Polska pizza wchodzi do Egiptu

Staranne przygotowania
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

New York Pizza Department to marka, która na polskim rynku funkcjonuje od 2009 roku. Rozwija franczyzową sieć pizzerii. Oprócz tego kilka lat temu franczyzodawca uruchomił też koncept ŻarWok, z kuchnią american chineese oraz kilka marek wirtualnych. Teraz swoje doświadczenia przenosi na rynek egipski, planuje tez ekspansję na inne kraje arabskie.

Wyzwania i przygotowania

Na wejście do Egiptu NYPD przygotowywało się ok. półtora roku. W tym czasie trwały negocjacje z masterfranczyzodawcą, reaserch, badanie rynku, dostosowywanie menu. Pierwszy na rynku egipskim lokal NYPD ma się otworzyć w pierwszym kwartale 2025 roku w Kairze. Dlaczego marka wybrała właśnie egipski rynek?

– Bo jest to rynek bardzo chłonny, jak polski 20 lat temu. Będziemy tutaj pierwszą polską siecią pizzerii – komentuje Tomasz Jench, franczyzodawca NYPD. – Kair jest ogromnym miastem (wdg Wikipedii mieszka tu ok. 20 mln mieszkańców – przyp red.). strefa dostaw dla lokalu obejmuje 1,2 mln osób, a dowozy realizuje ok. 60 restauracji. Tymczasem w Krakowie, przy 60 tys. osób w strefie dostaw w kanale delivery działa ok. 240 restauracji. Poza tym w Kairze ludzie nie gotują dużo w domach, ze względu na klimat. Wolą zjeść „na mieście”. Szczytowe godziny to 21-24, kiedy restauracje, pizzerie pękają w szwach.

Jak mówi franczyzodawca, największym wyzwaniem było dostosowanie menu do arabskiej kultury.

– Jak wiadomo to kraj muzułmański. A muzułmanie nie jedzą wieprzowiny, więc musieliśmy wyeliminować ją z receptur – wyjaśnia Tomasz Jench. – Testujemy więc np. bekon z indyka, wołowinę i inne wędliny.

Plany na najbliższe lata

Oprócz NYPD franczyzodawca wprowadza też na rynek egipski koncept ŻarWok oraz jedną ze swoich wirtualnych marek (Alabama mama). Pierwsza pizzeria w Kairze będzie lokalem testowym. W sumie w pięć lat ma powstać w Egipcie 50 lokali.

– Koszt inwestycji w nasze lokale nie jest wysoki, co było dla masterfranczyzodawcy dodatkowym atutem – zdradza Tomasz Jench. – Nasz partner to spółka zajmująca się zarządzaniem nieruchomościami, ma też masterfranczyzę z sektora convenience store. Będzie otwierać nasze lokale także w zupełnie nowym formacie.

Część produktów i sprzętów do lokali będzie prawdopodobnie eksportowana do Egiptu z Polski.

– Egipt ma podpisane porozumienie z Unią Europejską i może importować pewne produkty z UE bez podatków i ceł – wyjaśnia Tomasz Jench. – Jednak głównie będziemy chcieli bazować na produktach lokalnych.

Franczyzodawca myśli też o ekspansji w innych krajach arabskich, m.in. w Arabii Saudyjskiej czy Emiratach Arabskich.

Przy okazji pracy nad menu przed wejściem na rynek egipski, marka wprowadziła też zmiany w kartach swoich polskich lokali.

– Dostrzegliśmy, że jest taka potrzeba – mówi Tomasz Jench. – Np. oprócz standardowego menu, które obejmuje pizze w stylu amerykańskim, będzie teraz także menu special. Znajdą się w nim pizze typowo włoskie, inaczej przygotowywane, na innym cieście, bardziej premium, także jeśli chodzi o cenę. Nasze badania wykazały, że istnieje zapotrzebowanie na taki produkt. Więc nasi polscy franczyzobiorcy też zyskają.

 

WIZYTÓWKA NEW YORK PIZZA DEPARTMENT

Polska sieć pizzerii, wywodząca się z Krakowa. Ten sam franczyzodawca rozwija też markę ŻarWok oraz kilka gastronomicznych marek wirtualnych, tworząc grupę Yummy Concepts.

  • w sumie ok. 70 lokali wszystkich marek
  • kilka formatów do wyboru
  • min. kwota inwestycji 35 tys. zł przy formacie mini
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €