Dobry moment na hiszpański
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
W sieci szkół języka hiszpańskiego La Mancha, którą od 2011 roku w Gdyni prowadzi Liliana Poszumska, działają już cztery placówki franczyzowe w Rumii, Gdańsku, Poznaniu i Sosnowcu.
Okrągła dziesiątka
Właścicielka w sumie chciałaby mieć dziesięć punktów.
–To jest poziom, na którym chcę się zatrzymać, dlatego że zależy mi na tym, żeby to była dalej rodzinna firma a nie korporacja – mówi Liliana Poszumska.
Póki co skupia się na poszukiwaniu partnerów do współpracy szczególnie na ścianie wschodniej naszego kraju, m.in. w Białymstoku, gdzie nie ma jeszcze szkoły wyspecjalizowanej w języku hiszpańskim. Perspektywiczną lokalizacją jest także Szczecin.
– Tam także brakuje typowo hiszpańskiej szkoły, a jest dla niej potencjał, ponieważ na szczecińskim uniwersytecie można studiować filologię hiszpańską – mówi Liliana Poszumska.
Do zagospodarowania pozostaje ponadto m.in. Wocław, Kraków i Warszawa, gdzie wprawdzie działają szkoły języka hiszpańskiego, ale La Mancha także znalazłaby dla siebie miejsce. To nie tylko szkoła, ale i miejsce spotkań, w którym jest możliwość obcowania z kulturą krajów hiszpańskojęzycznych. W hiszpańskim nie chodzi bowiem jedynie o Hiszpanię. W wielu krajach Ameryki Łacińskiej ludzie także posługują się tym językiem. La Mancha jest członkiem Pracodawców Pomorze i dołączyła w ostatnim czasie do Polsko-Hiszpańskiej Izby Handlowej. Nie zamyka się też na naukę innych języków.
– Wiodący jest hiszpański, ale jak ktoś chce uczyć angielskiego, włoskiego, czy francuskiego, to taką możliwość też dajemy – wyjaśnia Liliana Poszumska.
Idealny czas
Działające już placówki La Mancha radzą sobie bardzo dobrze
- W niemal każdej jest pełne obłożenie. Poznańska placówka zainwestowała głównie w dzieci i ma kalendarz wypełniony po brzegi. Sosnowiec skupia się na nauce dorosłych i też ma pełny kalendarz zajęć i to na tyle, że właścicielka ten placówki zrezygnowała z innych zajęć, aby całkowicie poświęcić się szkole. W Gdańsku również przybywa uczniów – opowiada Liliana Poszumska.
Dodaje, że koniec roku i początek nowego to najlepszy moment, żeby zainwestować w otwarcie szkoły. Jest wtedy chwila na przygotowanie placówki tak, żeby mogła pełną parą ruszyć od września.
Nawiązanie współpracy z La Manchą wiąże się z opłatą wejściową rzędu 10 tys. zł. Natomiast w trakcie współpracy jest to 15 proc. miesięcznie od przychodu. Przyszli partnerzy muszą znać język hiszpański minimum na poziomie B1, jeżeli nie mają zamiaru prowadzić zajęć. To jest poziom, który umożliwi im dogadanie się z lektorami.
Ponadto wymagana jest salka z zapleczem socjalnym. Firma szuka partnerów w miejscowościach powyżej 100 tys. mieszkańców, w całej Polsce. Jej klienci to przedszkola, szkoły i firmy.
Partnerzy mają pełne wsparcie franczyzodawcy, ale też mogą realizować własne pomysły.
– Raz w miesiącu spotykamy się i ustalamy plan działania oraz dzielimy się pomysłami. Jednym z ciekawszych w ostatnim czasie jest webinar online dla nauczycieli języka hiszpańskiego, który przygotowuje ich do tego, żeby mogli z kolei swoich uczniów przygotować do egzaminu i uzyskać certyfikat – tłumaczy Liliana Poszumska.
WIZYTÓWKA LA MANCHY
Sieć szkół oferujących naukę języka hiszpańskiego
- kwota inwestycji – 8 tys. zł
- miesięczne opłaty – 15 proc. od przychodu
- liczba placówek – jedna własna i 4 franczyzowe
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


