Chinkalnia szykuje się do otwarć

Rentowna sieć
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Specjalizująca się w kuchni gruzińskiej marka Chinkalnia ma już lokale w Ukrainie, Litwie, Łotwie, Polsce, a w październiku ubiegłego roku otworzyła restaurację na Cyprze. 

– Nasz tamtejszy franczyzobiorca, lokalny przedsiębiorca, otworzył restaurację w turystycznym mieście Limasol, przy plaży – mówi Piotr Greczanowski, menedżer ds. rozwoju Chinkalni. – Jej start był nawet lepszy niż zakładaliśmy. Chcemy otwierać w tym kraju kolejne lokale, myślimy też o wejściu na następne zagraniczne rynki.

Plany w Polsce

W Polsce Chinkalnia ma 26 restauracji, trwają prace nad rozbudową sieci o kolejne lokale, na razie własne. 

– Dopinamy umowy najmu – informuje Piotr Greczanowski. – Szukamy dobrych lokalizacji, co nie jest łatwe. Chcemy otwierać się w reprezentacyjnych miejscach, o dużym natężeniu ruchu, np. przy głównych deptakach, na starówkach. Wolimy dłużej poczekać na dobrą lokalizację, niż otworzyć się w miejscu, które nie daje pewności powodzenia biznesu. Koszty prowadzenia działalności mocno wzrosły, a dobra lokalizacja przyspiesza osiągnięcie rentowności i dlatego jest taka istotna. Podobnie jak zabezpieczenie finansowe na pierwszy okres prowadzenia restauracji.

Chinkalnia jest oczywiście cały czas otwarta na współpracę z franczyzobiorcami. Koszt inwestycji w restaurację zaczyna się od 250 tys. zł i zależy oczywiście od wielkości i wyjściowego stanu lokalu. Pomieszczenia powinny mieć wielkość od 100 do 180 mkw. Potrzebne jest miejsce na ogródek letni, musi być też możliwość uzyskania koncesji na alkohol. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci zależy od wielkości miasta i zaczyna się od 35 tys. zł. Franczyzodawca doradza w wyborze lokalizacji, podpowiada, gdzie kupić wyposażenie, sprzęt, jakich formalności trzeba dopełnić, aby otworzyć lokal. Na otwarcie przyjeżdża ekipa z centrali, szkoli cały personel, wspiera w pierwszych dniach działalności. Franczyzobiorca może liczyć też na bieżące wsparcie w prowadzeniu biznesu, doradztwo w zakresie marketingu, centrala prowadzi też social media marki.

Jest rentowność

Franczyzodawca zapewnia, że sprzedaż w sieci rośnie, a lokale są rentowne i zarabiają. 

– W całej naszej historii w Polsce zamknęły się tylko dwie restauracje, a jedna zmieniła lokalizację – podkreśla Piotr Greczanowski. – Niezmiennie staramy się, aby koszty inwestycji były możliwie najniższe, tak aby zwrot nastąpił w okresie 12-18 miesięcy.

 

WIZYTÓWKA CHINKALNI

Sieć restauracji z kuchnią gruzińską.

  • 26 lokali w Polsce
  • minimalna wysokość inwestycji 250 tys. zł
  • opłata wstępna od 35 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €