Żabka kontynuuje ambitny rozwój

Posiłek z Żabki
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wsparciem dla nowych franczyzobiorców jest m.in. program „Bezpieczny start”, bezpłatne szkolenia wdrożeniowe oraz nowoczesne aplikacje umożliwiające zdalne zarzadzanie sklepem. Natomiast motorem rozwoju wszystkich sklepów jest silny rozwój oferty gastronomicznej oraz usług odpowiadających na potrzeby klientów, którzy chcą realizować swoje potrzeby w jednym miejscu, blisko swojego miejsca zamieszkania lub pracy

Program „Bezpieczny Start”, skierowany jest do osób, które dopiero zaczynają zawodową przygodę. Inicjatywa ma na celu pomóc im w zdobywaniu umiejętności biznesowych oraz związanych z pracą.

– Ludzi przed podejmowaniem aktywności biznesowej często hamuje brak doświadczenia, co obniża wiarę w swoje możliwości. Chcemy im pomóc oferując bezpieczny start, mający na celu przygotowanie do sprawnego i świadomego wejścia w świat przedsiębiorczości – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Inicjatywa pozwala poznać mechanizmy zarządzania firmą oraz poczuć odpowiedzialność za biznes i pracowników, ale bez obciążających konsekwencji. – Program daje szansę do uczenia w praktyce, a także umożliwia nieszablonowe myślenie z korzyścią dla całej sieci. Możemy za sprawą uczestników programu świeżym okiem spojrzeć na różne kwestie związane z funkcjonowaniem naszych punktów – podkreśla Przemysław Kijewski.

Natomiast dla nich samych to okazja, by poznać zasady franczyzy od strony praktycznej, na której opiera się funkcjonowanie sklepu Żabka oraz szansa na zdobycie umiejętności działania w realnych warunkach rynkowych. 

W ramach programu kandydaci na franczyzobiorców Żabki pracują za kasą, obsługują klientów, zarządzają personelem, przyjmują dostawy produktów oraz uczą się całego systemu, na którym oparte są wszystkie narzędzia niezbędne do prowadzenia sklepu. Otrzymują wiedzę na temat franczyzy, marketingu oraz finansów. Mają wsparcie doświadczonych ekspertów, którzy pomagają im zrozumieć zasady prowadzenia biznesu. Zdobyte doświadczenie może być kluczowym atutem w przyszłej karierze i ułatwić start w świecie przedsiębiorczości. 

Uczestnicy programu mają do wyboru dwa warianty czasu trwania programu: od dwóch do czterech tygodni. Adepci poznają realia pracy franczyzobiorcy, dzięki czemu są lepiej przygotowani do podjęcia współpracy z siecią. Kandydaci zatrudnieni są w sklepie trenera, co pozwala im na dogłębne zrozumienie procesów franczyzowych. Dodatkowym wsparciem dla przyszłych przedsiębiorców jest ich indywidualny opiekun, czyli partner ds. szkoleń.

Nowe produkty i usługi w Żabce

Żabka wraz z rozwojem sieci konsekwentnie poszerza ofertę produktów i usług dostępnych w sklepach. Od jakiegoś czasu w Żabce można nie tylko zrobić zakupy, opłacić rachunki, nadać lub odebrać przesyłkę, czy wypłacić gotówkę, ale też zjeść ciepły posiłek. Hot dog to już standard, ale od niedawna Żabka serwuje nuggetsy z kurczaka, churrosy, frytki i zapiekanki. Nowym produktem w menu jest obecnie pizza.

Dagmara Zabojść, franczyzobiorczyni Żabki, przyznaje, że dużą część obrotów generuje obecnie oferta gastronomiczna „Prosto z pieca”. – Ciepłe dania Żabki cieszą się dużą popularnością. A oprócz dań ciepłych dobrze sprzedają się też sałatki, kanapki i kawa – wylicza. 

Wszystkie produkty kulinarne z oferty „Prosto z pieca”, zanim trafią do powszechnej sprzedaży, testowane są w centrali. Firma współpracuje z certyfikowanymi producentami, którzy trzymają się wysokich standardów jakości, utrzymując jednocześnie dużą wydajność i tempo produkcji. Jest to ważne ze względu na częstotliwość dostaw produktów do sklepów.  

Tysiąc sklepów rocznie

Obecnie pod marką Żabka funkcjonuje 11 tys. sklepów. Sieć średnio każdego roku otwiera ok. 1 tys. placówek i zamierza utrzymać to tempo rozwoju w najbliższych latach. Koncept wymaga niewielkiego wkładu własnego na start – ok. 5 tys. zł. Kwota pokrywa wydatki związane z uruchomieniem kasy fiskalnej oraz nabyciem niezbędnych koncesji. Franczyzodawca zapewnia przystosowany i w pełni wyposażony sklep w sprawdzonej lokalizacji wraz z początkowym zatowarowaniem. Przed przystąpieniem do sieci franczyzobiorca musi przejść kompleksowe, ale darmowe szkolenie, które kończy się egzaminem. Obejmuje ono część praktyczną i teoretyczną, jak np. HR, sprzedaż i finanse. 

Franczyzobiorcy korzystają z szeregu nowoczesnych narzędzi technologicznych (np. pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, aplikacja Cyberstore, tablet, kolektor danych), ułatwiających im zarządzanie sklepem i wykonywanie codziennych czynności dotyczących zamówień, a także wsparcia IT czy serwisowego. Żabka stale rozwija nowe formaty, by odpowiadać na potrzeby klientów, np. Żabka Nano czy Żabka Drive. 

Sklepy Żabka otwierane są coraz częściej w małych miastach i na terenach wiejskich. Firma wspiera swoich franczyzobiorców z mniejszych ośrodków programami takimi jak „Auto na start”, który skierowany jest do przedsiębiorców rozwijających swoje sklepy w miejscowościach do 60 tys. mieszkańców i zamieszkujących na co dzień w innych lokalizacjach, co może stwarzać wyzwania logistyczne.   

 

WIZYTÓWKA SKLEPÓW ŻABKA

Żabka to jedna z największych sieci sklepów convenience w Polsce, oferująca szybkie zakupy na co dzień. Powstała w 1998 roku, a jej pierwszy sklep otwarto w Poznaniu. Dzięki modelowi franczyzowemu, Żabka szybko się rozwija, mając już ponad 11 tysięcy placówek w całym kraju. Sklepy tej sieci charakteryzują się dogodną lokalizacją, bogatą ofertą produktów spożywczych i usług, takich jak płatności rachunków czy odbiór przesyłek. Żabka stawia także na innowacje, wprowadzając koncepty samoobsługowe i nowoczesne aplikacje dla klientów.

  • liczba sklepów franczyzowych: 11 tys. 
  • kwota inwestycji: 5 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €