Jak założyć agroturystykę i zarabiać?
Cisza, spokój, błogi relaks i czyste powietrze – tak kojarzy nam się wypoczynek w agroturystyce. Ale czy to jest biznes, na którym można zarobić?
Gospodarstwo agroturystyczne Latosowo leży nieco ponad godzinę drogi od Warszawy. Właściciele budowali je krok po kroku, stopniowo poszerzając ofertę.
– To jest miejsce troszkę pośrodku niczego, ale jednocześnie jest tutaj bardzo wiele rzeczy, których oczekują turyści na krótki, weekendowy, dwu, trzy, czterodniowy wypad z miasta – mówi Bartek Latos, właściciel Latosowa. – Bo oczywiście czasami przyjeżdżają goście na tydzień albo dłużej. Natomiast najczęściej przyjeżdżają na dwa, trzy dni, częściej na weekendy niż w środku tygodnia.
Dotrzeć do klienta
Choć wybierając agroturystykę chcemy uciec od cywilizacji, to jednak ten biznes bez cywilizacyjnych rozwiązań trudno poprowadzić. Chociażby bez nowoczesnych kanałów dotarcia do klientów.
– Korzystamy z platform, które pośredniczą pomiędzy osobami poszukującymi miejsca na wypoczynek a osobami jak my oferującymi takie miejsce. My poszukujemy osób nie na czysty nocleg, tylko osób, które chcą też i popróbować nietuzinkowej, zdrowej kuchni, chcą się czegoś dowiedzieć – wyjaśnia Bartek Latos. – Z jedną taką platformą współpracujemy. Można być na wszystkich platformach, płacąc wyższą prowizję, ale będąc wszędzie. Można wybrać jedno z miejsc na wyłączność. Wtedy ma się korzystniejsze warunki współpracy. No ale te zasięgi są wtedy troszeczkę ograniczone. Trzeba to po prostu samemu przekalkulować. My próbowaliśmy być w kilku miejscach, a teraz jesteśmy w jednym.
Z rozmowy Anny Smolińskiej z Bartkiem Latosem dowiecie się m.in.:
- Czy agroturystyka musi być w atrakcyjnym turystycznie miejscu?
- Czy właściciele Latosowa rzucili korporację, aby uciec na wieś i czy od razu myśleli o prowadzeniu agroturystyki?
- Skąd się wzięły stare domki w Latosowie?
- Czy goście lubią spać na zapiecku?
- Dlaczego do Latosowa nie można przyjeżdżać z dziećmi?
- Czego współcześni goście oczekują po odpoczynku w gospodarstwie agroturystycznym?
- Jak docierać do potencjalnych klientów?
Więcej ciekawych rozmów można obejrzeć na naszym kanale na YouTube Franchising-PL. Zapraszamy do subskrypcji.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej