Koncepty do wyboru
Maxipizza szuka franczyzobiorców już w średniej wielkości miastach. Oprócz sieci pizzerii rozwija też drugi, oryginalny koncept.
Wywodząca się z Kielc marka Maxipizza ma sieć liczącą aktualnie 12 lokali. W 2024 roku koncept otworzył jeden lokal, w Łodzi.
– W tym roku planujemy otwarcie co najmniej jednej nowej restauracji – informuje Karol Molenda, specjalista ds. rozwoju franczyzy Maxipizza.
Zarobić na pizzy
Najlepszym rynkiem do prowadzenia lokalu Maxipizza są miejscowości liczące powyżej 80 tys. mieszkańców. Franczyzodawca najchętniej otwiera duże restauracje, z salą konsumpcyjną dla gości, oferujące przy tym także dostawę zamówień do domów i biur. Potrzebny jest więc spory lokal. Idealny powinien mieć powyżej 200 mkw. powierzchni i dostęp do dużej liczby miejsc parkingowych, zarówno dla gości, jak i dla kierowców dostarczających zamówienia.
Wysokość inwestycji jest ściśle uzależniona od wielkości lokalu oraz jego stanu wyjściowego.
– Zwykle należy się liczyć z inwestycją zaczynającą się od kwoty 200 tys. zł netto – mówi Karol Molenda.
Centrala partycypuje w kosztach przygotowania lokalu, zapewniając część wyposażenia zaplecza. - Franczyzobiorcom gwarantujemy również szkolenia. Mogą również liczyć na wsparcie całego naszego zespołu, w trakcie przygotowań do otwarcia i podczas całego trwania umowy franczyzowej – podkreśla Karol Molenda.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 10 tys. zł netto, natomiast opłaty miesięczne wynoszą od 2,5 proc. od obrotu miesięcznego, wygenerowanego przez restaurację.
Maxipizza nie wymaga od kandydatów żadnego doświadczenia w gastronomii – potrzebną wiedzę mają im zapewnić kompleksowe szkolenia przygotowawcze.
– Natomiast franczyzobiorca musi być nastawiony na duże zaangażowanie w biznes, szczególnie na początkowym etapie prowadzenia restauracji – dodaje Karol Molenda. – Oczywiście dopuszczamy możliwość zatrudnienia doświadczonych managerów, którzy zajmą się prowadzeniem biznesu.
Jak informuje centrala, zwykle restauracje Maxipizza zaczynają pokrywać koszty stałe po około pół roku od otwarcia, natomiast na zwrot kosztów inwestycji zazwyczaj można liczyć po 24 miesiącach od otwarcia.
– Nie jest to jednak regułą i w dużej mierze zależy od specyfiki lokalnych rynków i zaangażowania właściciela – zaznacza Karol Molenda.
Browar i restauracja w jednym
Firma Maxipizza rozwija też drugi koncept - Browar Korona by Maxipizza, czyli browar restauracyjny.
– Koncept powstał w odpowiedzi na stale rosnące zainteresowanie ofertą piw rzemieślniczych – wyjaśnia Karol Molenda. – Postanowiliśmy połączyć produkcję piwa z ekskluzywną restauracją i naszą marką Maxipizza w jeden koncept.
Jeśli chodzi o ofertę gastronomiczną, lokal Browar Korona proponuje szerokie menu – od popularnej pizzy do sezonowanych steków za kilkaset złotych. Drugą nogą tego biznesu jest produkcja na miejscu w restauracji rzemieślniczych piw, które są serwowane gościom.
Zdaniem franczyzodawcy, ten koncept biznesowy najlepiej sprawdzi się w dużych miastach, powyżej 100 tys. mieszkańców, w których nie ma jeszcze lokalnego browaru restauracyjnego. Potrzebny jest lokal o powierzchni powyżej 400 mkw. z parkingiem i miejscem na duży letni ogródek. Kwota inwestycji jest spora, bo niezbędna jest adaptacja zaplecza zarówno pod produkcję piwa, jak i produkcję dań serwowanych w restauracji. Dodatkowo należy zaaranżować część przeznaczoną dla gości restauracji. Minimalnie trzeba na to przeznaczyć 3,5 mln zł.
WIZYTÓWKA MARKI MAXIPIZZA
Sieć pizzerii. Oprócz tego firma rozwija też markę Browar Korona by Maxipizza, czyli restauracje połączone z browarem rzemieślniczym.
- 12 lokali
- inwestycja od 200 tys. zł
- jednorazowa opłata wstępna 10 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

