Stabilny popyt
– Franczyza, zwłaszcza w stabilnych i rozwijających się konceptach gastronomicznych, może znacząco zwiększyć szanse powodzenia – mówi Andrzej Pelc-Gonera, CEO Sushi Kushi.
Z jakim nastawieniem branża gastronomiczna wchodzi w nowy rok?
Branża mierzy się z rosnącymi cenami produktów spożywczych, energii i wynagrodzeń. Wpływa to na marże i zmusza restauratorów do większej efektywności operacyjnej. Po okresie ograniczeń pandemicznych wiele restauracji wróciło do pełnej działalności, choć część lokali nie przetrwała kryzysu. Nowe otwarcia są bardziej ostrożne i przemyślane, a przede wszystkim nie lekceważą wagi zamówień realizowanych w dostawach do klienta. A klienci są coraz bardziej świadomi jakości jedzenia i różnorodności oferty. Popularność zdobywają kuchnie azjatyckie, wegańskie i lokalne produkty, a restauracje oparte na kreatywnych zespołach kucharzy świętują duże sukcesy. Klienci szukają szybkiej, ale wysokiej jakości obsługi, co sprzyja konceptom takim jak ramen bary czy Kiss Kim Chi, naszemu nowemu konceptowi z kuchnią koreańską.
Czy teraz jest dobry moment na otwieranie biznesu gastronomicznego?
Popyt na gastronomię, szczególnie w miastach, jest stabilny, a w niektórych segmentach rośnie. Teraz może być dobry moment na otwarcie biznesu w gastronomii, pod warunkiem, że wybierze się odpowiedni segment rynku, lokalizację oraz przemyślaną strategię. Rozważenie franczyzy, zwłaszcza w stabilnych i rozwijających się konceptach, może znacząco zwiększyć szanse powodzenia.
Jaki był miniony rok dla waszych sieci?
To był czas intensywnej pracy i wyzwań, które przyniosły wiele cennych doświadczeń. Dużo energii włożyliśmy w powstanie naszego nowego konceptu Kiss Kim Chi, który już w styczniu będzie miało swoją premierę w Kaliszu oraz w zakład produkcyjny, który powstał wraz z premierą konceptu Ramenshop i od początku buduje niezależność dostaw półproduktów dla naszej sieci oraz makaronu ramen, wytwarzanego według naszej własnej receptury. Miniony rok był również ważny dla umacniania relacji z naszymi franczyzobiorcami. Wspieraliśmy ich w procesie otwierania nowych punktów oraz rozwijania istniejących lokalizacji. Tak jak cała branża gastronomiczna, mierzyliśmy się z wyzwaniami związanymi z inflacją, wzrostem cen surowców i energii. Dzięki optymalizacji procesów, szczególnie dbałość o utrzymanie optymalnych foodcostów, udało nam się zminimalizować wpływ tych czynników na nasze ceny i jakość usług. Rozwijaliśmy systemy zamówień online oraz współpracę z platformami dostaw, co znacząco zwiększyło nasz zasięg, szczególnie w mniejszych miastach. Wprowadziliśmy programy lojalnościowe i nowe kanały komunikacji z klientami, co pozwoliło na budowanie silniejszych relacji z naszą bazą konsumentów.
Jakie macie plany rozwojowe na 2025 rok?
Rok 2025 zapowiada się jako ekscytujący czas dla naszej sieci, ponieważ – jak wspomniałem –- wprowadzamy na rynek nowy koncept kulinarny – Kiss Kim Chi. W pierwszym roku planujemy otwarcie sześciu lokali, które będą odzwierciedleniem naszej pasji do różnorodności – od nowoczesnych przestrzeni fast casual, idealnych na szybkie, ale wyjątkowe posiłki, po eleganckie restauracje z rozbudowaną strefą barową. Kładziemy również nacisk na rozwój punktów sushi, opartych wyłącznie na formie sprzedaży sushi w formule take away i delivery.
Macie już trzy marki: Sushi Kushi, Ramenshop oraz Kiss Kim Chi. Czy można je otwierać samodzielnie, czy raczej rekomendujecie model ich łączenia?
Nasze marki można otwierać zarówno samodzielnie, jak i w modelu łączonym, a wybór zależy od kilku czynników, takich jak lokalizacja, dostępna przestrzeń czy profil lokalnego rynku. Wybór jednej marki pozwala skoncentrować się na jednej ofercie i precyzyjne dostosować lokal do jej charakteru. To rozwiązanie jest idealne dla lokalizacji, w których klienci preferują konkretny koncept kulinarny, np. w centrach miast, gdzie kuchnia japońska lub koreańska cieszy się dużą popularnością. Ale też w miejscach o ograniczonej przestrzeni, gdzie ważna jest specjalizacja i prostota operacyjna. Z kolei połączenie kilku naszych marek w jednym lokalu to strategia, która może zwiększyć atrakcyjność oferty i zróżnicować bazę klientów. Dzięki temu właściciele mogą maksymalizować zyski i optymalizować koszty, bo wspólna przestrzeń, personel i zaplecze operacyjne pozwalają na bardziej efektywne zarządzanie zasobami.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA SUSHI KUSHI, RAMENSHOP, KISS KIM CHI
Lokale z kuchnią japońską i koreańską.
- 24 lokale Sushi Kushi, 18 Ramenshop, pierwszy lokal Kiss Kim Chi planowany na styczeń 2025 rok.
- opłata za przystąpienie do sieci – 30 tys. zł netto
- bieżąca opłata franczyzowa – 5,5 proc. netto miesięcznie, liczone od obrotu brutto
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

