Licencja na sushi
Sushi Story do końca roku chce rozbudować sieć we wszystkich dużych miastach. Franczyzobiorców będzie szukać m.in. na Targach Franczyza, 13-14 marca.
Marka Sushi Story powstała ponad 10 lat temu w Ukrainie. Do wybuchu wojny miała tam ponad 100 lokali, teraz jest ich ok. 60. Na polskim rynku Sushi Story działa od 5 lat. Marka ma tutaj 9 działających punktów, m.in. w Warszawie, Łodzi, Ząbkach, Pruszkowie, Wrocławiu. Kolejne trzy są w trakcie przygotowań do otwarcia.
Take away i nie tylko
Sushi Story otwiera lokale w formacie take away, realizując zamówienia w dostawie i na wynos.
– Ale w Piasecznie mamy też większy lokal, ze stolikami dla klientów – dodaje Yuliia Rymsha, kierownik oddziału Sushi Story w Polsce. – Taki format też jest możliwy, zależy to jednak od wielkości lokalu, jakim dysponuje franczyzobiorca.
Franczyzodawca zapowiada, że do końca roku chce rozbudować sieć we wszystkich dużych polskich miastach. Ale też jest zainteresowany mniejszymi miasteczkami, zlokalizowanymi wokół większych aglomeracji, jak np. podwarszawski Pruszków czy Piastów, w których już działają lokale.
– Nasi obecni franczyzobiorcy mają pierwszeństwo jeśli chodzi o otwarcia w kolejnych lokalizacjach, ale chętnie przyjmiemy do sieci nowych partnerów – podkreśla Yuliia Rymsha. – Pilnujemy też, aby nasze lokale się nie kanibalizowały.
Według obliczeń franczyzodawcy orientacyjny koszt inwestycji w lokal w formacie take away, wielkości 40 mkw, to ok. 35 tys. euro. Model restauracyjny będzie droższy. Ale ostateczne koszty zależą od stanu wyjściowego lokalu, od konkretnego lokalizacji. Centrala pomaga w poszukiwaniu i wyborze miejsca na biznes.
– Wspieramy i pomagamy naszym franczyzobiorcom przez cały czas przygotowań do otwarcia, łącznie z odbiorem dokonywanym przez Sanepid – podkreśla Yuliia Rymsha. – Przed otwarciem do lokalu jedzie też nasza ekipa szkoleniowa, aby przeszkolić franczyzobiorcę i jego personel.
Koszty i zyski
Od lokalizacji zależy też wysokość opłaty wstępnej w koncepcie Sushi Story. Jeśli otwieramy lokal w Warszawie, to jest to 8 tys. euro, w Krakowie czy Poznaniu – 7 tys. euro, w miastach do 300 tys. mieszkańców – 5 tys. euro. Najniższa opłata jest przeznaczona dla miast do 100 tys. mieszkańców – 3 tys. euro. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 3,5 proc. od obrotu.
– Średni miesięczny obrót lokalu to 85-100 tys. zł – zapewnia Yuliia Rymsha. – Czysty dochód, który zostaje na rękę franczyzobiorcy to 3-5 tys. euro miesięcznie.
O szczegóły franczyzodawcę Sushi Story będzie można zapytać podczas wiosennych Targów Franczyza, 13-14 marca na PGE Narodowym, gdzie marka będzie miała swoje stoisko.
WIZYTÓWKA SUSHI STORY
Sieć lokali sushi, specjalizujących się w formacie take away. Wywodzi się z Ukrainy, w Polsce rozwija się od 5 lat.
- ok. 60 lokali w Ukrainie
- 9 lokali w Polsce, 3 w trakcie przygotowań do otwarcia
- opłata wstępna od 3 tys. euro
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


