Zarabiaj na kebabie

Teraz z przyczepy
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Ten rok zaczął się pracowicie dla marki Carat Kebab. Od stycznia koncept uruchomił już lokale w Białymstoku i w Bydgoszczy. 

– W Bydgoszczy mamy teraz dwa lokale należące do jednego franczyzobiorcy – informuje Łukasz B. Błażejewski, franczyzodawca Carat Kebab. – I ten sam franczyzobiorca chce z nami otworzyć kolejny lokal, tym razem w Toruniu. W tej chwili szukamy wspólnie lokalizacji.

Wielu franczyzobiorców decyduje się też na połączenie w jednym lokalu kilku marek gastronomicznych – bo franczyzodawca Carat Kebab ma w swoim portfolio jeszcze dwa inne koncepty: burgerownie Meet & Fit – Burgers oraz Frentzza – Pizza & Friends, serwująca pizzę. 

– Nasz franczyzobiorca z Wałbrzycha prowadzi w tym mieście dwa lokale Frentzza – Pizza & Friends. W jednym z nich chce poszerzyć ofertę o Carat Kebab – mówi Łukasz B. Błażejewski. – Z kolei franczyzobiorca z Olsztyna już ma pod jednym dachem nasze burgery i pizzę, a teraz dołączy jeszcze kebaby.

Lokal lub przyczepa

Do tej pory Carat Kebab otwierał się w formacie lokali stacjonarnych. Teraz marka podpisała już pierwsze umowy na punkty w formacie przyczep gastronomicznych. Nowa przyczepa kosztuje 127 tys. zł netto, ale można bardzo mocno obniżyć koszty inwestycji, korzystając z leasingu dla nowych firm. Wówczas na początek wystarczy 6 tys. zł, plus wydatki na pierwsze zatowarowanie.

Franczyzodawca rekomenduje, aby dobierać lokalizacje, które pozwolą prowadzić biznes całorocznie. 

– Szukamy miejsc, w których można stworzyć przeszklone patio np. na 4 stoliki – mówi Łukasz B. Błażejewski. – Mogą to być parki handlowe, parkingi przy supermarketach, przelotowe ulice. Lokalizacji szukamy wspólnie z franczyzobiorcą.

Franczyzodawca przygotowuje przyczepę tak, by była gotowa do pracy, w pełni wyposażona i oznakowana.

Jeśli ktoś chce otworzyć lokal stacjonarny, powinien liczyć się z inwestycją rzędu 120-180 tys. zł. Przy lokalu jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 7 tys. zł, w przypadku przyczepy 3 tys. zł. Umowa franczyzy jest podpisywana bezterminowo, oczywiście z możliwością wypowiedzenia i to – jak zaznacza franczyzodawca – bez kar umownych. 

– Przy relatywnie niedużej inwestycji nasze lokale osiągają przychody 3-4 krotnie wyższe niż lokale z kebabem działające na tym samym rynku, w tym samym mieście – zapewnia Łukasz B. Błażejewski.

Franczyzodawca organizuje szkolenia w centrum szkoleniowym w Żyrardowie, m.in. ze znajomości produktów, cięcia mięsa i składania kebabów, obsługi klientów i systemu kasowego. Dzień przed otwarciem nowego punktu przedstawiciele centrali przyjeżdżają, aby wspierać franczyzobiorce i jego ekipę i zostają przez kilka następnych dni.

Bieżąca opłata franczyzowa jest liczona w procentach od obrotu. W jej ramach franczyzodawca zapewnia rabaty u dostawców, dostawy własnej produkcji mięsa oraz wypiekanego pieczywa do kebabu, wsparcie marketingowe, przede wszystkim w internecie, social mediach.

Atrakcyjna oferta

Franczyzodawca Carat Kebab zapewnia, że kebaby tej marki różnią się jakościowo od „standardowych”, serwowanych na polskim rynku. 

– Celujemy w klientów, którzy chcą wydać więcej niż wynosi przeciętna cena kebabu, ale za to zjeść naprawdę dobre danie. To po prostu prawdziwe kebaby, jakie już dawno powinni być dostępne na polskim rynku– podkreśla Łukasz B. Błażejewski. – Ostatnio np. zwiększyliśmy proporcje płatów wołowo-baranich, zwiększając tym samym zawartość tych mięs w kebabie.

Aby stale uatrakcyjniać ofertę, w menu Carat Kebab są także oferty limitowane. To kebaby, które pojawiają się w sprzedaży na krótko i szybko rotują. 

– Mieliśmy np. kebab z dressingiem pistacjowym, był także z kimchi i świeżym mango, w zeszłym roku hitem był kebab z truskawkami i sosem sweet chili. Ofertę limitowaną zmieniamy często, ale nieregularnie, aby utrzymać efekt zaskoczenia i świeżości – podkreśla Łukasz B. Błażejewski.

 

WIZYTÓWKA CARAT KEBAB

Sieć lokali z kebabem.

  • 6 działających lokali
  • inwestycja od 6 tys. zł
  • opłata wstępna od 3 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €