Pomnożone przychody

– Usługi równoległe to nasz wyróżnik. Dzięki temu zarabiamy więcej i oszczędzamy czas klientów – tłumaczy Maryia Terekhova, współzałożycielka salonów urody Fast Line Studio.
Skąd pomysł na Fast Line Studio?
Początki sięgają 2019 roku. Chcieliśmy stworzyć salon piękności, w którym nie trzeba byłoby spędzać wiele czasu, żeby zawsze mieć świeże i stylowe fryzury, koloryzację, manicure i pedicure. Wiele osób chce bowiem dbać o siebie na co dzień, ale odwiedzanie salonów piękności pochłania mnóstwo godzin.
Wiedzieliśmy, że idealnie byłoby zapewnić kilka usług w tym samym czasie, najlepiej w ciągu 90 minut. Nie było to jednak łatwe zadanie.
Jak udało się rozwiązać ten problem?
Udaliśmy się aż do Japonii, żeby znaleźć zaawansowane technologicznie krzesło, które zostało zaprojektowane specjalnie dla salonów kosmetycznych i usług równoległych. Kupiliśmy też japońskie mobilne umywalki, żeby klient nie musiał wstawać podczas zabiegów, japoński klimatazon, aby farba farbowała włosy idealnie, szybko i głęboko, niemieckie ciche i bezpieczne frezarki i wiele, wiele innych rzeczy, aby wszystko działało poprawnie.
Koncept spodobał się klientom?
Zastanawialiśmy się, czy klientom spodoba się takie podejście, chociaż byliśmy przekonani, że jednoczesne usługi są dobre, bo oszczędzają wiele czasu w dzisiejszym zabieganym świecie. Ale ich jakość musiała być na najwyższym poziomie. Zadbaliśmy o to. Pierwszy salon otworzyliśmy w Ukrainie w 2019 roku, zaraz potem pojawiły się kolejne. A już w 2022 roku zaczęliśmy ekspansję w Polsce i w innych krajach.
Ile dzisiaj działa salonów Fast Line Studio?
Obecnie w Polsce działają trzy salony własne – dwa w Krakowie i jeden w Warszawie. Ponadto mamy dwa studia na Ukrainie. Lada chwila ruszą też dwie placówki franczyzowe w tym kraju. Ponadto rozwijamy się za granicą, oprócz Polski także w hiszpańskiej Barcelonie. Myślimy też o Stanach Zjednoczonych.
Jakie macie plany dotyczące rozwoju w Polsce?
W sierpniu ruszyła placówka franczyzowa w Krakowie, a lada chwila otworzy się też w Warszawie. Liczymy na jeszcze jeden salon w Krakowie, a w stolicy widzimy potencjał na dziesięć. Generalnie nasze studia mają największy potencjał w miastach z liczbą mieszkańców od 300 tys. Dobrze sprawdzą się m.in. we Wrocławiu, Gdańsku czy Poznaniu.
Ile trzeba zainwestować w Fast Line Studio i kiedy można liczyć na zwrot?
Inwestycja w taki salon to ok. 220 tys. zł, w przypadku 50 mkw. lokalu z dwoma fotelami i stołem do manicure. Obejmuje wynajęcie, umeblowanie, wyposażenie salonu, w tym zakup sprzętu, kosmetyków i narzędzi. Do tego jest jeszcze ok. 85 tys. zł wkładu własnego.
Opłaty do centrali to 8 proc. wartości sprzedaży. Trzeba też zatrudnić dwie recepcjonistki, dwóch fryzjerów i do pięciu neostylistek. Od momentu podpisania umowy do otwarcia salonu mija mniej więcej trzy miesiące. Kolejne pół roku to czas, na końcu którego partner powinien wyjść na zero. Od tego momentu zaczyna zarabiać. Na pełny zwrot z inwestycji trzeba poczekać 2-2,5 roku.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA MARKI FAST LINE STUDIO
Sieć salonów piękności
- Liczba placówek w Polsce – 3 własne i 1 franczyzowa
- Kwota inwestycji – od 300 tys. zł
- Miesięczne opłaty – 8 proc. od wartości sprzedaży
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej