Licencja na salon optyczny

Bez opłaty wstępnej
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć salonów optycznych Kodano Optyk w ubiegłym roku otworzyła 25 nowych placówek, dzięki czemu teraz ma ich w sumie 112. Na licencji franczyzowej działa 37 z nich. Od kilkunastu miesięcy marka mocno stawia na franczyzę i to się nie zmieni.

– W perspektywie czterech, pięciu lat, zamierzamy mieć około 200-250 salonów Kodano Optyk. W ramach naszej strategii rozwoju proporcja otwierania salonów będzie kształtowała się na poziomie 70-75 procent salony franczyzowe, 25-30 procent salony własne – zapowiada Konrad Kuska, manager ds. franczyzy Kodano Optyk.

Doświadczenie niekonieczne

U kandydatów na franczyzobiorców ani wykształcenie ani doświadczenie w branży optycznej nie jest wymagane. Liczą się umiejętności sprzedażowe i zarządcze.

– Idealnym rozwiązaniem jest jeśli franczyzobiorca osobiście zaangażowany jest w życie swojego salonu, natomiast dopuszczamy aby nasi partnerzy byli inwestorami – wyjaśnia Konrad Kuska. – Jednak warunkiem wtedy jest przejście odpowiedniego szkolenia i poznanie branży optycznej oraz wyznaczenie kierownika, który będzie zarządzał salonem.

Franczyzodawca dodaje, że pracownikiem w salonie również może być każdy, kto chce się uczyć i ma predyspozycje na dobrego sprzedawcę. Potrzebną wiedzą specjalistyczną zdobędzie na szkoleniach, tam nauczy się też technik sprzedażowych.

Salony Kodano Optyk działają aktualnie w miastach, powyżej 15 tys. mieszkańców, ale zdecydowana większość znajduje się w miastach powyżej 100 tys. Tylko w Warszawie i Krakowie salonów jest łącznie 25. Franczyzobiorca może otrzymać wyłączność terytorialną, jednak tylko na mniejsze miasta, po dokładnej analizie rynku. Marka szuka partnerów w całej Polsce.

– Mamy sporą bazę sprawdzonych lokalizacji i możliwości weryfikacji lokali w całej Polsce – zapewnia Konrad Kuska.

Minimalna powierzchnia potrzebna na salon to około 40 mkw. Powinien pomieścić ekspozycję oprawek okularowych, okularów przeciwsłonecznych i oprawek dla najmłodszych „Kodano Kids” oraz gabinet badań. Średnia kwota potrzebna na inwestycję to ok. 250 tys. zł netto. Zawiera się w niej: sprzęt do badań, meble, pełne wyposażenie salonu, elementy marketingowe, pierwsze zatowarowanie oraz remont. Większość wydatków może podlegać leasingowi, w uzyskaniu którego pomaga centrala.

– Ostateczna wysokość inwestycji zależy od lokalizacji salonu, jego stanu wyjściowego, poziomu zatowarowania – podkreśla Konrad Kuska. – Jako franczyzodawca staramy się maksymalnie zoptymalizować koszty dla naszych partnerów.

Wsparcie od centrali

Kodano Optyk nie pobiera opłaty za przystąpienie do sieci. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 800 zł. Wsparcie dla franczyzobiorców zaczyna się już od doradztwa w ocenie potencjału wybranej lokalizacji oraz wynegocjowania korzystnych warunków najmu.

– Następnie salon zaprojektujemy i wyposażymy zgodnie z aranżacją obowiązującą w naszej sieci – wylicza Konrad Kuska. – Lokal zatowarujemy w najlepszych cenach, które mogliśmy wynegocjować dzięki bardzo dużej skali marki Kodano. Takie ceny są nieosiągalne dla mniejszych sieci optycznych. Oferujemy również pełen pakiet szkoleń, które są przeprowadzane przez wykwalifikowanych specjalistów. Zapewniamy najnowocześniejszą szlifiernię centralną oraz najnowocześniejsze w Polsce laboratorium produkujące soczewki okularowe. Dzielimy się również najnowocześniejszą technologią jeśli chodzi o sprzęt do badań. Ostatni rok pracowaliśmy nad własnym automatycznym sprzętem do badań, do którego sami stworzyliśmy oprogramowanie. Obecnie jest to jeden z najbardziej niezawodnych i dopracowanych sprzętów na polskim rynku.

W trakcie prowadzenia biznesu partnerzy mogą liczyć na pomoc dwóch opiekunów: operacyjnego, marketingowego oraz regionalnego kierownika salonów franczyzowych.

Marża dla franczyzobiorcy

Wiele placówek Kodano Optyk osiąga rentowność już od pierwszego miesiąca funkcjonowania. Duży wpływ na to ma organizowane przez sieć wielkie otwarcie salonu franczyzowego i promocja z tym związana.

– Zapewniamy naszym partnerom gwarancję marży ze sprzedaży na poziomie min. 60 proc., co daje obraz tego jak dochodowy jest to biznes – podkreśla Konrad Kuska. – Sprzedawany towar należy do ekskluzywnej branży i co ważne nie może się przeterminować. Po otwarciu salonu bardzo dużo zależy więc od sprzedawców i ich zaangażowania.

Kodano Optyk planuje intensywny rozwój na rynku polskim, ale myśli też o wyjściu za granicę. Już teraz marka prowadzi sprzedaż internetową w Rumunii, Czechach, Słowacji, Węgrzech i Litwie, a chce rozwinąć na zagranicznych rynkach także sprzedaż stacjonarną. Na realizację tego celu pozyskała 40 mln zł od zarządzanego przez Vinci S.A. funduszu Vinci Da Gama.

– Pozyskane środki planujemy przeznaczyć na rozwój sieci salonów stacjonarnych na wybranych rynkach w regionie CEE, a także na rozszerzenie sprzedaży produktów w modelu e-commerce w krajach europejskich – komentuje Mateusz Matula, CEO grupy Kodano.

 

WIZYTÓWKA KODANO OPTYK

Sieć salonów optycznych.

  • liczba placówek: 112
  • kwota inwestycji ok. 250 tys. zł netto
  • miesięczna opłata franczyzowa 800
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €