Otwieramy lokal z sushi

Różne możliwości
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Andrzej Bieńkowski nie był fanem sushi.

– Zmieniła to moja dziewczyna, a obecnie już żona – opowiada Andrzej Bieńkowski. – To ona pokazała mi lokal w Krakowie, w którym sushi jest robione z pasją. Bywało, że jechaliśmy tam z Zielonej Góry, gdzie mieszkamy, specjalnie na sushi. Próbowaliśmy znaleźć bliżej Zielonej Góry jakiś lokal, w którym sushi by nam smakowało, ale bezskutecznie.

W końcu postanowili, że sami taki lokal otworzą.

– Menu pomagał mi tworzyć kolega, który jest sushi masterem. Napisaliśmy je po pracy, w moim aucie – uśmiecha się Andrzej Bieńkowski. – Testowaliśmy przepisy, rozsyłając pierwsze rolki sushi do znajomych. W efekcie w dniu otwarcia w lokalu ustawiła się kolejka.

Różne opcje

Pierwszy lokal Atelier Herosima został otwarty w środku pandemii, więc teoretycznie w nie najszczęśliwszym momencie. Tymczasem okazał się strzałem w 10.

– Realizowaliśmy zamówienia w dostawie i na wynos. Nasza kuchnia cały czas tętniła życiem – wspomina Andrzej Bieńkowski.

Popularność lokalu cały czas nie maleje.

– Tak jak kiedyś my jeździliśmy na sushi do Krakowa, tak dzisiaj do nas przyjeżdżają goście z różnych miast, także z Niemiec – dodaje właściciel Atelier Herosima. – I pytają, kiedy otworzymy kolejne lokale, do których będą mieć bliżej. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozwoju poprzez franczyzę.

Koncept Atelier Herosima proponuje różne opcje współpracy. Franczyzobiorca może otworzyć food trucka, wyspę w galerii handlowej, sushi bar pracujący w kanale delivery i take away oraz restaurację premium.

Menu jest dopasowywane do każdego z formatów.

– Wkrótce otwieramy restaurację premium, w której oprócz pełnej oferty sushi będą też owoce morza – zapowiada Andrzej Bieńkowski.

Wyróżnić się

Kwota inwestycji zależy oczywiście od wybranego formatu. W przypadku food trucka zaczyna się od 20 tys. zł, wyspy – od 30 tys. zł, sushi baru – od 40 tys. zł, a restauracji premium od 80 tys. zł. Marka ma też propozycję dla restauratorów, którzy już prowadzą lokale.

– Mogą wstawić do restauracji stanowisko z sushi – zachęca Andrzej Bieńkowski. – Trzem pierwszym restauratorom, którzy zdecydują się na taką partnerską współpracę, pokryjemy koszty stoiska.

Franczyzodawca wszystkim swoim franczyzobiorcom obiecuje pomoc w wyborze lokalizacji, przygotowanie projektów, dokumentacji, zapewnia szkolenia, w tym dla sushi masterów, udostępnia procedury operacyjne oraz standardy funkcjonowania restauracji i obsługi klienta, a także receptury potraw i menu dostosowane do aktualnych trendów.

– Chcemy się wyróżniać przede wszystkim jakością, dobrymi składnikami, ale też otwartością na nowości – podkreśla Andrzej Bieńkowski. – Mamy już w menu sushi burgery czy sushi hot dogi, ale ciągle pracujemy nad kolejnymi pomysłami i recepturami.

 

WIZYTÓWKA ATELIER HEROSIMA

Marka lokali sushi, wywodząca się z Zielonej Góry. Proponuje kilka formatów lokali, od food trucków po restauracje premium.

  • 1 lokal własny, 1 franczyzowy
  • jednorazowa opłata wstępna 5 tys.
  • miesięczna opłata franczyzowa ok. 10 proc. od sprzedaży
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €