Żabka kontynuuje ambitny rozwój
Żabka zakończyła 2024 rok otwarciem 11000. sklepu. W tym roku sieć zamierza uruchomić kolejnych tysiąc placówek.
Wsparciem dla nowych franczyzobiorców jest m.in. program „Bezpieczny start”, bezpłatne szkolenia wdrożeniowe oraz nowoczesne aplikacje umożliwiające zdalne zarzadzanie sklepem. Natomiast motorem rozwoju wszystkich sklepów jest silny rozwój oferty gastronomicznej oraz usług odpowiadających na potrzeby klientów, którzy chcą realizować swoje potrzeby w jednym miejscu, blisko swojego miejsca zamieszkania lub pracy
Program „Bezpieczny Start”, skierowany jest do osób, które dopiero zaczynają zawodową przygodę. Inicjatywa ma na celu pomóc im w zdobywaniu umiejętności biznesowych oraz związanych z pracą.
– Ludzi przed podejmowaniem aktywności biznesowej często hamuje brak doświadczenia, co obniża wiarę w swoje możliwości. Chcemy im pomóc oferując bezpieczny start, mający na celu przygotowanie do sprawnego i świadomego wejścia w świat przedsiębiorczości – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
Inicjatywa pozwala poznać mechanizmy zarządzania firmą oraz poczuć odpowiedzialność za biznes i pracowników, ale bez obciążających konsekwencji. – Program daje szansę do uczenia w praktyce, a także umożliwia nieszablonowe myślenie z korzyścią dla całej sieci. Możemy za sprawą uczestników programu świeżym okiem spojrzeć na różne kwestie związane z funkcjonowaniem naszych punktów – podkreśla Przemysław Kijewski.
Natomiast dla nich samych to okazja, by poznać zasady franczyzy od strony praktycznej, na której opiera się funkcjonowanie sklepu Żabka oraz szansa na zdobycie umiejętności działania w realnych warunkach rynkowych.
W ramach programu kandydaci na franczyzobiorców Żabki pracują za kasą, obsługują klientów, zarządzają personelem, przyjmują dostawy produktów oraz uczą się całego systemu, na którym oparte są wszystkie narzędzia niezbędne do prowadzenia sklepu. Otrzymują wiedzę na temat franczyzy, marketingu oraz finansów. Mają wsparcie doświadczonych ekspertów, którzy pomagają im zrozumieć zasady prowadzenia biznesu. Zdobyte doświadczenie może być kluczowym atutem w przyszłej karierze i ułatwić start w świecie przedsiębiorczości.
Uczestnicy programu mają do wyboru dwa warianty czasu trwania programu: od dwóch do czterech tygodni. Adepci poznają realia pracy franczyzobiorcy, dzięki czemu są lepiej przygotowani do podjęcia współpracy z siecią. Kandydaci zatrudnieni są w sklepie trenera, co pozwala im na dogłębne zrozumienie procesów franczyzowych. Dodatkowym wsparciem dla przyszłych przedsiębiorców jest ich indywidualny opiekun, czyli partner ds. szkoleń.
Nowe produkty i usługi w Żabce
Żabka wraz z rozwojem sieci konsekwentnie poszerza ofertę produktów i usług dostępnych w sklepach. Od jakiegoś czasu w Żabce można nie tylko zrobić zakupy, opłacić rachunki, nadać lub odebrać przesyłkę, czy wypłacić gotówkę, ale też zjeść ciepły posiłek. Hot dog to już standard, ale od niedawna Żabka serwuje nuggetsy z kurczaka, churrosy, frytki i zapiekanki. Nowym produktem w menu jest obecnie pizza.
Dagmara Zabojść, franczyzobiorczyni Żabki, przyznaje, że dużą część obrotów generuje obecnie oferta gastronomiczna „Prosto z pieca”. – Ciepłe dania Żabki cieszą się dużą popularnością. A oprócz dań ciepłych dobrze sprzedają się też sałatki, kanapki i kawa – wylicza.
Wszystkie produkty kulinarne z oferty „Prosto z pieca”, zanim trafią do powszechnej sprzedaży, testowane są w centrali. Firma współpracuje z certyfikowanymi producentami, którzy trzymają się wysokich standardów jakości, utrzymując jednocześnie dużą wydajność i tempo produkcji. Jest to ważne ze względu na częstotliwość dostaw produktów do sklepów.
Tysiąc sklepów rocznie
Obecnie pod marką Żabka funkcjonuje 11 tys. sklepów. Sieć średnio każdego roku otwiera ok. 1 tys. placówek i zamierza utrzymać to tempo rozwoju w najbliższych latach. Koncept wymaga niewielkiego wkładu własnego na start – ok. 5 tys. zł. Kwota pokrywa wydatki związane z uruchomieniem kasy fiskalnej oraz nabyciem niezbędnych koncesji. Franczyzodawca zapewnia przystosowany i w pełni wyposażony sklep w sprawdzonej lokalizacji wraz z początkowym zatowarowaniem. Przed przystąpieniem do sieci franczyzobiorca musi przejść kompleksowe, ale darmowe szkolenie, które kończy się egzaminem. Obejmuje ono część praktyczną i teoretyczną, jak np. HR, sprzedaż i finanse.
Franczyzobiorcy korzystają z szeregu nowoczesnych narzędzi technologicznych (np. pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, aplikacja Cyberstore, tablet, kolektor danych), ułatwiających im zarządzanie sklepem i wykonywanie codziennych czynności dotyczących zamówień, a także wsparcia IT czy serwisowego. Żabka stale rozwija nowe formaty, by odpowiadać na potrzeby klientów, np. Żabka Nano czy Żabka Drive.
Sklepy Żabka otwierane są coraz częściej w małych miastach i na terenach wiejskich. Firma wspiera swoich franczyzobiorców z mniejszych ośrodków programami takimi jak „Auto na start”, który skierowany jest do przedsiębiorców rozwijających swoje sklepy w miejscowościach do 60 tys. mieszkańców i zamieszkujących na co dzień w innych lokalizacjach, co może stwarzać wyzwania logistyczne.
WIZYTÓWKA SKLEPÓW ŻABKA
Żabka to jedna z największych sieci sklepów convenience w Polsce, oferująca szybkie zakupy na co dzień. Powstała w 1998 roku, a jej pierwszy sklep otwarto w Poznaniu. Dzięki modelowi franczyzowemu, Żabka szybko się rozwija, mając już ponad 11 tysięcy placówek w całym kraju. Sklepy tej sieci charakteryzują się dogodną lokalizacją, bogatą ofertą produktów spożywczych i usług, takich jak płatności rachunków czy odbiór przesyłek. Żabka stawia także na innowacje, wprowadzając koncepty samoobsługowe i nowoczesne aplikacje dla klientów.
- liczba sklepów franczyzowych: 11 tys.
- kwota inwestycji: 5 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


