Sweet Gallery poszerza zasięgi
Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Sweet Gallery rozpoczyna 2025 rok z liczbą 400 punktów Bafra Kebab, natomiast zasięg wszystkich marek, należących do firmy, czyli Lodolandii & Kołacz na Okrągło, SiGelato wynosi ok. 1 tys. punktów.
W tej chwili pod względem tempa rozwoju, prym wiedzie Bafra Kebab, która notuje sprzedaż kebabów na poziomie jednego miliona sztuk w miesiącu, co daje jednego kebaba na sekundę.
– Nasza sieć to nowoczesne, w pełni wyposażone mobilne przyczepy. Dysponujemy flotą gotowych, nowych przyczep, stale powiększaną adekwatnie do rosnącej liczby nowych umów. Dbamy, żeby biznes zarabiał na siebie od pierwszego dnia sprzedaży. Stąd franczyzobiorcy otrzymują od nas kompleksowy model biznesowy z gotowym pod klucz punktem, dostarczanym przez nas do wybranej lokalizacji – mówi Marcin Olesiak, członek zarządu Sweet Gallery.
Podobnie do Bafra Kebab funkcjonuje Lodolandia & Kołacz na Okragło i SiGelato, które tak samo działają w segmencie street food w formacie mobilnym. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom odpadają koszty remontu i adaptacji punktu do standardów sieci, jak to jest w przypadku lokali stacjonarnych. Cały biznes zamknięty jest w przyczepie gastronomicznej, która pełni funkcję sprzedażową, kuchni do przygotowywania zamówień, magazynu do przechowywania towaru oraz marketingową, która swoim nowoczesnym designem przyciąga klientów. Przyczepa jest ergonomiczna i przestronna, dzięki czemu mogą jednocześnie pracować w niej co najmniej dwie osoby. W przypadku Bafra Kebab zawiera także przestrzeń do przechowywania mięsa. Nie trzeba więc dodatkowej powierzchni magazynowej.
Mobilność przyczepy sprawia, że w razie potrzeby można ją swobodnie przestawić w inne miejsce, np. w razie remontu drogi lub innych okoliczności, które mogą wpłynąć na natężenie ruchu. Elastyczność biznesu potwierdza rozwiązanie zastosowane w modelu Lodolandia & Kołacz na Okrągło. Kiedyś biznes sezonowy, obecnie działa cały rok. Umożliwia to rebranding punktów w środku i na zewnątrz punktu, który trwa dosłownie 2-3 godziny. Wymieniana jest zewnętrzna elewacja punktu, wyposażenie (urządzenie do produkcji lodów zastępowane jest maszyną do wypieku kołaczy) oraz menu. W jesienno-zimowej ofercie jest konceptu Kołacz na Okrągło serwowanych jest kilkadziesiąt rodzajów kołaczy, hiszpańskie churrosy, pączki i kawa Costa Coffee. Natomiast wiosną i jesienią w punkcie można kupić lody świderki, gofry, granita, funky buble tea, zimne desery i napoje.
Lodziarnie we franczyzie
W punktach SiGelato sprzedawane są lody rzemieślnicze, inspirowane sycylijską tradycją produkcji lodów.
– Oferujemy lody stworzone według receptury, opracowanej wspólnie z sycylijskimi mistrzami sztuki lodowej. Korzystamy z naturalnych składników, a owoce i pistacje sprowadzamy prosto z włoskiej wyspy od tamtejszych rolników – mówi Marcin Olesiak.
Głównym kierunkiem rozwoju wszystkich sieci są średnie i małe miejscowości już od 3 tys. mieszkańców, gdzie wciąż istnieje deficyt usług gastronomicznych. Poziom sprzedaży w małych miastach najczęściej dorównuje poziomowi sprzedaży w punktach zlokalizowanych w dużych miastach. W małych miastach nasze punkty to nie tylko miejsce, gdzie można zjeść, ale przede wszystkim spotkać znajomych i miło spędzić czas.
– O ile w dużych miastach można spróbować kuchni z różnych stron świata, o tyle w małych miejscowościach wybór jest mocno ograniczony lub wręcz niemożliwy ze względu na brak ofert. Natomiast kebab, nie dość, że jest w Polsce bardzo popularny, to także niedrogi. Klient otrzymuje dużą porcję mięsa z warzywami w tortilli, czyli pełnowartościowy posiłek w przystępnej cenie. Ponadto street food przyciąga młodych ludzi, którzy chcą wyjść z domu i spędzić swobodnie czas w plenerze z przyjaciółmi – mówi Marcin Olesiak.
By mieć wiedzę o rynku, Sweet Gallery posiada 90 punktów własnych w całej Polsce. Dzięki temu, jak twierdzi franczyzodawca, firma jest blisko klienta, zna jego oczekiwania i wie w jakim kierunku podążać, żeby sprostać jego potrzebom.
W dużych i średnich miastach wszystkie punkty zlokalizowane są przede wszystkim w pobliżu centrów i galerii handlowych, retail parków oraz w parkach czy skwerach. Natomiast w małych miastach są to popularne miejsca koncentrujące lokalną społeczność. Kluczem w doborze lokalizacji są miejsca z dużym potencjałem zakupowym i ruchem. Firma zatrudnia specjalistów, komercjalizatorów, którzy w całej Polsce wyszukują najlepsze lokalizacje pod punkty.
Sweet Gallery zajmuje się także kwestiami formalnymi związanymi z najmem powierzchni handlowej. Firma m.in. negocjuje ceny najmu i dopilnowuje formalności związanych z najmem danego miejsca.
Wyposażeni w wiedzę
Są trzy możliwości dołączenia do sieci. Franczyzobiorca może kupić przyczepę, wyleasingować ją lub wynająć. Natomiast w przypadku wynajmu przyczepy, firma całkowicie bierze na siebie koszt inwestycji w punkt sprzedaży. Sweet Gallery przekazuje mu gotowy punkt sprzedaży z pełnym wyposażeniem. Z najmu korzystają najczęściej osoby z mniejszych miejscowości, co pozwala im zwiększać dochody.
– Dla przykładu średnie wynagrodzenie w Polsce wynosi obecnie ok. 5,5 tys. zł netto, a w mniejszych miastach nawet mniej. Natomiast nasze punkty generują w miesiącu 15 tys. zł zysku albo i więcej jak np. 50 tys. zł. To znaczna różnica dla kogoś, kto wcześniej otrzymywał przeciętną lub minimalną pensję – mówi Marcin Olesiak.
Sweet Gallery wyposaża franczyzobiorcę w wiedzę i narzędzia do prowadzenia działalności. Firma przez cały okres trwania umowy franczyzowej wspiera partnera w codziennych czynnościach. Franczyzobiorcy nie muszą więc mieć doświadczenia w gastronomii. Każdy zostaje przeszkolony według standardów sieci. Szkolenia podzielone są na dwa bloki. Pierwsza część, która trwa pięć dni, obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego prowadzenia punktu, czyli umiejętności przygotowania wszystkich pozycji menu. Jest to wiedza, którą franczyzobiorcy przekazują swoim pracownikom. Ponadto licencjobiorca podczas szkolenia praktycznego poznaje zasady obsługi klienta, co odbywa się w realnie działającym punkcie sprzedaży. Drugi blok szkoleniowy trwa dzień i obejmuje teoretyczne aspekty prowadzenia punktu sprzedaży. Dotyczy wiedzy na temat biznesu w szerokim aspekcie, czyli pełnej jego organizacji, łącznie z kosztami i finansami, układaniem planu pracy pracowników i nadzorowaniem wydajności pracy w stosunku do natężenia ruchu w punkcie. Pracownicy dodatkowo korzystają z platformy szkoleniowej, która zwiera kilkugodzinne szkolenie złożone z filmów prezentujących zasady obsługi klienta oraz przygotowywanie oferowanych produktów. Na koniec szkolenia jest egzamin, po którym pracownik otrzymuje certyfikat. Każdy franczyzobiorca otrzymuje podręcznik operacyjny, gdzie krok po kroku opisany jest model franczyzowy i zasady prowadzenia punktu sprzedaży.
W przypadku sieci Bafra Kebab, w ramach wsparcia franczyzowego, Sweet Gallery gwarantuje miesięczny zysk na poziomie 10 tys. zł. W razie, gdy franczyzobiorca nie osiągnie tej kwoty, różnicę pokrywa franczyzodawca. Ponadto firma oferuje kredyt kupiecki z terminem płatności do 30 dni od daty uruchomienia punktu. Dzięki temu franczyzobiorca może zapłacić za towar pieniędzmi z pierwszego utargu.
Franczyzobiorcy mają także swoich opiekunów biznesowych, z którymi są w stałym kontakcie telefonicznym oraz bezpośrednim i do których mogą zwrócić się z każdym pytaniem. Normą są spotkania w punkcie co najmniej raz na miesiąc, kiedy to omawiane są bieżące aspekty związane z funkcjonowaniem danego punktu.
Firma zapewnia także pełną obsługę serwisową, a wszelkie usterki eliminowane są w ciągu 48 godzin. Franczyzobiorca może liczyć także na wsparcie marketingowe. Sweet Gallery stale prowadzi akcje reklamowe lokalne i ogólnopolskie dla całej sieci, co służy promocji również poszczególnych punktów. – Budowanie pozytywnego wizerunku to nasz nadrzędny cel. Nasi franczyzobiorcy otrzymują od nas gotowe materiały graficzne do mediów społecznościowych i promocji punktów. Można je pobrać z dostępnego wewnętrznie serwera i wykorzystać w mediach społecznościowych do indywidualnych celów – zapewnia Marcin Olesiak.
W bieżącym roku Sweet Gallery planuje otworzyć 450 nowych punktów w Polsce. Firma kontynuuje także rozwój w Rumunii, gdzie obecnie działa 57 punktów pod markę Ice and Roll & Cake and Roll. W tym roku sieć powiększy się o kilkadziesiąt nowych przyczep. – Pracujemy też nad nowym konceptem, którego premiera będzie również w 2025 roku – mówi Marcin Olesiak.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

