Dobry rok Żabki

Szybkie tempo
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Rok 2024 był dla Żabki udany. Grupa otworzyła 1166 nowych placówek i jednocześnie rozwijała ofertę cyfrową. W efekcie sprzedaż do klientów końcowych osiągnęła poziom 27,3 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 20 proc. rok do roku. Sprzedaż like for like była wyższa o 8,3 proc.

Skorygowany wynik EBITDA Grupy w 2024 r. wyniósł 3,5 mld zł, co oznacza wzrost o 23,7 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Był on efektem zwiększenia skali działalności oraz poprawy marż. Skorygowany zysk netto wzrósł o 66 proc. rok do roku, osiągając poziom 714 mln zł. Grupa w 2024 r. wygenerowała 1,5 mld zł wolnych przepływów pieniężnych, poprawił się też jej wskaźnik zadłużenia. 

– W 2024 roku Grupa Żabka osiągnęła dynamiczny wzrost przychodów we wszystkich kluczowych segmentach działalności, co potwierdza skuteczną realizację strategii przedstawionej inwestorom podczas IPO. Kontynuowana ekspansja sieci przełożyła się na ponad 1,1 tys. nowych otwarć, co pozwoliło zakończyć rok z liczbą ponad 11 tys. placówek. Tym samym umacniamy naszą pozycję jednej z największych sieci modern convenience w tym regionie Europy, zwiększając skalę i efektywność operacyjną. W minionym roku nasza firma z powodzeniem zrealizowała dwa kluczowe etapy rozwoju: wejście na rynek rumuński oraz debiut giełdowy – komentuje Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.

Cele na przyszłość

Długoterminowy cel Żabki to 19,5 tys. sklepów w Polsce. 

– Naszym średnioterminowym celem jest podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego pomiędzy 2023 a 2028 rokiem, realizowane poprzez dalsze otwieranie ponad 1 tys. sklepów rocznie oraz wzrost sprzedaży w istniejących lokalizacjach (LFL) i kanałach cyfrowych. W obszarze Digital Consumer Offering (DCO) stawiamy sobie za cel pieciokrotny wzrost sprzedaży do klienta końcowego do 2028 roku – zapowiada Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer w Grupie Żabka.

Żabka planuje też emisję obligacji , skierowaną do inwestorów instytucjonalnych. Wartość emisji to ok. 1 mld zł.

 

WIZYTÓWKA ŻABKI

Sieć sklepów convenience.

  • liczba sklepów – ponad 11,1 tys.
  • liczba otwarć w 2024 r. - ponad 1,1 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €