Fit+ sięga po niszę

Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Są dwa najważniejsze kryteria, które decydują o możliwości otwarcia siłowni Fit+ w konkretnej lokalizacji. Po pierwsze topografia danej miejscowości i okolicy, a po drugie poziom zamożności mieszkańców. Siłownie Fit+ często obejmują zasięgiem sąsiednie miasta i wsie, skąd dojeżdżają klubowicze. Dlatego też czas dojazdu samochodem do siłowni powinien trwać nie dłużej niż 20 min.
– Nie liczę odległości w kilometrach, tylko czas dojazdu. Dystans może być mały, ale trudny do pokonania i czasochłonny, np. ze względu na rzekę lub układ tras dojazdowych - czy lokalną drogą, czy też obwodnicą – przekonuje Marcin Dobrowolski, masterfranczyzobiorca sieci Fit+ w Polsce.
Konkurencja nie straszna
Fit+ pozytywnie odnosi się do lokalnej konkurencji, której obecność oznacza – zdaniem franczyzodawcy – zaszczepioną w mieszkańcach danych miejscowości kulturę ćwiczenia i dbałości o zdrowie. Nie trzeba więc edukować ich w tej kwestii, dzięki czemu szybko dołączają do siłowni Fit+.
– Nasze siłownie są nowoczesne, z profesjonalnym i nowym sprzętem. Natomiast siłownie, które działają w małych miejscowościach mają zazwyczaj co najmniej 20 lat i dysponują przestarzałymi urządzeniami. W związku z tym ich użytkownicy przechodzą do Fit+, który oferuje nową jakość – mówi Marcin Dobrowolski.
Dotyczy to także niezależnych trenerów, którzy rezygnują ze starej siłowni na rzecz nowej Fit+, gdzie bezpłatnie mogą trenować swoich podopiecznych. Dzięki temu placówki Fit+ szybko zyskują dodatkowych klientów, ponieważ jeden trener może przyprowadzić do siłowni nawet kilkadziesiąt osób.
Cel długoterminowy
Miejscowości, które odpowiadają wytycznym Fit+ jest w Polsce ponad 1 tys., nie licząc obrzeży dużych miast. W tej chwili Fit+ ma podpisanych 13 umów franczyzowych, na podstawie których siedem siłowni już działa, a sześć jest w budowie. Do końca tego roku Fit+ zamierza podpisać minimum 10 kolejnych umów franczyzowych. Docelowo w ciągu 5-7 lat ma funkcjonować w Polsce ponad 200 placówek marki.
O zapotrzebowaniu na siłownie w mniejszych miejscowościach świadczy przykład placówki Fit+ w Większycach (1 tys. mieszkańców). Siłownia do progu rentowności potrzebowała 65 klubowiczów, natomiast w dniu uruchomienia miała ich już 67, a na koniec pierwszego miesiąca 107. Teraz po 9 miesiącach działalności placówka ma ponad 230 członków, a franczyzobiorca przygotowuje się do otwarcia swojej drugiej siłowni.
Dołącz do sieci
Fit+ to międzynarodowa sieć w pełni zautomatyzowanych i bezobsługowych siłowni oraz biznes franczyzowy z – jak podkreśla franczyzodawca – pasywnym dochodem, bez konieczności osobistego zaangażowania. Siłownie Fit+ podłączone są do systemu informatycznego, który pozwala na zdalne zarządzanie biznesem. Funkcjonowanie siłowni opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach IT i narzędziach cyfrowych wraz z obrotem bezgotówkowym, niezbędnym w systemie bezobsługowym. Dzięki oferowanym rozwiązaniom, franczyzobiorcy Fit+ w Polsce to bardzo często mieszkańcy miejscowości oddalonych od siłowni nawet kilkaset kilometrów.
Kwota inwestycji w placówkę franczyzową Fit+ wynosi 600 tys. zł, ale na start trzeba mieć od 150 do 200 tys. zł. Jest to wymagany kapitał własny, natomiast resztę można sfinansować leasingiem. Biznes zwraca się do 3 lat.
WIZYTÓWKA FIT +
Międzynarodowa sieć bezobsługowych siłowni, opartych na nowoczesnych technologiach.
- 7 działających siłowni, 6 w budowie
- budżet na start – 150-200 tys. zł
- zwrot z inwestycji do 3 lat
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...