Czy pasywny dochód w branży fitness jest możliwy?
Franczyzodawca Fit+ zauważa, że Polska podąża śladem Europy Zachodniej, gdzie na siłowniach można spotkać nawet osiemdziesięciolatków. U nas ten trend dopiero się kształtuje.
Jesteśmy daleko w tyle za Europą pod względem liczby osób regularnie ćwiczących. Mimo rosnącej popularności sportowego trybu życia tylko 8 proc. społeczeństwa jest aktywnych sportowo, podczas gdy w Niemczech liczba ta wynosi 18 proc., a w krajach Skandynawii nawet 30 proc.
– Prawdopodobnie osiągniemy poziom Niemiec za dwa do trzech lat. W Polsce najbardziej aktywnymi użytkownikami siłowni i klubów fitness są osoby w wieku 30, 40 i 50 lat. Natomiast w innych krajach europejskich grupa ćwiczących jest znacznie bardziej zróżnicowana i obejmuje również osoby w wieku 60, 70, a nawet 80 lat. Obecnie emeryci w Polsce rzadko korzystają z siłowni, jednak ta grupa dopiero zacznie się kształtować – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci Fit+.
Branża siłowni i fitness ma przed sobą ok. 30 lat rozwoju. Osoby, które dzisiaj korzystają z siłowni, prawdopodobnie będą to robić w wieku 60, 70 i 80 lat. Raczej nie zrezygnują z pasji, tylko ze względu na wiek, co widać w krajach europejskich.
Ponadto jeszcze do niedawna siłownie otwierały się przede wszystkim w dużych miastach, raczej omijając małe miejscowości. Teraz się to zmienia, co podniesie procentową liczbę użytkowników siłowni w skali kraju. Sieć Fit+ korzysta z niszy, wchodząc do najmniejszych miejscowości, nawet od 1 tys. mieszkańców.
O zapotrzebowaniu na siłownie w mniejszych miejscowościach świadczy przykład placówki Fit+ w Większycach, w której mieszka zaledwie 1000 mieszkańców. Siłownia do progu rentowności potrzebowała 65 klubowiczów, natomiast w dniu otwarcia miała ich już 67, a teraz po roku działalności liczba stałych członków przekroczyła 200 osób. Franczyzobiorca, do którego należy ta placówka, właśnie szuka lokalizacji pod drugą, większą siłownię. – Tego typu siłownia generuje mniej więcej 40 tys. zł obrotów miesięcznie, natomiast koszty wynajmu lokalu wynoszą ok. 10-15 tys. zł, chyba że franczyzobiorca jest jego właścicielem i nie płaci za wynajem.
Są też siłownie Fit+, które posiadają 400-500 członków, przynoszące ok. 60 tys. zł zysku.
Fit+ – nowoczesna franczyza w branży fitness
Kwota inwestycji w placówkę marki wynosi 600 tys. zł, ale na start trzeba mieć od 150 tys. zł do 200 tys. zł. Jest to wymagany kapitał własny, natomiast resztę można sfinansować leasingiem. Według franczyzodawcy biznes zwraca się do trzech lat. Jak twierdzi Marcin Dobrowolski, małe miasta nie ograniczają liczby potencjalnych klientów. Z siłowni Fit+ korzystają przecież nie tylko lokalni mieszkańcy, ale także osoby z pobliskich miasteczek. Tak więc nie ma limitu abonentów siłowni.
– Ludzie chcą ćwiczyć w małych miasteczkach, tylko brakuje profesjonalnych miejsc. Miejscowości, które odpowiadają naszym wytycznym, jest w Polsce ponad 1000 bez obrzeży dużych miast. Docelowo w ciągu 5-7 lat chcemy otworzyć do 200 klubów – mówi Marcin Dobrowolski.
Fit+ to międzynarodowa sieć w pełni zautomatyzowanych i bezobsługowych siłowni, oferujących inwestorom model biznesowy z pasywnym dochodem i minimalnym zaangażowaniem. W Polsce działa już sześć klubów, kolejne sześć jest w budowie, a w całej Europie funkcjonuje ponad 270 placówek.
Z przedstawicielami marki Fit+ będzie można spotkać się na Targach Franczyza, które odbędą się 13-14 marca na PGE Narodowym w Warszawie – to doskonała okazja, by dowiedzieć się więcej o tej inwestycji i dołączyć do dynamicznie rozwijającej się sieci.
WIZYTÓWKA FIT+
Fit+ to międzynarodowa sieć w pełni zautomatyzowanych i bezobsługowych siłowni, oferujących nowoczesne rozwiązania dla miłośników aktywnego stylu życia. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu, opartemu na pasywnym dochodzie i minimalnym zaangażowaniu inwestora, Fit+ dynamicznie rozwija swoją obecność w Polsce i Europie.
Liczba placówek:
-
6 działających siłowni w Polsce
-
6 kolejnych w budowie
-
Ponad 270 placówek w całej Europie
-
Plan na 200 klubów w Polsce w ciągu 5-7 lat
Inwestycja i warunki franczyzy:
-
Całkowita kwota inwestycji: 600 tys. zł
-
Wymagany kapitał własny: 150-200 tys. zł
-
Możliwość finansowania reszty inwestycji leasingiem
-
Okres zwrotu: do trzech lat
-
Niskie koszty operacyjne dzięki automatyzacji
Potencjał rynku i rozwój:
-
Wzrost popularności aktywnego stylu życia w Polsce
-
Duży potencjał rynku w mniejszych miejscowościach (od 1000 mieszkańców)
-
Coraz większe zainteresowanie siłowniami wśród różnych grup wiekowych, w tym seniorów
-
Możliwość generowania przychodów na poziomie 40-60 tys. zł miesięcznie
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

