza się wasz biznes?
Chcemy otwierać salony w lokalizacjach, które zapewnią minimum 1 tys. klientów miesięcznie. Dlatego celujemy w miasta liczące od 60 tys. mieszkańców. Mniejsze nie zagwarantują odpowiednich obrotów. Na początku otwieraliśmy salony tylko w Warszawie (dziś mamy tu 17 własnych i pięć franczyzowych, wkrótce otworzy się szósty), a dwa lata temu rozpoczęliśmy ekspansję w innych polskich miastach. Dziś nasza marka jest też w Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu, Łodzi czy w Siedlcach.
Jaki trzeba mieć budżet na start?
Inwestycja w salon to ok. 40 tys. euro. Jednorazowa opłata wstępna wynosi 25 tys. zł. Chcemy naszym franczyzobiorcom jak najbardziej ułatwić i usprawnić zarządzanie biznesem. Franczyzobiorca powinien zatrudnić personel, komunikować się z zespołem, przez cały czas trwania umowy zajmować się rozliczaniem pensji, ewidencją urlopów. Powinien prowadzić lokalny marketing (ogólnopolskim zajmuje się centrala), pilnować poziomu jakości usług, rozliczać podatki (może korzystać z usług zewnętrznej księgowej), pilnować stanu zatowarowania. Na początku zarządzaniu salonem franczyzobiorca musi poświęcić jakieś 7-8 dni w miesiącu, po kilka godzin dziennie. Po roku, gdy nabierze wprawy, wystarcza już 2-3 dni w miesiącu.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA HAIRCUT EXPRESS
Sieć salonów fryzjerskich
-
30 salonów
- inwestycja ok. 40 tys. euro
- jednorazowa opłata wstępna 25 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


