Otwieramy siłownie z pasywnym dochodem

Marcin Dobrowolski, wiceprezes East Fitness Company i przedstawiciel marki Fit+ w Polsce, Litwie, Łotwie, Estonii, Białorusi i w Ukrainie
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak Pan w skrócie opisze sieć Fit+?

Fit+ to międzynarodowa sieć w pełni zautomatyzowanych i bezobsługowych siłowni oraz biznes franczyzowy z pasywnym dochodem bez konieczności osobistego zaangażowania.

W tej chwili w Polsce funkcjonuje sześć klubów, a sześć się buduje, natomiast w całej Europie jest ich ponad 270. Placówki powstają w najmniejszych miejscowościach od 1 tys. mieszkańców.

Kto może zostać franczyzobiorcą sieci Fit+? 

Franczyzobiorcy Fit+ to najczęściej osoby w wieku od 40 do 60 lat z ustabilizowaną pozycją finansową, które szukają działalności z bezpiecznym zyskiem, ale bez zbyt dużych nakładów pracy i energii. Są to ludzie niemający często nic wspólnego z branżą fitness, chcą zwolnić, zmęczeni tempem życia oraz codzienną presją, nie chcą też mieć pracowników. Nie oznacza to jednak, że firma zamknięta jest na ludzi młodych, którzy dopiero wchodzą w życie zawodowe. Mamy młodego franczyzobiorcę, który ma 26 lat i tak naprawdę dopiero rozpoczyna swoje życie zawodowe. Sprostał jednak naszym wymaganiom finansowym, bo to jest najważniejszy próg, który trzeba przejść, żeby się z nami związać. Biznes prowadzi dopiero od roku i muszę przyznać, że jego klub jest jednym z najlepiej się rozwijających. Radzi sobie na tyle dobrze, że prowadzi z nami rozmowy na temat otwarcia drugiej lokalizacji. Siłownia działa w Większycach, które liczą sobie około 1 tys. mieszkańców.

Ile wynosi więc kwota inwestycji w siłownię Fit+?

Franczyzobiorcą Fit+ może zostać każdy pod warunkiem posiadania kapitału własnego w wysokości co najmniej 200 tys. zł, czym dysponują najczęściej osoby nieco starsze. Stąd taki przedział wiekowy, ale tak jak wcześniej powiedziałem, chętnie nawiązujemy współpracę również z młodymi ludźmi. Nasz franczyzobiorca jest tego dowodem.

Całkowity koszt inwestycji w siłownię Fit+ wynosi 139 tys. euro. Do tego dochodzi zazwyczaj koszt remontu i dostosowania lokalu do standardów siłowni. Natomiast samoobsługowy format siłowni eliminuje koszty pracownicze oraz koszty czynszu, jeśli franczyzobiorca jest właścicielem lokalu.

Jak więc działa siłownia Fit+ skoro nie potrzebuje personelu i gwarantuje dochód bez dużego zaangażowania się?

Siłownie Fit+ podłączone są do systemu informatycznego, który pozwala na zdalne zarządzanie biznesem bez konieczności osobistego doglądania. Funkcjonowanie siłowni Fit+ opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach IT i narzędziach cyfrowych wraz z obrotem bezgotówkowym, niezbędnym w systemie bezobsługowym. Dzięki oferowanym rozwiązaniom, franczyzobiorcy Fit+ w Polsce to bardzo często mieszkańcy oddalonych od siłowni nawet kilkaset kilometrów miejscowości, a jeden z najdalszych mieszka w Wielkiej Brytanii.

Rzeczywiście można zarządzać siłownią w Polsce z Wielkiej Brytanii? Jest to możliwe?

Podstawą działania siłowni jest rozwinięta aplikacja – centrum zarządzania i główne źródło wiedzy o biznesie, m.in. o liczbie członków danej siłowni, wielkości generowanego dochodu czy o konkretnych klubowiczach – czy opłacają karnet, czy są zablokowani lub, czy mają zawieszoną umowę. Fit+ nikogo nie zatrudnia, a do siłowni wchodzi się skanując przy wejściu kod QR znajdujący się w aplikacji. Jeśli cokolwiek się dzieje, franczyzobiorca otrzymuje powiadomienie. Nasz serwis działa 24h/7 i w razie potrzeby bardzo szybko dojeżdża do każdej placówki. Nie zdarzyło się jednak jeszcze, żeby wystąpiła duża awaria, paraliżująca pracę siłowni. Mamy nad wszystkim kontrolę.

A czy z aplikacji korzystają również klienci siłowni?

Tak. Z jej pomocą mogą układać plan treningowy dopasowany do wieku, płci, wagi, wzrostu oraz celu ćwiczeń: schudnięcia, budowy masy ciała czy rzeźby. W aplikacji są również porady żywieniowe, przepisy kulinarne, wyzwania czy trener wirtualny. Aplikacja informuje również o liczbie osób przebywający w danym momencie w siłowni. Dzięki temu można uniknąć tłoku i przyjść w luźniejszym terminie.

Gdzie otwieracie siłownie, w jakich miejscowościach?

Sieć od początku istnienia w Polsce, czyli od 2022 roku celuje w małe miejscowości od 1 tys. mieszkańców, co jest nowością w branży fitness i siłowni zdominowanej przez duże sieci, działające przede wszystkim w dużych miastach.

Czy rzeczywiście w takich miejscowościach łatwo wypełnić siłownię klientami?

O zapotrzebowaniu na siłownie w mniejszych miejscowościach świadczy przykład placówki Fit+ w Większycach (1 tys. mieszkańców), która potrzebowała 65 klubowiczów do progu rentowności, natomiast w dniu otwarcia miała ich już 67, na koniec pierwszego miesiąca 107, a teraz po roku ma ich już ponad 200 i franczyzobiorca myśli o drugiej siłowni. Należy pamiętać, iż nasze siłownie dzięki niskim kosztom stałym będą w stanie się utrzymać tam, gdzie duże tradycyjne siłownie nigdy nie osiągną progu rentowności.

W małych miejscowościach ludzie też chcą ćwiczyć, natomiast brakuje im profesjonalnego zaplecza. Ponadto siłownie łatwiej integrują się tam z lokalną społecznością. Stają się miejscem nie tylko ćwiczeń, ale też miejscem wspólnego spędzania czasu. Co ciekawe, siłownie Fit+ zmieniają także miejscowe zwyczaje, szczególnie młodych ludzi, którzy zamiast na imprezę czy piwo idą na siłownię.

Jak sieć wspiera franczyzobiorców? Co oferujecie w ramach współpracy franczyzowej?

Wspieramy franczyzobiorców w każdym istotnym aspekcie jak m.in. szukanie lokalizacji, negocjowanie cen najmu, pomoc w ustaleniu prac remontowych, wyposażenie siłowni w sprzęt i jego serwis. Dopuszczamy również różne formuły siłowni, by jak najlepiej dopasować się do lokalnych potrzeb.

Kładziemy nacisk na marketing służący pomnażaniu liczby klubowiczów. Ważnym narzędziem są media społecznościowe prezentujące „życie” siłowni i integrację skupionej wokół nich społeczności. Innym elementem są cykliczne dni otwarte, kiedy to można przyjść do siłowni bez zobowiązań finansowych, zapoznać się z siłownią, zobaczyć ją z bliska, czy porozmawiać z franczyzobiorcą. Siłownie dają też możliwość jednorazowego treningu próbnego przed podjęciem decyzji o wykupieniu stałego abonamentu.

Jaka jest powierzchnia siłowni?

Powierzchnia siłowni wynosi od 200 do 300 mkw. Opłaty licencyjne wynoszą 5 proc. od obrotu i 5 zł od każdego członka klubu. Umowa franczyzowa z Fit+ podpisywana jest na trzy lata, potem jest automatycznie przedłużana za zgodą obu stron.

Rozmawiała Magdalena Kurda

 

WIZYTÓWKA FIT+

Siłownie Fit+ to międzynarodowa sieć w pełni zautomatyzowanych i bezobsługowych klubów fitness, które można otwierać nawet w małych miejscowościach – już od 1 tys. mieszkańców. Model biznesowy tej franczyzy opiera się na minimalnym zaangażowaniu, co pozwala na redukcję kosztów operacyjnych i szybki zwrot inwestycji.

  • koszt inwestycji: minimum 200 tys. zł
  • liczba siłowni: 6 w Polsce, ponad 270 w Europie
  • powierzchnia siłowni: 200-300 mkw.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €