Dobry moment na hiszpański

La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
W sieci szkół języka hiszpańskiego La Mancha, którą od 2011 roku w Gdyni prowadzi Liliana Poszumska, działają już cztery placówki franczyzowe w Rumii, Gdańsku, Poznaniu i Sosnowcu.
Okrągła dziesiątka
Właścicielka w sumie chciałaby mieć dziesięć punktów.
–To jest poziom, na którym chcę się zatrzymać, dlatego że zależy mi na tym, żeby to była dalej rodzinna firma a nie korporacja – mówi Liliana Poszumska.
Póki co skupia się na poszukiwaniu partnerów do współpracy szczególnie na ścianie wschodniej naszego kraju, m.in. w Białymstoku, gdzie nie ma jeszcze szkoły wyspecjalizowanej w języku hiszpańskim. Perspektywiczną lokalizacją jest także Szczecin.
– Tam także brakuje typowo hiszpańskiej szkoły, a jest dla niej potencjał, ponieważ na szczecińskim uniwersytecie można studiować filologię hiszpańską – mówi Liliana Poszumska.
Do zagospodarowania pozostaje ponadto m.in. Wocław, Kraków i Warszawa, gdzie wprawdzie działają szkoły języka hiszpańskiego, ale La Mancha także znalazłaby dla siebie miejsce. To nie tylko szkoła, ale i miejsce spotkań, w którym jest możliwość obcowania z kulturą krajów hiszpańskojęzycznych. W hiszpańskim nie chodzi bowiem jedynie o Hiszpanię. W wielu krajach Ameryki Łacińskiej ludzie także posługują się tym językiem. La Mancha jest członkiem Pracodawców Pomorze i dołączyła w ostatnim czasie do Polsko-Hiszpańskiej Izby Handlowej. Nie zamyka się też na naukę innych języków.
– Wiodący jest hiszpański, ale jak ktoś chce uczyć angielskiego, włoskiego, czy francuskiego, to taką możliwość też dajemy – wyjaśnia Liliana Poszumska.
Idealny czas
Działające już placówki La Mancha radzą sobie bardzo dobrze
- W niemal każdej jest pełne obłożenie. Poznańska placówka zainwestowała głównie w dzieci i ma kalendarz wypełniony po brzegi. Sosnowiec skupia się na nauce dorosłych i też ma pełny kalendarz zajęć i to na tyle, że właścicielka ten placówki zrezygnowała z innych zajęć, aby całkowicie poświęcić się szkole. W Gdańsku również przybywa uczniów – opowiada Liliana Poszumska.
Dodaje, że koniec roku i początek nowego to najlepszy moment, żeby zainwestować w otwarcie szkoły. Jest wtedy chwila na przygotowanie placówki tak, żeby mogła pełną parą ruszyć od września.
Nawiązanie współpracy z La Manchą wiąże się z opłatą wejściową rzędu 10 tys. zł. Natomiast w trakcie współpracy jest to 15 proc. miesięcznie od przychodu. Przyszli partnerzy muszą znać język hiszpański minimum na poziomie B1, jeżeli nie mają zamiaru prowadzić zajęć. To jest poziom, który umożliwi im dogadanie się z lektorami.
Ponadto wymagana jest salka z zapleczem socjalnym. Firma szuka partnerów w miejscowościach powyżej 100 tys. mieszkańców, w całej Polsce. Jej klienci to przedszkola, szkoły i firmy.
Partnerzy mają pełne wsparcie franczyzodawcy, ale też mogą realizować własne pomysły.
– Raz w miesiącu spotykamy się i ustalamy plan działania oraz dzielimy się pomysłami. Jednym z ciekawszych w ostatnim czasie jest webinar online dla nauczycieli języka hiszpańskiego, który przygotowuje ich do tego, żeby mogli z kolei swoich uczniów przygotować do egzaminu i uzyskać certyfikat – tłumaczy Liliana Poszumska.
WIZYTÓWKA LA MANCHY
Sieć szkół oferujących naukę języka hiszpańskiego
- kwota inwestycji – 8 tys. zł
- miesięczne opłaty – 15 proc. od przychodu
- liczba placówek – jedna własna i 4 franczyzowe
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...