Sieci rosną

Nowy format
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Białostocka marka the White Bear Coffee otworzyła 19. kawiarnię, tym razem w Szczecinku. Prowadzą ją dwie franczyzobiorczynie. 

– W Szczecinku brakowało miejsca, które łączy kulturę picia coffee specialty z przyjazną, nieformalną atmosferą – mówi jedna z właścicielek, Marzena Montusiewicz-Bania, a druga z nich, Wiktoria Serafin, dodaje: – Mieszkańcy często zgłaszali potrzebę powstania kawiarni, gdzie mogliby nie tylko napić się dobrej kawy, ale też spędzić czas w przytulnym otoczeniu. Dlatego zdecydowaliśmy się na otwarcie lokalu pod szyldem the White Bear Coffee właśnie tutaj.

W menu White Bear Coffee znajdą się m.in. klasyczne napary na bazie espresso, autorskie napoje kawowe, herbaty, smoothies, lemoniady oraz świeżo wyciskane soki. Ofertę uzupełniają kanapki, ciasta oraz zdrowe desery śniadaniowe. 

– The White Bear Coffee to miejsce stworzone z myślą o miłośnikach dobrej kawy, którzy cenią sobie wysoką jakość produktów i profesjonalną obsługę w przyjaznej atmosferze. Wierzymy, że nasza kawiarnia stanie się ulubionym miejscem spotkań mieszkańców Szczecinka – mówi Łukasz Kaliciński, współwłaściciel sieci.

The White Bear Coffee to sieć kawiarni założona w 2019 roku w Białymstoku. Oprócz 19 kawiarni franczyzowych w całej Polsce, marka prowadzi także rzemieślniczą palarnię kawy oraz sklep stacjonarny i internetowy. Rozwija ponadto usługę delivery i prowadzi podcast edukacyjny o tematyce franczyzowej

Nowy format Carrefour

Mieszkańcy warszawskiej Pragi Południe mogą już skorzystać z oferty nowego supermarketu Carrefour, w kompaktowym formacie 300 mkw. Pomimo niedużej powierzchni handlowej, sklep oferuje klientom aż 6 tys. produktów, czyli ponad dwa razy więcej, niż klasyczny, średniej wielkości dyskont. Inwestycja w nowy format „300” ma przyspieszyć ekspansję Carrefour Polska w dużych i średnich polskich miastach. 

– Po udanych testach, prezentujemy na rynku nowy, kompaktowy format sklepu Carrefour pod nazwą „300”. Został on zaprojektowany w taki sposób, abyśmy mogli otwierać go na osiedlach mieszkaniowych, w niewielkich galeriach handlowych lub w retail parkach – mówi Agata Kopytyńska, Członkini Zarządu, dyrektorka nieruchomości, ekspansji i aktywów w Carrefour Polska.

Nowy 300-metrowy sklep Carrefour został podzielony na specjalne strefy tematyczne, aby ułatwić klientom codzienne zakupy. W ramach strefy „Targ Świeżości” klienci mogą kupić świeże warzywa i owoce, nabiał, a także sery, mięso i wędliny. W nowym formacie nie zabraknie żywności specjalistycznej i funkcjonalnej, po którą sięga coraz więcej Polaków – klienci mogą wybierać spośród ponad 500 produktów bio, vege, bezglutenowych, bezcukrowych, bez laktozy oraz z wysoką zawartością białka. Na klientów czeka także strefa alkoholi, m.in. z piwami kraftowymi oraz strefa pupila z szerokim wyborem produktów dla czworonogów. W nowym sklepie Carrefour znajduje się także strefa Kuchni Świata, gdzie każdego miesiąca odbywają się akcje tematyczne z produktami charakterystycznymi dla kuchni różnych krajów wraz ze strefą C4ndyLand, oferującą oryginalne zagraniczne słone i słodkie przekąski znane, m.in. z wyzwań twórców internetowych.

Klienci nowego formatu Carrefour mają również dostęp do wygodnych i nowoczesnych rozwiązań zakupowych, takich jak między innymi kasy samoobsługowe czy usługa Scan&Go, umożliwiająca samodzielne skanowanie zakupów i opłacanie ich bez konieczności wyjmowania produktów przy kasie.

W budynku wykorzystano energooszczędne oświetlenie, a zgodnie z zamysłem zero waste, produkty z krótkim terminem ważności są dostępne w okazyjnych cenach nawet 90 proc. taniej. Klienci mogą także oddawać szklane butelki zwrotne bez konieczności przedstawienia paragonu i potwierdzenia miejsca ich zakupu, otrzymując w zamian wypłatę w bonach, którymi można od razu zapłacić za zakupy. Sklep zachęca do skorzystania z toreb i opakowań wielorazowych przy produktach na wagę, a także udostępnia kartony do pakowania zakupów.

Muszkieterowie mają 400

20 lutego 2025 roku odbyło się oficjalne otwarcie 400. sklepu Grupy Muszkieterów w Polsce, pod szyldem Intermarché. Market mieści się w Knurowie i jest zarządzany przez Pawła Filo, nowego przedsiębiorcę Grupy. Dla Grupy, zrzeszającej niemal 500 niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących sklepy Intermarché i Bricomarché, to kolejny kamień milowy na drodze rozwoju.

Sklep w Knurowie to jednocześnie 13. placówka Intermarché w województwie śląskim. Obiekt o powierzchni ponad 1,3 tys. mkw. mieści się w nowoczesnym kompleksie handlowym, który obejmuje również supermarket Bricomarché oraz stację paliw. Sklep otwarto w formacie Power 2.0, który zapewnia wygodne i intuicyjne zakupy. 40 proc. powierzchni zajmują produkty świeże, w tym warzywa, owoce, pieczywo, wyroby cukiernicze oraz szeroki wybór mięs i wędlin. Produkty te zostały zgrupowane w specjalnej strefie „ryneczku”. Pozostała część sklepu zaaranżowana jest w układzie „grzebieniowym”, zapewniającym łatwy dostęp do innych kategorii produktowych, takich jak artykuły przemysłowe, chemia gospodarcza, kosmetyki czy odzież.

– Cieszę się, że mogę być częścią tego wyjątkowego momentu w historii Grupy Muszkieterów i otworzyć symboliczny 400. sklep w Polsce. To dla mnie ogromna satysfakcja, że mieszkańcy Knurowa i okolic zyskali dostęp do szerokiej oferty wysokiej jakości produktów w nowoczesnym formacie, który odpowiada na ich codzienne potrzeby. Dzięki wsparciu Grupy na każdym etapie tego przedsięwzięcia czuję się pewnie i z optymizmem patrzę w przyszłość – mówi Paweł Filo, właściciel sklepu Intermarché w Knurowie.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €