Stabilny popyt

Andrzej Pelc-Gonera, CEO Sushi Kushi, Ramenshop i Kiss Kim Chi
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Z jakim nastawieniem branża gastronomiczna wchodzi w nowy rok?

Branża mierzy się z rosnącymi cenami produktów spożywczych, energii i wynagrodzeń. Wpływa to na marże i zmusza restauratorów do większej efektywności operacyjnej. Po okresie ograniczeń pandemicznych wiele restauracji wróciło do pełnej działalności, choć część lokali nie przetrwała kryzysu. Nowe otwarcia są bardziej ostrożne i przemyślane, a przede wszystkim nie lekceważą wagi zamówień realizowanych w dostawach do klienta. A klienci są coraz bardziej świadomi jakości jedzenia i różnorodności oferty. Popularność zdobywają kuchnie azjatyckie, wegańskie i lokalne produkty, a restauracje oparte na kreatywnych zespołach kucharzy świętują duże sukcesy. Klienci szukają szybkiej, ale wysokiej jakości obsługi, co sprzyja konceptom takim jak ramen bary czy Kiss Kim Chi, naszemu nowemu konceptowi z kuchnią koreańską.

Czy teraz jest dobry moment na otwieranie biznesu gastronomicznego?

Popyt na gastronomię, szczególnie w miastach, jest stabilny, a w niektórych segmentach rośnie. Teraz może być dobry moment na otwarcie biznesu w gastronomii, pod warunkiem, że wybierze się odpowiedni segment rynku, lokalizację oraz przemyślaną strategię. Rozważenie franczyzy, zwłaszcza w stabilnych i rozwijających się konceptach, może znacząco zwiększyć szanse powodzenia.

Jaki był miniony rok dla waszych sieci?

To był czas intensywnej pracy i wyzwań, które przyniosły wiele cennych doświadczeń. Dużo energii włożyliśmy w powstanie naszego nowego konceptu Kiss Kim Chi, który już w styczniu będzie miało swoją premierę w Kaliszu oraz w zakład produkcyjny, który powstał wraz z premierą konceptu Ramenshop i od początku buduje niezależność dostaw półproduktów dla naszej sieci oraz makaronu ramen, wytwarzanego według naszej własnej receptury. Miniony rok był również ważny dla umacniania relacji z naszymi franczyzobiorcami. Wspieraliśmy ich w procesie otwierania nowych punktów oraz rozwijania istniejących lokalizacji. Tak jak cała branża gastronomiczna, mierzyliśmy się z wyzwaniami związanymi z inflacją, wzrostem cen surowców i energii. Dzięki optymalizacji procesów, szczególnie dbałość o utrzymanie optymalnych foodcostów, udało nam się zminimalizować wpływ tych czynników na nasze ceny i jakość usług. Rozwijaliśmy systemy zamówień online oraz współpracę z platformami dostaw, co znacząco zwiększyło nasz zasięg, szczególnie w mniejszych miastach. Wprowadziliśmy programy lojalnościowe i nowe kanały komunikacji z klientami, co pozwoliło na budowanie silniejszych relacji z naszą bazą konsumentów.

Jakie macie plany rozwojowe na 2025 rok?

Rok 2025 zapowiada się jako ekscytujący czas dla naszej sieci, ponieważ – jak wspomniałem –- wprowadzamy na rynek nowy koncept kulinarny – Kiss Kim Chi. W pierwszym roku planujemy otwarcie sześciu lokali, które będą odzwierciedleniem naszej pasji do różnorodności – od nowoczesnych przestrzeni fast casual, idealnych na szybkie, ale wyjątkowe posiłki, po eleganckie restauracje z rozbudowaną strefą barową. Kładziemy również nacisk na rozwój punktów sushi, opartych wyłącznie na formie sprzedaży sushi w formule take away i delivery.

Macie już trzy marki: Sushi Kushi, Ramenshop oraz Kiss Kim Chi. Czy można je otwierać samodzielnie, czy raczej rekomendujecie model ich łączenia?

Nasze marki można otwierać zarówno samodzielnie, jak i w modelu łączonym, a wybór zależy od kilku czynników, takich jak lokalizacja, dostępna przestrzeń czy profil lokalnego rynku. Wybór jednej marki pozwala skoncentrować się na jednej ofercie i precyzyjne dostosować lokal do jej charakteru. To rozwiązanie jest idealne dla lokalizacji, w których klienci preferują konkretny koncept kulinarny, np. w centrach miast, gdzie kuchnia japońska lub koreańska cieszy się dużą popularnością. Ale też w miejscach o ograniczonej przestrzeni, gdzie ważna jest specjalizacja i prostota operacyjna. Z kolei połączenie kilku naszych marek w jednym lokalu to strategia, która może zwiększyć atrakcyjność oferty i zróżnicować bazę klientów. Dzięki temu właściciele mogą maksymalizować zyski i optymalizować koszty, bo wspólna przestrzeń, personel i zaplecze operacyjne pozwalają na bardziej efektywne zarządzanie zasobami.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA SUSHI KUSHI, RAMENSHOP, KISS KIM CHI

Lokale z kuchnią japońską i koreańską.

  • 24 lokale Sushi Kushi, 18 Ramenshop, pierwszy lokal Kiss Kim Chi planowany na styczeń 2025 rok.
  • opłata za przystąpienie do sieci – 30 tys. netto
  • bieżąca opłata franczyzowa – 5,5 proc. netto miesięcznie, liczone od obrotu brutto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €