Sukces programu Żabki

Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Program „Bezpieczny start” skierowany jest do osób, które marzą o własnym biznesie, ale nigdy nie miały do czynienia z pracą w handlu ani z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Program od początku spotkał się z dużym zainteresowaniem. Do końca 2024 r., spośród 100 osób, które wzięły w nim udział, 57 otworzyło sklep Żabka, a kolejne 22 osoby kontynuują szkolenia, by już wkrótce uruchomić sklep pod marką sieci.
Uczestnicy programu poznają wszystkie aspekty prowadzenia i funkcjonowania modelu franczyzowego Żabki. Przede wszystkim prowadzą sprzedaż, obsługują kasę i klientów, przyjmują dostawy produktów, poznają systemy informatyczne i zasady etykietowania. Jest to pierwszy krok do podjęcia długofalowej współpracy z siecią oraz wstęp do rozwijania kompetencji z zakresu przedsiębiorczości.
Franczyzobiorczyni, która skorzystała z bezpiecznego startu
Natalia Kosiada jest absolwentką programu „Bezpieczny start”. Miała 19 lat, gdy otworzyła swój pierwszy sklep Żabki. – Model franczyzy jest dla mnie idealny. Doceniam to, że w wielu kwestiach nie jestem sama i mogę korzystać z doświadczenia przedstawicieli sieci oraz sprawdzonych rozwiązań – mówi Natalia Kosiada, franczyzobiorczyni Żabki z Łodzi. – Jednocześnie doceniam to, że mam swobodę m.in. w kwestii zatrudniania pracowników i zarządzania zespołem, sklepem oraz budowania i utrzymywania relacji z klientem. Dzięki temu mam realny wpływ na biznes. Lubię patrzeć na swój sklep i czuję dumę z tego, jak wygląda – dodaje.
Obecnie pod marką Żabka funkcjonuje ponad 11 tys. sklepów. Sieć średnio każdego roku otwiera ok. 1 tys. placówek i zamierza utrzymać to tempo rozwoju w najbliższych latach. Franczyzodawca wymaga niewielkiego wkładu własnego na start – ok. 5 tys. zł. Kwota przeznaczona jest na pokrycie wydatków związanych z uruchomieniem kasy fiskalnej oraz opłatą za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. Żabka z kolei zapewnia przystosowany i w pełni wyposażony sklep w sprawdzonej lokalizacji wraz z początkowym zatowarowaniem. Przed przystąpieniem do sieci franczyzobiorca musi przejść kompleksowe, ale darmowe szkolenie, które kończy się egzaminem. Obejmuje ono część praktyczną i teoretyczną z takich zagadnień jak HR, sprzedaż i finanse.
Franczyzobiorcy korzystają z szeregu nowoczesnych narzędzi technologicznych (np. pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, aplikacja Cyberstore, tablet, kolektor danych), ułatwiających im zarządzanie sklepem i wykonywanie codziennych czynności m.in. dotyczących zamówień. Sieć zapewnia też wsparcie IT, marketingowe czy serwisowe.
Lokalizacja sklepów
Sklepy Żabka coraz częściej otwierane są w małych miastach i na terenach wiejskich. Firma wspiera swoich franczyzobiorców z mniejszych ośrodków programami takimi jak „Auto na start”, który skierowany jest do przedsiębiorców rozwijających swoje sklepy w miejscowościach do 60 tys. mieszkańców i zamieszkujących na co dzień w innych lokalizacjach, co może stwarzać wyzwania logistyczne. Dodatkowym benefitem jest pakiet relokacyjny – comiesięczne wsparcie finansowe dla franczyzobiorców, którzy zdecydują się na przeprowadzkę do miejscowości położonej w odległości co najmniej 70 km od miejsca zamieszkania.
– Żabka jest dziś najdynamiczniej rozwijającą się siecią convenience w Europie Środkowo-Wschodniej. Od wielu lat inwestujemy w rozwój nowych formatów sklepów, dostosowanych do lokalizacji i oczekiwań konsumentów, ale również dajemy szansę przedsiębiorcom na prowadzenie i rozwijanie biznesu – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.
WIZYTÓWKA SIECI ŻABKA
Aby rozpocząć współpracę z Żabką jako franczyzobiorca, wystarczy zgłosić chęć dołączenia np. przez formularz dostępny w katalogu franczyz. Po pozytywnej weryfikacji kandydat zostaje zaproszony na szkolenie przygotowujące do prowadzenia sklepu. Co ważne – nie trzeba posiadać lokalu ani dużego kapitału na start. Żabka zapewnia wyposażony sklep, wsparcie logistyczne oraz opiekę doradcy na każdym etapie współpracy.
Co zapewnia Żabka swoim franczyzobiorcom?
-
W pełni wyposażony sklep – gotowy do prowadzenia działalności,
-
Wsparcie logistyczne i marketingowe,
-
Opiekę doradcy na każdym etapie współpracy,
-
Szkolenia przygotowujące do prowadzenia sklepu.
Ile zarabia franczyzobiorca Żabki?
Zarobki właściciela sklepu Żabka są uzależnione od wielu czynników – takich jak lokalizacja, zaangażowanie czy wyniki sprzedaży.
Średni dochód franczyzobiorcy Żabki może wynosić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Wysokość zarobków może rosnąć wraz z doświadczeniem i efektywnym zarządzaniem placówką.
Ile kosztuje otwarcie Żabki?
Otwarcie Żabki nie wymaga dużych inwestycji własnych. Franczyzobiorca wnosi jedynie symboliczną opłatę początkową, a większość kosztów – takich jak adaptacja lokalu czy jego wyposażenie – pokrywa centrala Żabki.
Dodatkowo sieć oferuje programy wsparcia, które mogą pomóc w rozpoczęciu działalności.
Jakie są wymagania, aby zostać franczyzobiorcą Żabki?
Należy spełnić kilka podstawowych wymagań, aby rozpocząć działalność w ramach franczyzy Żabka:
-
być osobą pełnoletnią;
-
nie być osobą karaną;
-
być gotowym do założenia działalności gospodarczej;
-
wykazywać dyspozycyjność i zaangażowanie w codziennym prowadzeniu sklepu;
-
być otwartym na naukę i współpracę z siecią.
Nie jest wymagane doświadczenie w handlu – Żabka oferuje szkolenia i pełne wsparcie operacyjne, które przygotowują do roli franczyzobiorcy.
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...