Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Są dwa najważniejsze kryteria, które decydują o możliwości otwarcia siłowni Fit+ w konkretnej lokalizacji. Po pierwsze topografia danej miejscowości i okolicy, a po drugie poziom zamożności mieszkańców. Siłownie Fit+ często obejmują zasięgiem sąsiednie miasta i wsie, skąd dojeżdżają klubowicze. Dlatego też czas dojazdu samochodem do siłowni powinien trwać nie dłużej niż 20 min.
– Nie liczę odległości w kilometrach, tylko czas dojazdu. Dystans może być mały, ale trudny do pokonania i czasochłonny, np. ze względu na rzekę lub układ tras dojazdowych - czy lokalną drogą, czy też obwodnicą – przekonuje Marcin Dobrowolski, masterfranczyzobiorca sieci Fit+ w Polsce.
Konkurencja nie straszna
Fit+ pozytywnie odnosi się do lokalnej konkurencji, której obecność oznacza – zdaniem franczyzodawcy – zaszczepioną w mieszkańcach danych miejscowości kulturę ćwiczenia i dbałości o zdrowie. Nie trzeba więc edukować ich w tej kwestii, dzięki czemu szybko dołączają do siłowni Fit+.
– Nasze siłownie są nowoczesne, z profesjonalnym i nowym sprzętem. Natomiast siłownie, które działają w małych miejscowościach mają zazwyczaj co najmniej 20 lat i dysponują przestarzałymi urządzeniami. W związku z tym ich użytkownicy przechodzą do Fit+, który oferuje nową jakość – mówi Marcin Dobrowolski.
Dotyczy to także niezależnych trenerów, którzy rezygnują ze starej siłowni na rzecz nowej Fit+, gdzie bezpłatnie mogą trenować swoich podopiecznych. Dzięki temu placówki Fit+ szybko zyskują dodatkowych klientów, ponieważ jeden trener może przyprowadzić do siłowni nawet kilkadziesiąt osób.
Cel długoterminowy
Miejscowości, które odpowiadają wytycznym Fit+ jest w Polsce ponad 1 tys., nie licząc obrzeży dużych miast. W tej chwili Fit+ ma podpisanych 13 umów franczyzowych, na podstawie których siedem siłowni już działa, a sześć jest w budowie. Do końca tego roku Fit+ zamierza podpisać minimum 10 kolejnych umów franczyzowych. Docelowo w ciągu 5-7 lat ma funkcjonować w Polsce ponad 200 placówek marki.
O zapotrzebowaniu na siłownie w mniejszych miejscowościach świadczy przykład placówki Fit+ w Większycach (1 tys. mieszkańców). Siłownia do progu rentowności potrzebowała 65 klubowiczów, natomiast w dniu uruchomienia miała ich już 67, a na koniec pierwszego miesiąca 107. Teraz po 9 miesiącach działalności placówka ma ponad 230 członków, a franczyzobiorca przygotowuje się do otwarcia swojej drugiej siłowni.
Dołącz do sieci
Fit+ to międzynarodowa sieć w pełni zautomatyzowanych i bezobsługowych siłowni oraz biznes franczyzowy z – jak podkreśla franczyzodawca – pasywnym dochodem, bez konieczności osobistego zaangażowania. Siłownie Fit+ podłączone są do systemu informatycznego, który pozwala na zdalne zarządzanie biznesem. Funkcjonowanie siłowni opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach IT i narzędziach cyfrowych wraz z obrotem bezgotówkowym, niezbędnym w systemie bezobsługowym. Dzięki oferowanym rozwiązaniom, franczyzobiorcy Fit+ w Polsce to bardzo często mieszkańcy miejscowości oddalonych od siłowni nawet kilkaset kilometrów.
Kwota inwestycji w placówkę franczyzową Fit+ wynosi 600 tys. zł, ale na start trzeba mieć od 150 do 200 tys. zł. Jest to wymagany kapitał własny, natomiast resztę można sfinansować leasingiem. Biznes zwraca się do 3 lat.
WIZYTÓWKA FIT +
Międzynarodowa sieć bezobsługowych siłowni, opartych na nowoczesnych technologiach.
- 7 działających siłowni, 6 w budowie
- budżet na start – 150-200 tys. zł
- zwrot z inwestycji do 3 lat
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

