Sukces programu Żabki

Natalia Kosiada, absolwentka programu „Bezpieczny start”
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Program „Bezpieczny start” skierowany jest do osób, które marzą o własnym biznesie, ale nigdy nie miały do czynienia z pracą w handlu ani z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej. Program od początku spotkał się z dużym zainteresowaniem. Do końca 2024 r., spośród 100 osób, które wzięły w nim udział, 57 otworzyło sklep Żabka, a kolejne 22 osoby kontynuują szkolenia, by już wkrótce uruchomić sklep pod marką sieci. 

Uczestnicy programu poznają wszystkie aspekty prowadzenia i funkcjonowania modelu franczyzowego Żabki. Przede wszystkim prowadzą sprzedaż, obsługują kasę i klientów, przyjmują dostawy produktów, poznają systemy informatyczne i zasady etykietowania. Jest to pierwszy krok do podjęcia długofalowej współpracy z siecią oraz wstęp do rozwijania kompetencji z zakresu przedsiębiorczości.

Franczyzobiorczyni, która skorzystała z bezpiecznego startu 

Natalia Kosiada jest absolwentką programu „Bezpieczny start”. Miała 19 lat, gdy otworzyła swój pierwszy sklep Żabki. – Model franczyzy jest dla mnie idealny. Doceniam to, że w wielu kwestiach nie jestem sama i mogę korzystać z doświadczenia przedstawicieli sieci oraz sprawdzonych rozwiązań – mówi Natalia Kosiada, franczyzobiorczyni Żabki z Łodzi. – Jednocześnie doceniam to, że mam swobodę m.in. w kwestii zatrudniania pracowników i zarządzania zespołem, sklepem oraz budowania i utrzymywania relacji z klientem. Dzięki temu mam realny wpływ na biznes. Lubię patrzeć na swój sklep i czuję dumę z tego, jak wygląda – dodaje.

Obecnie pod marką Żabka funkcjonuje ponad 11 tys. sklepów. Sieć średnio każdego roku otwiera ok. 1 tys. placówek i zamierza utrzymać to tempo rozwoju w najbliższych latach. Franczyzodawca wymaga niewielkiego wkładu własnego na start – ok. 5 tys. zł. Kwota przeznaczona jest na pokrycie wydatków związanych z uruchomieniem kasy fiskalnej oraz opłatą za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych. Żabka z kolei zapewnia przystosowany i w pełni wyposażony sklep w sprawdzonej lokalizacji wraz z początkowym zatowarowaniem. Przed przystąpieniem do sieci franczyzobiorca musi przejść kompleksowe, ale darmowe szkolenie, które kończy się egzaminem. Obejmuje ono część praktyczną i teoretyczną z takich zagadnień jak HR, sprzedaż i finanse. 

Franczyzobiorcy korzystają z szeregu nowoczesnych narzędzi technologicznych (np. pakiet Optiplan z Asystentem Żabka, aplikacja Cyberstore, tablet, kolektor danych), ułatwiających im zarządzanie sklepem i wykonywanie codziennych czynności m.in. dotyczących zamówień. Sieć zapewnia też  wsparcie IT, marketingowe czy serwisowe. 

Lokalizacja sklepów

Sklepy Żabka coraz częściej otwierane są w małych miastach i na terenach wiejskich. Firma wspiera swoich franczyzobiorców z mniejszych ośrodków programami takimi jak „Auto na start”, który skierowany jest do przedsiębiorców rozwijających swoje sklepy w miejscowościach do 60 tys. mieszkańców i zamieszkujących na co dzień w innych lokalizacjach, co może stwarzać wyzwania logistyczne. Dodatkowym benefitem jest pakiet relokacyjny – comiesięczne wsparcie finansowe dla franczyzobiorców, którzy zdecydują się na przeprowadzkę do miejscowości położonej w odległości co najmniej 70 km od miejsca zamieszkania.

– Żabka jest dziś najdynamiczniej rozwijającą się siecią convenience w Europie Środkowo-Wschodniej. Od wielu lat inwestujemy w rozwój nowych formatów sklepów, dostosowanych do lokalizacji i oczekiwań konsumentów, ale również dajemy szansę przedsiębiorcom na prowadzenie i rozwijanie biznesu – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

 

WIZYTÓWKA SIECI ŻABKA

Aby rozpocząć współpracę z Żabką jako franczyzobiorca, wystarczy zgłosić chęć dołączenia np. przez formularz dostępny w katalogu franczyz. Po pozytywnej weryfikacji kandydat zostaje zaproszony na szkolenie przygotowujące do prowadzenia sklepu. Co ważne – nie trzeba posiadać lokalu ani dużego kapitału na start. Żabka zapewnia wyposażony sklep, wsparcie logistyczne oraz opiekę doradcy na każdym etapie współpracy. 

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Co zapewnia Żabka swoim franczyzobiorcom?

  • W pełni wyposażony sklep – gotowy do prowadzenia działalności,

  • Wsparcie logistyczne i marketingowe,

  • Opiekę doradcy na każdym etapie współpracy,

  • Szkolenia przygotowujące do prowadzenia sklepu.

Ile zarabia franczyzobiorca Żabki?

Zarobki właściciela sklepu Żabka są uzależnione od wielu czynników – takich jak lokalizacja, zaangażowanie czy wyniki sprzedaży.

Średni dochód franczyzobiorcy Żabki może wynosić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Wysokość zarobków może rosnąć wraz z doświadczeniem i efektywnym zarządzaniem placówką.

Ile kosztuje otwarcie Żabki?

Otwarcie Żabki nie wymaga dużych inwestycji własnych. Franczyzobiorca wnosi jedynie symboliczną opłatę początkową, a większość kosztów – takich jak adaptacja lokalu czy jego wyposażenie – pokrywa centrala Żabki.

Dodatkowo sieć oferuje programy wsparcia, które mogą pomóc w rozpoczęciu działalności.

Jakie są wymagania, aby zostać franczyzobiorcą Żabki?

Należy spełnić kilka podstawowych wymagań, aby rozpocząć działalność w ramach franczyzy Żabka:

  • być osobą pełnoletnią;

  • nie być osobą karaną;

  • być gotowym do założenia działalności gospodarczej;

  • wykazywać dyspozycyjność i zaangażowanie w codziennym prowadzeniu sklepu;

  • być otwartym na naukę i współpracę z siecią.

Nie jest wymagane doświadczenie w handlu – Żabka oferuje szkolenia i pełne wsparcie operacyjne, które przygotowują do roli franczyzobiorcy.

Magdalena Kurda
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €